MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
vista lukker ned og opdaterer uden advarse~
Fra : Peter T.

Dato : 13-08-09 02:29

Ganske simpelt.

Min vista lukker ned og opdaterer uden advarsel. Indtil videre er det
sket mens jeg enten har siddet i et spil, open office eller photoshop.
Lortet lukker spontant alle programmer ned, smider en opdatering på
systemet og genstarter derefter, hvilket jeg finder svært
utilfredsstillende.

Hvordan undgår jeg dette fremover?

--
Peter T.

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-09 02:33

In article <MPG.24ed8acac0e2dcc69897e4@news.tele.dk>, pinoc10
@hotmail.GEBIScom says...

> Hvordan undgår jeg dette fremover?

Jeg vil lige fortælle, at jeg har været inde i sikkerhedsindstillinger
og fortælle Vista, at jeg selv vil vælge om hvorvidt opdateringer skal
installeres eller ej. Så jeg undrer mig en del.

--
Peter T.

Fra : Brian H

Dato : 13-08-09 08:42

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> [...]
> Lortet lukker spontant alle programmer ned, smider en opdatering på
> systemet og genstarter derefter, hvilket jeg finder svært

Højreklik på Computer->administrer->tjenester->windows update <-
dobbeltklik->skift statarttype til manuelt
Prøv det... :)

Fra : Peter T.

Dato : 13-08-09 10:50

In article <4a83c3b9$0$295$14726298@news.sunsite.dk>,
brian@something.com says...

> Højreklik på Computer->administrer->tjenester->windows update <-
> dobbeltklik->skift statarttype til manuelt
> Prøv det... :)

Tak. :) Nu har jeg gjort, som du foreslog. Men hvad er det lige
nøjagtigt, der sker, når jeg vælger dette?

--
Peter T.

Fra : Ole C

Dato : 13-08-09 11:44

Peter T. skrev blandt andet:

> Tak. :) Nu har jeg gjort, som du foreslog. Men hvad er det lige
> nøjagtigt, der sker, når jeg vælger dette?

Så skal du selv sørge for at besøge Windows Update for at se om der er
opdateringer.....

--
vh
Ole C

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 13-08-09 14:32

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Så skal du selv sørge for at besøge Windows Update for at se om der er
> opdateringer.....
>
> --
> vh
> Ole C
De 2 maskiner jeg har med Vista kommer da pænt og spørger om det passer
mig at genstarte, og hvis ikke kommer de efter ca 10 min og spørger igen
og de kører da helt automatisk med opdateringer.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Brian H

Dato : 13-08-09 21:53

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i meddelelsen

> De 2 maskiner jeg har med Vista kommer da pænt og spørger om det passer
> mig at genstarte, og hvis ikke kommer de efter ca 10 min og spørger igen
> og de kører da helt automatisk med opdateringer.

Det er muligvis denne advarsel / forsinkelse der på forunderlig vis er
blevet deaktiveret i Peter's XP og den derfor lukker prompte.

Fra : Peter T.

Dato : 14-08-09 01:59

In article <4a847d31$0$309$14726298@news.sunsite.dk>,
brian@something.com says...

> Det er muligvis denne advarsel / forsinkelse der på forunderlig vis er
> blevet deaktiveret i Peter's XP og den derfor lukker prompte.

Det tror jeg også det er. For godt nok har microsoft lavet mange
mærkværdigheder i forbindelse med windows gennem årene. Men denne fejl
tror jeg nu jeg vil tilegne fujitsu-siemens, da de i forvejen har rodet
i vistaen til min laptop.

--
Peter T.

Fra : Ole C

Dato : 14-08-09 15:11

Paul Østerby Sørensen skrev blandt andet:

> De 2 maskiner jeg har med Vista kommer da pænt og spørger om det
> passer mig at genstarte, og hvis ikke kommer de efter ca 10 min og
> spørger igen og de kører da helt automatisk med opdateringer.

Jeg svarede såmænd bare konkret på et konkret spørgsmål - og kastede mig
ikke ud i sammenligninger med min egen computer.....

--
vh
Ole C

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 14-08-09 21:04

> Jeg svarede såmænd bare konkret på et konkret spørgsmål - og kastede
> mig ikke ud i sammenligninger med min egen computer.....

> [...]
Og jeg pegede på at en normal vista opfører sig venligt over for
brugeren og der derfor ikke er nogen grund til at nedsætte sikkerheden
ved ikke at høre automatisk update, det mest interessante ville være at
vide hvad Peter T havde pillet i inde i sikkerhedsindstillingerne så
vista genstartede uden advarsel.men det får vi nok aldrig at vide
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Ole C

Dato : 15-08-09 00:51

Paul Østerby Sørensen skrev blandt andet:

> Og jeg pegede på at en normal vista opfører sig venligt over for
> brugeren

Hvilket ikke var spørgsmålet.

> og der derfor ikke er nogen grund til at nedsætte sikkerheden
> ved ikke at høre automatisk update

Der kan sagtens etableres fuld sikkerhed uden automatisk update.

> det mest interessante ville være
> at vide hvad Peter T havde pillet i inde i sikkerhedsindstillingerne

Det var bare ikke det der blev spurgt om....

--
vh
Ole C

Fra : Peter T.

Dato : 20-08-09 02:46

In article <4a85c340$0$303$14726298@news.sunsite.dk>, paulsmail@ofir.dk
says...

> det mest interessante ville være at
> vide hvad Peter T havde pillet i inde i sikkerhedsindstillingerne så
> vista genstartede uden advarsel.men det får vi nok aldrig at vide

Lidt sent svar:

Jo. Ingen pillerier overhovedet. :) Og det er det, der undrer mig.
Det er den første windows, hvor jeg på forhånd valgte, at jeg ikke ville
pille i noget udover, at jeg prompte satte temaet til klassisk med grå
barer og blå baggrund. Og den begrænsning, jeg satte her, da jeg er
glad for at rode og skrue i windows. :)

--
Peter T.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 20-08-09 15:22

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> [...]
> pille i noget udover, at jeg prompte satte temaet til klassisk med grå
> barer og blå baggrund. Og den begrænsning, jeg satte her, da jeg er

Det forstår jeg ikke du skriver den 13/8 "Jeg vil lige fortælle, at jeg
har været inde i sikkerhedsindstillinger
og fortælle Vista, at jeg selv vil vælge om hvorvidt opdateringer skal
installeres eller ej. Så jeg undrer mig en del. " så måske har du fået
pillet lidt mere end du troede
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as