hvad er det....
Fra : Thomas Jensen

Dato : 12-08-09 19:26

Hejsa,

har fået et nyt stempel hjem til min DT125R.
Det har som standard 2 stempelringe og det er der også med.
Men sammen med ringene ligger der en 3. ring, ikke rund, men er et tyndt
stykke metal som er bukket i flere hakker.
Det er fleksibelt.
Det ligner nærmest den kan komme bag en stempelring.
Se det er der ikke på det stempel der er der nu, og ej heller i repmanual.
Jeg har heller ikke set dette før på mine andre små totaktere jeg har ejet.
En ide kunne være den skal være med til at spænde en ring mere ud ved at
sidde bagved, men burde jo ikke være nødvendigt. Måske ved stort slid?

Så nogen der har en bedre ide end min, eller som faktisk ved det ?

Billede:

http://img44.imageshack.us/img44/8139/stempel.jpg

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R 1994
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Jan

Dato : 12-08-09 20:01

"Thomas Jensen" <oelhunden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sidde bagved, men burde jo ikke være nødvendigt. Måske ved stort slid?
>
> Så nogen der har en bedre ide end min, eller som faktisk ved det ?

Såvidt jeg husker , er det til montering indenfor den nederste stempelring.
Meningen er at den skal virke som en fjeder der presser ringen ud mod
cylindervæggen.
Har altid kun set det på uoriginale stempler , aldrig på originale(og altid
kun på 2-takt stempler).

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-08-09 07:41

> [...]
> cylindervæggen.
> Har altid kun set det på uoriginale stempler , aldrig på originale(og

ok, så er det hvad jeg gættede.
Jeg tænker bare at der kan da samle sig noget skidt og koks inde ved sådan
noget, men det må tiden vise.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Henrik

Dato : 23-08-09 12:10

On 13 Aug., 08:41, "Thomas Jensen" <tho...@thomas-jensen.dk> wrote:

> ok, så er det hvad jeg gættede.
> Jeg tænker bare at der kan da samle sig noget skidt og koks inde ved sådan
> [...]

Sidder også på nogle knallerten. Et Originalt Suzuki FZ50 stempel har
også det stykke bølje metal inden bag nederste stempelring. Det er
bare sjældent at man ser det for der er ikke ret mange af de
knallerter tilbage der kører med originalt stempel. Er den øverste
stempelring svag konisk eller de bare helt flad på hver side?