Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400D VS 40D
Fra : Lars

Dato : 10-08-09 04:46

Hej!

Kort og godt.
Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?

Jeg har nu et 400D.

Nogen der kan fortælle mig og jeg får meget mere glæde
af et 40D

mvh
Lars

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-08-09 11:54

Lars <lkj002@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?
>
> Jeg har nu et 400D.
>
> Nogen der kan fortælle mig og jeg får meget mere glæde

hvad skyder du ?

/thomas

Fra : Hans_Kruse

Dato : 10-08-09 11:58

"Lars" <lkj002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?
>
> Jeg har nu et 400D.
>
> Nogen der kan fortælle mig og jeg får meget mere glæde

Undskyld, men hvis du ikke ved hvorfor, så behold dit 400D Hvis du vil
have råd, så kunne du i det mindste fortælle, hvad du mangler ved en 400D.
Du har vel også studeret 40D, så du skulle have en idé om hvorfor du vil
have præcist det kamera? Uden info og heller ikke om hvad du tager billeder
af og hvad dit behov er, så er det et ret meningsløst spørgsmål at still.
Det kan sikkert få en lang tråd til at rulle....

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-09 12:06

"Lars"
[...]

Nej du vil nok ikke opleve den store forskel -
Men hvis du ikke er dybt investeret i objektiver,
vil du opleve et kvante spring, hvis du skifter
til et af de mange mærker der har indbygget
stabilisering i huset, og evt et med vipbar skærm
og brugbar liveview.
Hvis alt det gejl ikke er noget du værdsætter, men
udelukkende går efter billedkvalitet til en fornuftig
pris, så se om du kan finde en Fuji S5Pro, et meget
overset kamera, der er udgået af produktion. Så vidt
jeg husker har den de største dynamiske område af
alle dslr, Fuji laver fænomenale sensorer, meget anderledes
end alle andre. Sigma har også en unik sensor teknologi,
som på visse områder er helt formidabel. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-09 14:05

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Jeg køber ofte noget nyt - ´bare fordi jeg kan´... Uanset om jeg har brug
for det eller ej...
- lidt lige som, hvorfor er der mange der kører rundt inde midt i København
i en 4-hjuls trækker... fordi man kan ! :)

Umiddelbart er det ikke sikker du rent teknisk får bedre billeder af et
40D - men glæden ved at eje noget der er nyt skal man ikke tage fejl af

Skynd dig at købe det - og skid hul i alle de tekniske flue-knepper detaljer
om at det ene er 1/100 mm bedre end det andet.

- og husk så og nyd de 15 minutters berømmelse det giver nede i ro-klubben,
når det er dig der har det sidste nye :)))

vh Palle

Fra : Hans_Kruse

Dato : 10-08-09 15:20

"Palle Johansen" <invalid> wrote in message

> - og husk så og nyd de 15 minutters berømmelse det giver nede i
> ro-klubben, når det er dig der har det sidste nye :)))

Det er nogle rigtigt gode råd du giver men nu er 40D jo efterhånden
noget bedaget, ikke?

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-09 15:51

"Hans_Kruse" <hans_kruse@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Palle Johansen" <invalid> wrote in message

> Det er nogle rigtigt gode råd du giver men nu er 40D jo efterhånden
> noget bedaget, ikke?

Nå ja, det er sgu da rigtigt... Det kan du bare se, hvor meget jeg følger
med i de efterhånden mange udgivelser der kommer

Ikke desto mindre, så _er_ det da fedt at eje det sidste nye - af hvad som
helst...

vh Palle

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 10-08-09 17:02

Lars wrote:
> [...]
> Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?
>
> Jeg har nu et 400D.
>
> Nogen der kan fortælle mig og jeg får meget mere glæde

Jeg har brugt både et 400D og et 40D - og forskellen er størst imellem
de to i den del du kan mærke. 40D føles meget mere robust (huset er
aluminium) og passer i størrelse bedre til en mandehånd (efter min
mening). Du får et hjul til tommelfingeren (i stedet for de fire
knapper) hvilket gør det hurtigere og lettere at blandre rundt i
billederne, eller lige justere noget under optagelse. Du får også et
lille joystick - som også kan bruges under optagelse til at vælge
fokuspunkt (hvis du vil det). I forhold til fokus nøjagtighed og
hastighed føler jeg 40D er en lille smule bedre - lidt det samme i
forhold til ISO performance - hvor 40D igen har en lille edge bedre
performance. 40D kan synkronisere med flash op til 1/250 sek, og går
helt op til 1/8000 i lukketid. 40D har liveview (det kom vist først med
i 450D). Jeg har dog ikke selv endnu fundet noget at bruge det til. 40D
har ISO informationer i søgeren (det er vist også først i 450D det kom med).

