Ubuntu: Hvilken version af apache2
Fra : Jan Birk

Dato : 14-08-09 12:18

Hej,

Hvordan ser jeg hvilken version af apache (et givent stykker software)
der ligger i software kanalen (apt-get) og venter på at blive installeret?

Jeg kører server udgaven (lenny/sid).

Jeg har brug for apache 2.2.10 og har 2.2.8 og kan ikke lige se om 'den
ligger i en eller anden kanal' eller om den er på vej?

Pft

/Jan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-09 12:57

On Fri, 14 Aug 2009 13:18:08 +0200, Jan Birk wrote:

> Hej,
>
> Hvordan ser jeg hvilken version af apache (et givent stykker software)
> der ligger i software kanalen (apt-get) og venter på at blive
> installeret?

apt-cache show apache2

> Jeg kører server udgaven (lenny/sid).

Den distribution hedder så Debian. Man kan vel sige den er "far" til
Ubuntu.

> Jeg har brug for apache 2.2.10 og har 2.2.8 og kan ikke lige se om 'den
> ligger i en eller anden kanal' eller om den er på vej?

Mine mirrors tilbyder version 2.2.9-10

--
Lasse Jensen

Fra : Jan Birk

Dato : 14-08-09 14:05

> apt-cache show apache2

Tusind tak

> Den distribution hedder så Debian. Man kan vel sige den er "far" til
> Ubuntu.

Jeg cat'ede /etc/debian-release

Hvor ser jeg så Ubuntu releasen, f.eks. 8.10 eller 9.04 eller? (Det
skulle være sikkert og vist, at det er Ubuntu som er installeret).

> Mine mirrors tilbyder version 2.2.9-10

Tak, jeg tror min sagde 2.2.8-1.

/Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-08-09 15:54

On Fri, 14 Aug 2009 15:05:20 +0200, Jan Birk <jan.birk@invalid.null>
wrote:

> Hvor ser jeg så Ubuntu releasen, f.eks. 8.10 eller 9.04 eller?

lsb_release -r

-A

Fra : Kasper Lund

Dato : 15-08-09 06:25

Jan Birk wrote:

> Hvor ser jeg så Ubuntu releasen, f.eks. 8.10 eller 9.04 eller? (Det
> skulle være sikkert og vist, at det er Ubuntu som er installeret).

cat /etc/issue

/Kasper

Fra : Lasse Jensen

Dato : 14-08-09 14:47

On Fri, 14 Aug 2009 15:05:20 +0200, Jan Birk wrote:

> Tusind tak

Velbekomme.

> Jeg cat'ede /etc/debian-release
>
> Hvor ser jeg så Ubuntu releasen, f.eks. 8.10 eller 9.04 eller? (Det
> skulle være sikkert og vist, at det er Ubuntu som er installeret).

Du kan less /etc/apt/sources.list
Der kan du læse hvilken dist du kører, hvilken version, samt hvilke
mirrors du benytter.

--
Lasse Jensen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 16-08-09 21:42

On Fri, 14 Aug 2009 15:05:20 +0200, Jan wrote:

> Hvor ser jeg så Ubuntu releasen, f.eks. 8.10 eller 9.04 eller? (Det
> skulle være sikkert og vist, at det er Ubuntu som er installeret).

En måde er at køre:

$ lsb_release -a

Mvh.

--
"The unavoidable price of reliability is simplicity" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk