Ubuntu - NEC USB 2.0 PCMCIA
Fra : JBJ

Dato : 15-08-09 12:38

Hejsa, er der nogen som har fået ovenstående til at virke i Ubuntu 9.04
Desktop?

Alt hvad jeg kan få det til er at levere strøm, sætter jeg en 4GB usb stick
på sker der intet. Det samme med USB Wifi stick.

Sætter jeg strømledningen til en onboard usb 1.1 port og tilslutter til
kortet, finder den 4GB usb stick men taber det igen.

Kortet fungerede fint i XP også uden strømledning.

Det bruges på en IBM Thinkpad 770Z

http://www.thinkwiki.org/wiki/Category:770Z

Det er et NEC uPD720101 chipset der sidder i kortet.

Kører jeg lspci -v viser den kortet. Og som jeg kan se i synaptic's er alle
Pcmcia utils installeret. Er der noget jeg mangler?

--

Mvh / with kind regards

JBJ