Hvor kan man få demonstreret Kenwood køkke~
Fra : mogens

Dato : 12-08-09 10:36

Vi skal have en ny køkkenmaskine. Skal være enten en Kitchen Aid ell.
en Kenwood titanium km040. Er meget interesseret i at få dem
demonstreret, men kan ikke finde nogle fysiske butikker der sælger
spec. sidstnævnte. Alt salg forgår efterhånden i Cyberspace. Et
hurtigt check på Punkt 1, Skousen og Elmutanten gav inngen hit på
Kenwoodèn. Er lidt blank for ideer om hvor man så går hen, og vil
blive rigtig glad for et tip til en fysisk butik i Københavnsområdet
(Amager evt.)
På forhånd tak
bedste hilsner

Mogens

PS. Input, ris og ros til ovennævnte maskiner modtages med kyshånd

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 12-08-09 11:02

On Aug 12, 5:35 pm, mogens <maav...@gmail.com> wrote:
> [...]
> bedste hilsner
>
> Mogens
>
> PS. Input, ris og ros til ovennævnte maskiner modtages med kyshånd

Jeg har ikke checket, men jeg ville da tro, at et sted som Illums
Bolighus ville have dem?

Mvh
Hanne

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-08-09 11:43

On 12 Aug., 18:35, mogens <maav...@gmail.com> wrote:
> [...]
> spec. sidstnævnte. Alt salg forgår efterhånden i Cyberspace. Et
> hurtigt check på Punkt 1, Skousen og Elmutanten gav inngen hit på

Både Punkt1 og Elgiganten sælger i hvert fald Kenwood.
Og vi har en Kenwood Major som afløste en tussegammel anden Kenwood
som kørte men larmede og blev varm.
Den nye er super god og bruges mindst en gang om ugen.
Derudover har vi lige købt en Kenwood saftpresser som var på tilbud
hos Punkt1 kun 200 kr mere end OBHs testvinder fra rabatten. Men
Kenwooden virkede meget mere solid og holdbar.

--
Christian

Fra : Heidi

Dato : 13-08-09 06:25

mogens wrote:

Vi har lige købt en Kenwood Major KM020 - samme model som 040, men bare
uden timer og display osv.
Har ikke lavet så meget på den endnu, men indtil videre virker den da
stabil.

Nu er det godt nok kun demo i cyberspace, som du ikke efterlyser, men
der findes to videoer på youtube, som meget godt viser de forskellige
slags tilbehør - søg på Kenwood Chef History and how working.

Vi var også mest til Kitchen Aid først, men lod os overbevise af
meninger på nettet, så det blev Kenwood i stedet.
Beslutter du dig for den, så kig i øvrigt på ebay i Tyskland - vi har
købt vores der, noget billigere end herhjemme selvom der kom fragt på -
sælger var lax-online, og de kan indtil videre kun anbefales. (Der
fulgte kødhakker med den pakke vi købte, og da pakken ankom var
plastiklåget til kødbeholderen gået i stykker - de har sendt en ny uden
vrøvl, som jeg skal have hentet på posthuset i dag

--
Heidi

Fra : mogens

Dato : 18-08-09 10:02

On 13 Aug., 07:25, "Heidi" <nos...@hejdi.dk> wrote:
> [...]
> plastiklåget til kødbeholderen gået i stykker - de har sendt en ny uden
> vrøvl, som jeg skal have hentet på posthuset i dag

Tak for svarene. Det er en stor Kenwood, enten km020 ell. km040 som
jeg er interesseret i, men utroligt nok har jeg endnu ikke fundet en
fysisk forretning som har nævnte maskiner. Magasin, illum og Illums
bolighus forhandler ikke Kenwood, og Elmutanten har kun de "små"
maskiner. Så hvor går man så hen? Synes selv at jeg er habil til at
søge på nettet, men jeg har heller ikke fundet ud af hvem der
importerer maskinerne. Så kunne man måske ad den vej finde frem til
relevante butikker i KBH området.
Nogen forsklag?

bedste hilsner
Mogens

Fra : Heidi

Dato : 18-08-09 19:32

mogens wrote:

> [...]
> søge på nettet, men jeg har heller ikke fundet ud af hvem der
> importerer maskinerne. Så kunne man måske ad den vej finde frem til

I min søgen efter den rigtige maskine fanddt jeg frem til www.witt.dk,
som jeg tror har det danske agentur (det er i hvert fald sådan jeg
forstår det).
Her kan du søge på forhandlere i dit område.
I Viborg er det feks. Skousen, Imerco og Kop&Kande der forhandler
Kenwood - vi var kun i Imerco, men der havde de nu også kun en af de
mindre modeller som vi ikke var interesserede i. Men det kan jo være det
er anderledes i dit område.

