MS Windows
briani 27239
Kan ikke bruge genveje på skrivebordet
Fra : Flemming

Dato : 12-08-09 13:32

Hej
Jeg oplever i ca. 20% af de gange jeg starter op, at hvis jeg klikker på en
genvej på skrivebordet
bliver alle genveje over og ved siden af markeret, og en boks fortæller at
der ikke kan startes
så mange programmer op samtidig, hvis jeg klikker ja kopieres alle genveje
på skrivebordet.
Jeg kan godt bruge programmer blot jeg starter via start.
Jeg bruger XP med alle opdateringer, og kan ikke spore noget snavs via div.
scanninger.
Hvad er der galt?
mvh.
Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-08-09 13:35

Flemming skrev:

> Hvad er der galt?

Defekt mus måske. Har du prøvet en anden?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Flemming

Dato : 12-08-09 13:47

> Defekt mus måske. Har du prøvet en anden?

Ja, hjælper ikke.
mvh.
Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-08-09 13:55

Flemming skrev:

> Ja, hjælper ikke.

Ok. Jeg har blot set en lignende fejl med en delvis defekt mus, så
derfor spørgsmålet :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-08-09 14:35

Thomas G. Madsen skrev, Den 12-08-2009 14:55:

> Ok. Jeg har blot set en lignende fejl med en delvis defekt mus, så
> derfor spørgsmålet :)

Hvis en mus kan forårsage det, så var det måske en ide at prøve en anden
port på PC'en, fx USB i stedet for PS/2.

Fra : Flemming

Dato : 12-08-09 16:26

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvis en mus kan forårsage det, så var det måske en ide at prøve en anden
> port på PC'en, fx USB i stedet for PS/2.

Er nu prøvet, negativ resultat.
mvh.
Flemming

Fra : HH

Dato : 12-08-09 14:31

Prøv at "massere" Shift og Ctrl tasterne på dit tastatur.

Hvis disse er trykket ned, er det muligt at vælge flere genveje på een
gang. Så hvis de taster hænger, kan du opleve den opførsel du beskriver.

Mvh.
HH

Fra : Flemming

Dato : 12-08-09 16:24

"HH" <hhdmnejtaktilspam@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Prøv at "massere" Shift og Ctrl tasterne på dit tastatur.
>
> Hvis disse er trykket ned, er det muligt at vælge flere genveje på een
> gang. Så hvis de taster hænger, kan du opleve den opførsel du beskriver.

Det gav desværre ikke resultat.
mvh.
Flemming

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 12-08-09 17:14

Flemming flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk skrev 12.08.2009 14:32:03 i
<4a82b5ae$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

> [...]
>Jeg kan godt bruge programmer blot jeg starter via start.
>Jeg bruger XP med alle opdateringer, og kan ikke spore noget snavs via

Hvad sker der hvis du højreklikker? Jeg er ikke i tvivl om at der er
indblandet en Skift-funktion, som HH er inde på.

--
Niels

Fra : Flemming

Dato : 13-08-09 09:55

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad sker der hvis du højreklikker? Jeg er ikke i tvivl om at der er
> indblandet en Skift-funktion, som HH er inde på.

Er ikke prøvet endnu, da problemet ikke har vist sig endnu i dag.
Jeg vender tilbage senere.
mvh.
Flemming

Fra : Flemming

Dato : 17-08-09 17:09

> [...]
>
> Hvad sker der hvis du højreklikker? Jeg er ikke i tvivl om at der er
> indblandet en Skift-funktion, som HH er inde på.

Hej Niels og HH.

Så opstod fejlen igen. Jeg masserede shifttasten lidt, og så var fejlen væk.
Det undrer mig dog at problemet hun optræder efter opstart, og ikke
på et tilfældigt tidspunkt, men nu ved jeg da hvad jeg skal gøre.
Tusind tak for hjælpen.

mvh.
Flemming

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 17-08-09 18:19

Flemming flemming.kjaerxxx@xxxoncable.dk skrev 17.08.2009 18:09:13 i
<4a89809f$0$36560$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk> bl.a.:

>Det undrer mig dog at problemet hun optræder efter opstart, og ikke
>på et tilfældigt tidspunkt, men nu ved jeg da hvad jeg skal gøre.
>Tusind tak for hjælpen.

Det er nu også sært at du ikke oplever relaterede fejl, fx store bogstaver
i utide, hvis der er problemer med tastaturet.

--
Niels