MS Windows
briani 27239
Forskellig tekstfarve ved filer....
Fra : Ukendt

Dato : 11-08-09 23:24

Hej.

Jeg kører XP med SP3 og generelt med alt opdateret.

Der er pludseligt sket det, at der er 2 forskellige farver tekst ved mine
worddokumenter og PDF-filer. Enten er filens navn med normal sort
skriftfarve, men nu er nogle af dem også med blå skriftfarve....det er
irriterende....

Er der nogle som har en god forklaring på, hvad der kan være sket og hvordan
det rettes, så alle teksterne ved filnavnene igen er med sort.....?

Det er tilsyneladende kun ved word- og PDFfiler, at det er sket. Selve
mappenavnne står med sort skrift....

Mvh

Jesper

Fra : Jante

Dato : 12-08-09 00:29

"Jesper" skrev:

> [...]
> sort.....?
> Det er tilsyneladende kun ved word- og PDFfiler, at det er sket. Selve

Den blå skriftfarve er såmænd bare Windows' måde at fortælle dig,
at filerne er komprimerede. Hvis du ikke vil se det, slås det fra
i Mappeindstillinger, fanen Vis, nederst i rullelisten fjernes fluebenet
i linjen "Viser krypterede eller komprimerede NTFS-filer i farve".

/J

Fra : Jesper

Dato : 12-08-09 08:37

"Jante" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> i Mappeindstillinger, fanen Vis, nederst i rullelisten fjernes fluebenet
> i linjen "Viser krypterede eller komprimerede NTFS-filer i farve".

Jeg takker mange gange.

Men jeg mener ikke at have anmodet om at filene skal komprimeres - er det
noget Windows gør af sig selv for at spare plads?

mvh

Jesper

Fra : J

Dato : 12-08-09 10:11

"Jesper" <Christop@post1.**dknet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jante" <adressen@er.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg takker mange gange.
>
> Men jeg mener ikke at have anmodet om at filene skal komprimeres - er det
> noget Windows gør af sig selv for at spare plads?

Nej.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-09 07:09

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message

> [...]
> sort.....?
> Det er tilsyneladende kun ved word- og PDFfiler, at det er sket. Selve

Det skyldes de er komprimerede, enten slår du komprimering fra, eller
fjerner fluebenet der gør at filerne vises i en anden farve for at gøre dig
opmærksom på de er enten komprimerede eller krypterede. (så er de grønne)

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Jesper

Dato : 12-08-09 08:38

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjerner fluebenet der gør at filerne vises i en anden farve for at gøre
> dig opmærksom på de er enten komprimerede eller krypterede. (så er de

Takker for svaret.

mvh

Jesper

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 13-08-09 09:54

"Jesper" <Christop@post1.**dknet.dk> skrev i meddelelsen

> "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

Microsoft skriver på
http://support.microsoft.com/default.aspx/kb/315246/da
følgende:
---Citat
Komprimer gamle filer - Windows kan komprimere de filer, du ikke har brugt
for nylig. Komprimering af filer sparer diskplads, men du kan stadig bruge
filerne. Ingen filer slettes. Da filer komprimeres ved forskellige
hastigheder, er den viste angivelse af, hvor meget diskplads, du kommer til
at spare, kun omtrentlig. Med knappen Indstillinger kan du angive det antal
dage, der skal gå, før Diskoprydning skal komprimere filer, der ikke bruges.
---citat slut

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu