MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Omdøb bruger af win98
Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 12-08-09 13:45

Jeg sidder og er ved at tømme en gammel Win98 bærbar. Der står under
systemoplysninger, at Win98 er givet i licens til "en eller anden". Kan man
omdøbe det navn? And how?

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Brian H

Dato : 12-08-09 15:51

"Claus Skaarup (Arbejde)" <claus@limfjordsteatret.fejl> skrev i meddelelsen
> Jeg sidder og er ved at tømme en gammel Win98 bærbar. Der står under
> systemoplysninger, at Win98 er givet i licens til "en eller anden". Kan
> man omdøbe det navn? And how?

Har du prøvet at søge på navnet i regisreringsdatabasen (regedit i menu'en
kør)?

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-08-09 23:12

Claus Skaarup (Arbejde) skrev:

> Jeg sidder og er ved at tømme en gammel Win98
> bærbar.

Den bør da bare formateres, og aldrig installeres med
98 igen

Det er et håbløst forældet system, som man ikke
har kunnet hente sikkerhedsopdateringer til i flere år.

Skal du også på nettet med den, bliver det sværere og
sværere at finde antivirus der understøtter den.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-08-09 23:02

Allan Vebel skrev:

>Skal du også på nettet med den, bliver det sværere og
>sværere at finde antivirus der understøtter den.

Laver de stadig vira der understøtter den ?

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 25-08-09 00:02

Ivan V. Klattrup skrev:

> Laver de stadig vira der understøtter den?

Ja, jeg får ofte en 98-maskine ind på værkstedet,
fyldt med virus og spyware.

Som regel er det "den gamle maskine", som
ungerne har fået til småspil, og her er altså ikke
ofret penge på antivirus og anden sikkerhed - den
skal bare køre så længe den kan.

De er efterhånden så møre i lytterne at det ikke
kan betale sig at ofre penge på dem - de kører en
ældre type ram, en alt for lille cpu - og så videre.

Så er det forældrene der får en ny og moderne pc,
og ungerne der arver modellen med 2000 eller XP,
uha, hvor det går

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : mogens

Dato : 17-08-09 15:54

Hej NG

>Har du prøvet at søge på navnet i regisreringsdatabasen (regedit i menu'en
>kør)?

Og hvad så? Ændre navnet til det ønskede, hvor det fremkommer og man
ellers kan få skriveadgang? Sådan gør man bare ikke! Det er jo
fuldstændigt uklart hvad det så er for en indstilling man derved
ændrer. Det kunne jo være en indstilling der gjaldt for den pågældende
user og man risikerer derved at gøre windows ubrugelig og utilgængelig
og altså miste al data.

> [...]

>Skal du også på nettet med den, bliver det sværere og
>sværere at finde antivirus der understøtter den.

Det er hamrende irriterende med sådan et svar der bare siger: "Aner
det ikke, men tag og skaf dig et andet problem som du tror jeg kender
svaret på!". Det er temmelig dårligt så tag og hold op med det!
Dette er et Windows forum og alle Windows-spørgsmål har berettigelse
også uden der skal udføres censur der blander sig i hvad folk skal
bruge det til!

>Kan man
>omdøbe det navn? And how?

Jeg fandt disse linier. Prøv om det virker. Men foretag for alt i
verden ikke andre ændringer i registreringsdatabasen (regedit) end der
står.

1) Click Start, Run
2) Type regedit, click OK
3) Click the + sign next to the following: HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/
Microsoft/Windows
4) Click CurrentVersion
5) Double-click Registered Owner in the right window
6) Type in the new name and click OK

Hilsen Mogens

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-08-09 00:18

mogens skrev:

> Det er hamrende irriterende med sådan et svar

Ja, men den ændrer ikke min mening om at det
fortsat er et forældet system.

Jeg kan næppe tro at nogen ved sine fulde fem kan
finde på at installere Windows 98 i dag - og det kan
i øvrigt ikke lade sig gøre på en ny pc - det er der en
del der har forsøgt, uden held.

> Dette er et Windows forum og alle Windows-
> spørgsmål har berettigelse også uden der skal
> udføres censur der blander sig i hvad folk skal
> bruge det til!

Ja, det er korrekt, men hvorfor forsvare Windows 98?
Du ved jo lige så godt som jeg at det er forældet.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : mogens

Dato : 18-08-09 15:59

> [...]

>finde på at installere Windows 98 i dag - og det kan
>i øvrigt ikke lade sig gøre på en ny pc - det er der en

Det er fint at du har en mening om at Windows 98 er forældet, men
sagen er bare den at det er irrellevant. (Der kunne jo f.eks være tale
om en gammel pc der slet ikke havde resourcer til at "trække" et
moderne styresystem.)

>Ja, det er korrekt, men hvorfor forsvare Windows 98?
>Du ved jo lige så godt som jeg at det er forældet.

Jeg forsvarer ikke Windows 98 - jeg forsvarer denne NG og folks ret
til at stille relevante spørgsmål heri uden at blive censureret.

Hilsen Mogens

Fra : Allan Vebel

Dato : 24-08-09 22:50

mogens skrev:

> Det er fint at du har en mening om at Windows
> 98 er forældet

Tak!

> Der kunne jo f.eks være tale om en gammel pc
> der slet ikke havde resourcer til at "trække" et
> moderne styresystem.

Det var heller ikke det jeg ville frem til - nok mere
at man ikke bør ofre tid og penge på gammelt
udstyr som man ikke kan få til at køre ordentligt
alligevel.

> Jeg forsvarer ikke Windows 98

Godt!

> - jeg forsvarer denne NG og folks ret til at stille
> relevante spørgsmål heri uden at blive censureret.

Jamen, du prøver jo at censure mig - jeg har da
også ret til at komme med mine synspunkter

Jeg har ikke censureret nogen - det kunne jeg aldrig
finde på.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : mogens

Dato : 27-08-09 22:42

> [...]
>Jamen, du prøver jo at censure mig - jeg har da
>også ret til at komme med mine synspunkter
>Jeg har ikke censureret nogen - det kunne jeg aldrig

Suk!

m.