Billedkvaliteten tror jeg ikke du vil se den store forskel på-der skal
du bruge dine penge på godt glas. Selvom jeg klart mener at 40D er et
bedre værktøj når man har det i hånden, mener jeg ikke at kvaliteten i
ens billeder bliver bedre - og kan forsvarer prisen. Brug i stedet dine
penge til et godt glas - med mindre du direkte har noget som virkelig
genere dig på 400D. Godt glas holder meget længere end et kamerahus.

Jørn

--
Photogadget.dk

Fra : /Peter

Dato : 10-08-09 18:51

"Lars" <lkj002@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?
>
>Jeg har nu et 400D.
>
>Nogen der kan fortælle mig og jeg får meget mere glæde

Glæden er vel produktet - fotografierne - som du får ud af et kamera
så stil dig det spørgsmål om et større kamera kan give dig bedre
fotografier

- glæden ligger vel ikke i selve kamaraet -eller?

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-08-09 13:16

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotografier
>
> - glæden ligger vel ikke i selve kamaraet -eller?

Selvfølgelig ligger glæden også dér. Hvis vi hobbyister alene fokuserede på
fotografiet, skulle vi nok nøjes med at købe andres frembringelser. Lad nu
være med at synge med på den sædvanlige "udstyret spiller ingen rolle"-sang.
Det klæder hverken dig eller andre i denne gruppe. Og det klæder slet ikke
dem, der har ALT det rigtige udstyr, og som ikke misser en lejlighed til at
udskamme dem, der tillader sig at drømme om at have mulighed for at købe
tilsvarende.

Jeg er sikker på, de fleste håndværkere kender betydningen af, at have det
rette udstyr mellem hænderne. Ellers rendte alle profesionelle fotografer
vel rundt med Lomo'er?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 14:12

"Jens Bruun"

> Jeg er sikker på, de fleste håndværkere kender betydningen af, at have det rette udstyr
> mellem hænderne. Ellers rendte alle profesionelle fotografer vel rundt med Lomo'er?
>
> -Jens B.

En masse vås - men sidste afsnit er jeg enig i, folk der kan deres kram
kan udnytte det rette værktøj.. Og når vi nu er ved håndværkere, så
er flere af verdens vidundere skabt med de enkleste redskaber. Så Jens
og andre, la nu være med at lokke lejligheds knipseren til at købe mere
end de nogensinde vil kunne udnytte. De gode billeder skabes af de gode
fotografer, ikke af deres udstyr. Verdens kostbareste fotografier:
http://blogs.photopreneur.com/the-most-expensive-photographs-ever-sold
Og hvis ellers man gider klikke videre rundt på sitet, er der andre interessante
ting og sager- måske - -max-

Fra : jagge

Dato : 10-08-09 21:14

Lars <lkj002@hotmail.com> wrote:

> Hej!
>
> Kort og godt.
> Hvorfor skal jeg købe et Canon 40D ?

Det er det da ved gud kun dig der kan svare på.

MVH

Jakob

Fra : Lars

Dato : 11-08-09 03:23

Hej

Siger mange tak for den gode beskrivelse. Det var det jeg søgte...

Ved godt de var et tyndt spørgsmål, at stille og er også klar over, at
det er glaset der gør det meste.
Det var jo heller ikke det jeg spurgte om... Ønsker nu bare at høre
andres erfaring og holdninger om det ville være spil af penge at
skifte.
Man vil vel hele tiden have større og bedre eller flere muligheder i
sit kamera....

igen. tak for kommentarne..

Lars