Fragt af mc fra Tyskland
Fra : Lohmann

Dato : 12-08-09 13:36

Jeg har kig på et projekt på ebay.de. Inden byde-lysten løber af med
mig, vil jeg høre om der er nogen i gruppen, som har erfaring med
prisen for fragt af mc fra Tyskland (den står lidt nord for Dortmund).

Lohmann

Fra : Jakob

Dato : 12-08-09 15:16

Hej,

jeg fik transporteret min Honda VFR750 fra Berlin til færgelejet ved
Puttgarden. Her "trillede" jeg ombord og kørte hjem fra Rødby med
prøveplader. Det var det billigste. Det begynder at blive dyrt hvis
der kommer udgifter til bro eller færge oveni.

Jeg fik det billigste tilbud fra en via ebay:

http://cgi.ebay.de/Motorradtransport-Rollertransport-bundesweit-300km-99_W0QQitemZ330351823555QQcmdZViewItemQQptZDienstleistungen?hash=item4cea80cac3&_trksid=p3286.c0.m14

Det skal siges at han er lidt speciel, men han holder hvad han lover
mht. tid og pris.

Ellers er der http://www.zweiradtransport24.de, men valgte dem fra da
jeg gik efter den absolut billigste løsning.

Mvh. Jakob

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-08-09 22:31

On Wed, 12 Aug 2009 12:36:10 -0700 (PDT), Lohmann
<flemming_m@hotmail.com> wrote:

Hej.

>Jeg har kig på et projekt på ebay.de. Inden byde-lysten løber af med
>mig, vil jeg høre om der er nogen i gruppen, som har erfaring med
>prisen for fragt af mc fra Tyskland (den står lidt nord for Dortmund).

Mine hårdt prøvede lidelsesfæller har hentet flere MC hjem fra
Tyskland.
Enten med en trailer eller en varevogn.
Jeg har hentet en knallert i Sverige på en trailer, men det er ikke
sagen - Ikke at traileren ikke er god nok, men man skal tilpasse sig
de udenlandske færdselsregler med et sådant slæb, hvilket i Tyskland
betyder 80 Km/t, og svenskerne er ikke begejstrede for vore små
trailere uden bremser.
Jeg har hentet en MC i Tyskland i en varevogn - Det var aldeles
uproblematisk.
Det at hente MC'en selv har den fordel at man kan kontrollere varen
inden man får den overdraget, selv om ulempen er den tid der går med
transporten samt lån/leje af varevogn, brændstofudgifter og evt færge.
Jeg vil dog mene at det er billigere end at få den transporteret, og
hvad søren - Dortmund er er jo ikke så fjernt enda.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Anders Majland

Dato : 13-08-09 09:54

> Jeg har kig på et projekt på ebay.de. Inden byde-lysten løber af med
> mig, vil jeg høre om der er nogen i gruppen, som har erfaring med
> prisen for fragt af mc fra Tyskland (den står lidt nord for Dortmund).

Jeg har givet 150 euro for at få transporteret en mc til grænsen med
http://www.vilstrans.com/

Det kræver så at man med kort varsel vil være istand til at være ved grænsen
(som at få at vide imorgen mellem 15 og 16)

Kender også andre der har brugt dem til at få en mc til døren i dk. Vist til
priser fra omkring 250 euro