korn
Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 12:05

Hej Alle
Jeg undrer mig såre over priserne på korn og kornprodukter - man kommer
snildt af med en mindre formue for hele kerner - rugmel er steget voldsomt
og kan for det meste kun fås i 1kg poser osv.

Jeg bruger ligeledes hele hvedekerner som alternativ til ris.

Jeg ved at man kan købe foderkorn til omkring 1-2 kroner kiloet.

Ville jeg kunne købe korn i foderhandelen, og så bruge det hjemme i køkkenet
i stedet for at bruge det til hønsene, som jeg ikke har flere af efter vi
flyttede fra landet?

Eller andre gode bud på kornprodukter til en rimelig pris - i går købte jeg
speltmel til 25 kroner/kg - det er jo helt godnat!

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 12:54

Firstname Lastname wrote:
> [...]
>
> Eller andre gode bud på kornprodukter til en rimelig pris - i går købte jeg
> speltmel til 25 kroner/kg - det er jo helt godnat!

Ja, det store stygge dagligvarekartel i Danmark får åbenbart lov til at
forsætte showet uden indgriben fra offentlige myndigheder. Tag til
Tyskland eller Sverige og køb stort ind - der findes der stadigvæk
konkurrence.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-08-09 14:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> forsætte showet uden indgriben fra offentlige myndigheder. Tag til
> Tyskland eller Sverige og køb stort ind - der findes der stadigvæk

Nåe så galt synes jeg nu ikke det er, specielt hvis man kigger sig lidt for.
Jeg betaler sjældent over 10 kr for et kilo mel eller kerner. Det kan jeg
godt leve med, jeg æder trods alt noget mindre end en hest

Steen.

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-09 15:42

Mogens skrev:

> [...]
> forsætte showet uden indgriben fra offentlige myndigheder. Tag til
> Tyskland eller Sverige og køb stort ind - der findes der stadigvæk

Jeg bor i den V ende af Odense C og har inden for en radius af 500 m
en Netto, Aldi, Fakta, Kiwi og en Føtex.
Mon der findes andre steder i verden med så tæt belægning af fuldt
sortiment-dagligvarebutikker? Tror det ikke og det kan imo kun skyldes
at fortjenesten er ret god (=ringe konkurrence) - ellers kunne de ikke
overleve alle....
http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-08-09 07:43

On 13 Aug., 15:33, "Steen Jakobsen" <in...@post.dk> wrote:
> Nåe så galt synes jeg nu ikke det er, specielt hvis man kigger sig lidt for.
> Jeg betaler sjældent over 10 kr for et kilo mel eller kerner. Det kan jeg
> godt leve med, jeg æder trods alt noget mindre end en hest

Også speltmel ?

--
Christian

Fra : Martin [TMM]

Dato : 13-08-09 15:43

Hej
Christian B. Andresen wrote:
> Også speltmel ?

Er speltmel ikke kun for de små tynde kvinder, der holder af at sidde på
café for at blive set?

Helt seriøst. Jeg har i tiden, hvor der er blevet snakket om
kornprisernes himmelflugt, endnu til gode at se en reél prisstigning. I
min lokale aldi, fakta, kiwi, indsæt selv flere her, koster et kg mel
stadig det samme.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 16:20

> [...]
>
> Helt seriøst. Jeg har i tiden, hvor der er blevet snakket om kornprisernes
> himmelflugt, endnu til gode at se en reél prisstigning. I

Arh - speltmel giver nu en god smag i et brød - og jeg er altså en 100+ med
tap, så den holder ikke.

Når du ikke har set prisstigninger skyldes det måske dit valg af mel - for
det er da rigtigt, at man stadig kan købe 5 kg discount-hvedemel for få
penge, meeen...vi er jo nogen, der godt vil have en fornuftig kvalitet uden
at skulle betale åger - og tro mig, jeg handler gerne i
discountforretninger, hvis kvaliteten er ok - jeg har intet behov for at
flashe indkøbsposer fra de rigtige forretninger.

Fra : Hauge

Dato : 13-08-09 16:47

Firstname Lastname wrote:
> Arh - speltmel giver nu en god smag i et brød - og jeg er altså en
> 100+ med tap, så den holder ikke.

Men det er sikkert derfor priserne på spelt er røget så højt op, af den der
"på mode".

/Hauge

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 13-08-09 16:39

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg betaler sjældent over 10 kr for et kilo mel eller kerner. Det kan jeg
> godt leve med, jeg æder trods alt noget mindre end en hest

Nej. Kun rug og hvede plus kerner og ikke økologisk.

Steen.

Fra : N/A

Dato : 13-08-09 15:43