cbr 600 fordæk
Fra : Den længste

Dato : 15-08-09 08:31

Hejsa.

Jeg har fået et 120-70 17 fordæk jeg havde tænkt mig at sætte på 600´ren.
Men det der sidder på er kun et 60 profil. Er der nogen af jer der har
prøvet en anden størrelse, end den originale? Hvordan bliver
køreegenskaberne, kan dækket være der?

Virtually Yours

Brian W. Laursen

Fra : Christian Jakobsen

Dato : 15-08-09 11:09

"Den længste" <thunderace_dk@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men det der sidder på er kun et 60 profil. Er der nogen af jer der har
> prøvet en anden størrelse, end den originale? Hvordan bliver

Mig bekendt er 120/70-17 den originale størrelse, så ingen problemer der.

--
Venlig hilsen
Christian Jakobsen

Fra : Den længste

Dato : 15-08-09 11:52

okay, der sidder ellers et 60 profil på nu. Jeg tænker bare at dækket
bliver højere og går på forskærm?

Brian

Fra : KentBM

Dato : 15-08-09 11:56

Christian Jakobsen skrev:
> Mig bekendt er 120/70-17 den originale størrelse, så ingen problemer der.

Det kommer an på, hvor gammel en CBR 600 det? I slut halvfemserne kørte
CBR 600 med 120/60. Jeg ville som udgangspunkt holde mig til den
originale størrelse (hvad det så er?).

Men hvis Brian har fået stukket dækket i hånden og det ikke koster
alverden at skifte, så prøv. Måske bliver det godt

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 15-08-09 12:58

KentBM skrev:

> Det kommer an på, hvor gammel en CBR 600 det? I slut halvfemserne kørte
> CBR 600 med 120/60. Jeg ville som udgangspunkt holde mig til den
> originale størrelse (hvad det så er?).

Jup!
Sagen viser tydeligt at omkring slige emner er motorcyklens navn ikke
tilstrækkeligt til at skyde sig ind på alskens dimensioner :-|
Indenfor de 20 år Honda har produceret en 600/4 er stort set alting ændret.
Principielt kan Brians 600'er være en såkaldt F1'er fra før '90, der
kørte med 16" forhjul og i så fald vil et 120/70-17 (læg mærke til
skråstregen, Brian!) nærmest rasle rundt på fælgen

--
Armand.

Fra : Den længste

Dato : 15-08-09 17:44

> [...]
> med 16" forhjul og i så fald vil et 120/70-17 (læg mærke til skråstregen,

det er en F3 98´er. Jeg kunne dog ikke finde nogen steder der beskrev
hvilken profilhøjde de kørte på.

Brian

Fra : MKS - 74

Dato : 15-08-09 17:57

On Sat, 15 Aug 2009 18:43:51 +0200, Den længste
<thunderace_dk@hotmail.com> wrote:

>det er en F3 98´er. Jeg kunne dog ikke finde nogen steder der beskrev
>hvilken profilhøjde de kørte på.

Hmmm, jeg har ellers haft den samme signatur i snart en del år .

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : KentBM

Dato : 15-08-09 19:13

Den længste skrev:
> det er en F3 98´er. Jeg kunne dog ikke finde nogen steder der beskrev
> hvilken profilhøjde de kørte på.
Jeg brugte denne
<http://www.metzelermoto.co.uk/web/fitment/metzeler/selectSearchTyresForm.do?mySelectActived=confirm&myEntryPoint=%2Ffitment%2Fmetzeler%2FhomeMotoFull&brandVehicle=5201&modelVehicle=113805&versionVehicle=221777&consent=Y#fitmentanchor>

--

Kent

Fra : Den længste

Dato : 15-08-09 17:42

har lige været ude at måle. Det kan vidst ikke være der. Der er jo 1.2 cm
højere end det 60 profil dæk der sidder på.
Det bliver desværre et nyt michelin pilot power til en del mere.

Nogen der vil køber et 120-70 17 fordæk? michelin pilot power

Brian

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 20-08-09 21:30

Den længste <thunderace_dk@hotmail.com> writes:

> har lige været ude at måle. Det kan vidst ikke være der. Der er jo 1.2
> cm højere end det 60 profil dæk der sidder på.
> Det bliver desværre et nyt michelin pilot power til en del mere.

Min gamle ThunderCat kom med 60-profil foran også. Der var 70-profilen
et 'tight fit'. For at kompensere for den ekstra dækhøjde kunne man
sænke forgaffelen 6-10mm. Det gjorde jeg dog aldrig, og lagde ikke
mærke til en ekstra træghed i styringen.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)