--
Heidi

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-08-09 00:22

Hvad med www.hwl.dk ?

--
Christian

Fra : mogens

Dato : 19-08-09 08:06

On 19 Aug., 08:22, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Hvad medwww.hwl.dk?
>
> --
> Christian

Tak til Heidi og Christian!
Imerco havde jeg ikke tænkt på, mens jeg anså H.W.Larsen for at være
for prof. til mine behov. Men jeg ser at de har KM020 i sortimentet,
så der futter jeg ind i løbet af et par dage.
Tænker på at erhverve flg. ekstraudstyr: Kødhakker, saftcentrifuge og
en foodprocessor. Har I nogen erfaringer med disse tilbehør?

Bedste hilsner
Mogens

Fra : Heidi

Dato : 19-08-09 16:15

mogens wrote:
> Tænker på at erhverve flg. ekstraudstyr: Kødhakker, saftcentrifuge og
> en foodprocessor. Har I nogen erfaringer med disse tilbehør?

Vi købte vores i en sampak med saftcentrifuge og kødhakker, og har
prøvet begge dele en enkelt gang.
Kødhakkeren er jeg fint tilfreds med - alle delene virker robuste. Altså
bortset fra plasticlåget, som var gået i stykker da vi fik pakken (man
kunne se at papkassen havde fået et tryk), men det krævede bare en mail
og lidt billeder til leverandøren i Tyskland - så sendte de fluks en
helt ny pakke med komplet kødhakker! Så hvis du vil købe en hakker med
alt tilbehør men uden plasticlåg (som jeg reelt ikke kan se man har brug
for), så kan du da lige sende mig en mail på info snabela fjomp punktum
dk )
Jeg hakkede 1 kg kalkunbryst i den, og det gik fint.

Saftcentrifugen prøvede vi, sådan bare for at prøve den. Jeg ville
egentlig ikke have haft den, men jeg ville til gengæld have kødhakkeren,
og det var den eneste måde jeg kunne få den med på til billigst pris.
Nå men vi kørte forskellige ting igennem, først æbler, og bagefter
ananas, banan og ferskner. Noget af frugten var lige overmoden nok, og
det fandt jeg først ud af bagefter, at det fraråder de for at der skal
være mest mulig saft i.
Vi fik nok heller ikke lige renset "afløbet" til pulp-opsamleren tit
nok, for det stoppede lidt til, til sidst, og der kom ikke så meget
decideret saft ud, men mere pure.
Men jeg tror faktisk den virker fint hvis man lige er over den med at
rense for pulp osv. - jeg tror dog ikke vi får den brugt særlig meget,
for jeg gider ærlig talt ikke bøvlet med at vaske den af - jeg ved godt
de fleste dele kan gå i opvaskemaskinen (så vidt jeg husker alle,
undtaget selve motordelen), men så er man lidt tvunget til at vente med
at bruge den igen, indtil maskinen har vasket op - og det gør den altså
ikke hver dag hos os

Jeg tror bestemt også at kvaliteten osv. er som den skal være, men det
er bare et spørgsmål om man får skidtet brugt!
Sååå - hvis du vil købe saftcentrifugen og/eller kødhakkeren kan vi
sikkert finde ud af en god pris

--
Heidi

Fra : mogens

Dato : 20-08-09 02:28

On 19 Aug., 17:14, "Heidi" <nos...@hejdi.dk> wrote:

> [...]
> er bare et spørgsmål om man får skidtet brugt!
> Sååå - hvis du vil købe saftcentrifugen og/eller kødhakkeren kan vi

Hej Heidi!

Har besvær med at maile dig, så mail mig venligst på
maavenzsnabelagmail.com
Er int. i din saftcentrifuge

Bedste hilsner

Mogens

Fra : Heidi

Dato : 20-08-09 13:29

mogens wrote:
> Hej Heidi!
>
> Har besvær med at maile dig, så mail mig venligst på
> maavenzsnabelagmail.com
> Er int. i din saftcentrifuge

Det er super - du hører fra mig senere i dag!

--
Heidi