MS Windows
briani 27239
Gadget til at afbryde USB?
Fra : Henning

Dato : 14-08-09 20:15

Når man har en ekstern lagerenhed på usb-porten, skal den afbrydes
pænt ved at klikke på Sikker fjernelse af hardware, derefter på selve
usb-enheden. (Jeg kører Vista, men det er det samme i XP.)
Findes der ikke en form for genvej, enten direkte icon på desktoppen
eller vha. en tastatur-genvej?
(Jeg har mistet data på memorystick ved ikke at afbryde den pænt, så
det er ikke en option bare at hive den ud!)

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-08-09 22:48

På Vista har den ikke Write Cache på USB drev (med SP1) så det bør
ikke give problemer at bare tage den ud. På XP derimod er det et
irriterende problem. Jeg kan dog ikke sige om det eventuelt skulle
være rettet med seneste SP der.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : jos

Dato : 15-08-09 09:35

Henning wrote:
> [...]
> (Jeg har mistet data på memorystick ved ikke at afbryde den pænt, så
> det er ikke en option bare at hive den ud!)
RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll

finn

Fra : jos

Dato : 15-08-09 09:35

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-08-09 11:10

Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> give problemer at bare tage den ud. PÃ¥ XP derimod er det et irriterende
> problem. Jeg kan dog ikke sige om det eventuelt skulle være rettet med

Det kan konfigureres under politiker for drevet i XP. Default på alle de
XP [SP2] installationer som jeg har set er "sikker fjernelse", altså
ingen write cache.

--
Jesper Lund