MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Mærkeligt skærmproblem
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 12-08-09 18:00

Jeg kører oprindeligt Vista Home Premium, og på en ekstra harddisk har jeg
så installeret Windows 7. - Dette har fungeret fuldt tilfredsstillende -
indtil nu. - Min skærm er en Acer 21,3" H223HQ, og når jeg kører W7 viser
den fuld skærm med en opløsnming på 1920x1080. - Når jeg så skifter til
Vista bliver skærmbilledet pludslig mindre til omkring 19". - Opløsningen er
stadig 1920x1080, så jeg forstår det ikke. - Tidligere var der ikke
problemer.
Hvad kan jeg gøre for at få fuldt skærmbillede igen i Vista?

Mvh
Erik

Fra : Leo

Dato : 13-08-09 00:09

Tjek hvilke Mhz der bliver kørt med i Vista og W7
De er sikkert ikke ens.

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 13-08-09 07:13

Erik Kirkeby frembragte:
> [...]
> 1920x1080, så jeg forstår det ikke. - Tidligere var der ikke problemer.
> Hvad kan jeg gøre for at få fuldt skærmbillede igen i Vista?

Et skud: tryk auto-adjust knappen på skærmen...

...::jmj::..

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 13-08-09 12:21

"Jørgen M. Jørgensen" <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> Erik Kirkeby frembragte:

> Et skud: tryk auto-adjust knappen på skærmen...

Tak for svarene. - Der var desværre ingen af dem, der hjalp. - Jeg har også
prøvet at systemgendanne til et tidspunkt, hvor jeg vidste, at alt virkede,
men desværre....
Så prøvede jeg at genetablere mit "gamle" DVI-kabel i stedet for
HDMI-kablet - og problemet var løst!!
- Men jeg forstår det ikke. Hvorfor virker HDMI godt nok i W7 men ikke i
Vista??
Er der nogen steder i systemet (Vista), hvor man skal aktivere HDMI??

Erik