MS Windows
briani 27239
Plads til XP
Fra : Fly Christensen

Dato : 16-08-09 13:19

Hejsa!

Hvor meget plads har Windows XP egentligt brug for?
Vi har en lidt ældre computer med en 6 GB HD, som der kun skulle være
Windows på. Der er 2 andre HD til programmer og data. Nu er det hele så
gået til i manglende diskplads på C:. Hvor meget plads skal XP have?

Den virtuelle hukommelse er flyttet fra C: til D: fra begyndelsen, alle
installationsfiler er slettet etc., men lige lidt hjælper det.

Hvad gør jeg for at holde Windows XP nede i størrelse?

Tak

Fly

Fra : Edmund

Dato : 16-08-09 14:43

Fly Christensen skrev:
> [...]
> installationsfiler er slettet etc., men lige lidt hjælper det.
>
> Hvad gør jeg for at holde Windows XP nede i størrelse?

sletter filerne i følgende mapper

C:\WINDOWS\system32\dllcache
C:\WINDOWS\Web\Wallpaper
C:\WINDOWS\Help\Tours\mmTour
C:\WINDOWS\Help\Tours\WindowsMediaPlayer
C:\Windows\SoftwareDistribution\Download

Har du selv installeret en servicepack, er der vist også en mappe
C:\WINDOWS\ServicePackFiles eller C:\WINDOWS\system32\ServicePackFiles

Du kan også deaktivere system restore, eller slette alle undtagen sidste
restorepoint

Hvis du starter helt forfra, kan du fylde C drevet op med store filer,
så der kun er 1.1 GB fri plads, så vil XP blive installeret med et
minimum af filer.
Det var med 256 MB ram på XP eller en XP SP1 jeg prøvede dette med, en
XP SP3, kræver måske mere plads.

Mvh Edmund

Fra : ..::jmj::..

Dato : 16-08-09 15:00

Edmund kom med denne ide:

> [...]
> Det var med 256 MB ram på XP eller en XP SP1 jeg prøvede dette med, en XP

Og så skal man huske at omdirigere systemvariablen for programmer til
et andet drev også...
Jørgen

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-08-09 09:47

On Sun, 16 Aug 2009 16:00:16 +0200, ..::jmj::.. <kaliffen@privat.dk>
wrote:

>Og så skal man huske at omdirigere systemvariablen for programmer til
>et andet drev også...
>Jørgen

Hvor gør jeg det?

Fly

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 16-08-09 14:55

Fly Christensen x_nospam_x@gmx.net skrev 16.08.2009 14:18:43 i
<g2uf859se9skoqae5pg3elurbi4ukdc03p@4ax.com> bl.a.:

> [...]
>installationsfiler er slettet etc., men lige lidt hjælper det.
>
>Hvad gør jeg for at holde Windows XP nede i størrelse?

6 Gb skulle være nok og det, der let kan fjernes, når man har sikret sig
at maskinen fungerer, er gendannelsespunkter efter opdatering.

--
Niels

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-08-09 15:27

On Sun, 16 Aug 2009 14:18:43 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:
>Hvor meget plads har Windows XP egentligt brug for?
På min PC med WinXP pro SP3 fylder selve Windows 2.5 GB, hertil kommer
mappen Documents og Settings som afhængig af dit brug kan fylde flere
hundrede MB.
>Hvad gør jeg for at holde Windows XP nede i størrelse?
Fjerner overflødige filer, evt. ved hjælp af det udmærkede program
XPlite.

Erik Helmer Nielsen

Fra : N_B_DK

Dato : 16-08-09 17:56

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@boerne.invalid> wrote in message
> Fjerner overflødige filer, evt. ved hjælp af det udmærkede program
> XPlite.

Nok lidt smartere at benytte nlite istedet for som er gratis!

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 16-08-09 20:55

On Sun, 16 Aug 2009 18:55:54 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>Nok lidt smartere at benytte nlite istedet for som er gratis!

Ikke altid!
XPlite bruges nemlig på en allerede installeret Windows.
Den kan både fjerne og geninstallere elementer.

Erik Helmer Nielsen

Fra : N_B_DK

Dato : 16-08-09 21:01

> Ikke altid!
> XPlite bruges nemlig på en allerede installeret Windows.
> Den kan både fjerne og geninstallere elementer.

Hvis du kigger lidt på sysoc.inf filen, kan du se du kan fjerne "hide" ud
for de komponenter du vil fjerne, og derefter kan du fjerne /tilføje dem
under tilføj/fjern programmer (det er det xplite gør), men ok, man skal så
manuelt fjerne "hide" fra de linier(komponenter) man vil fjerne.

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-08-09 16:30

On Sun, 16 Aug 2009 22:00:37 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>under tilføj/fjern programmer (det er det xplite gør), men ok, man skal så
>manuelt fjerne "hide" fra de linier(komponenter) man vil fjerne.

Hvor finder jeg den fil, sysoc.inf?

Jeg har lige måttet geninstallere XP på min egen computer, og jeg kan
ikke finde den fil.

Jeg har indstillet Windows Explorer til at vise alle filer.

Fly

Fra : N_B_DK

Dato : 31-08-09 17:45

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> Hvor finder jeg den fil, sysoc.inf?
>
> Jeg har lige måttet geninstallere XP på min egen computer, og jeg kan
> ikke finde den fil.

C:\WINDOWS\inf

Fra : Fly Christensen

Dato : 03-09-09 14:35