Er jeg lidt sart?
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 09-08-09 17:39

Nu har jeg haft MC i et par måneder.

Bil i over 20 år. Er jeg den eneste der ikke syntes at jeg får hvad jeg
betaler for? Jeg mener, sky høje registrerings afgifter, tårn høje
afgifter på benzin, grønne afgifter for at eje vores køretøjer.

Alligevel bliver vejene ringere og ringere, alle mulige lappe
løsninger, som man i bil måske blot finder irriterende, men på MC er
direkte farlige. Har bla. konstateret at i min kommune er man begyndt
at smide skærver i rabatten (sikkert for at undgå at skulle slå græs)
når så en lastbil, eller en traktor har været forbi, vupti så ligger de
glade skærver må vejen!!

Er jeg bare sart eller???

Hilsen henrik
Som mener at de folk der bestemmer hvordan vejene skal lappes burde få
et MC kort, og tvinges til at køre året rundt på de veje..

Nå det var mit sure opstød.. Nogen der har oplevet noget spændene i
weekenden???

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-08-09 20:30

"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i meddelelsen
<snip en masse rigtigt>

> Nå det var mit sure opstød.. Nogen der har oplevet noget spændene i
> weekenden???

Hæ hæ har afleveret den lille ny MT03 til 1000km service og montering af
gearindikator hos Banks Mc i Holstebro, uden at blive våd, det var der
ellers vist en del der blev på de kanter.
Det var vist det vildeste jeg kunne drive det til.

Vh
Jan

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-08-09 20:59

Den Sun, 09 Aug 2009 18:39:08 +0200 skrev Henrik Palshøj:

> Er jeg bare sart eller???

Overhovedet ikke - Velkommen til det land der for 20 år siden var verdens
bedste land at være borger i, men ikke længere.

> Hilsen henrik
> Som mener at de folk der bestemmer hvordan vejene skal lappes burde få
> et MC kort, og tvinges til at køre året rundt på de veje..

De skulle nægtes adgang til offentlige transportmidler. De tror vi alle
bor på Vesterbro og arbejder på Rådhuspladsen (i København selvfølgelig,
for andet eksisterer efter deres mening ikke).

> Nå det var mit sure opstød.. Nogen der har oplevet noget spændene i
> weekenden???

Ja - haven.

--
Karl Erik.

Fra : Benthe

Dato : 10-08-09 06:56

"Karl Erik Christensen" <none@none.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> bor på Vesterbro og arbejder på Rådhuspladsen (i København selvfølgelig,
> for andet eksisterer efter deres mening ikke).

Hvor bor du dog henne ?

At køre mc i københavn er værre end at køre i Poznan Polen. Vejene i
københavn er hullede og ødelagte. Direkte livsfarlige. Og de nye runde
fartbump gør kun problemet værre.

Jeg bytter gerne med dig, du kan da nyde naturen lyder det som.

Mvh
Benthe

Fra : Hekto

Dato : 10-08-09 01:23

On 10 Aug., 07:56, "Benthe" <bn...@gamil.com> wrote:

> [...]
> fartbump gør kun problemet værre.
>
> Jeg bytter gerne med dig, du kan da nyde naturen lyder det som.

København? ... kommer der ikke frivilligt - kun når jeg tvinges - og
jeg bor endda lige i udkanten.

Ud over de afgifter staten trækker ned over hovedet på os, er der det
Bondam'ske Parkeringscirkus. Alt hvad der har med bil at gøre, skal
der slås mønt af, samtidigt med at man gør alt for at gøre brugen af
bil så besværlig som muligt. Det må være håbløst at have et arbejde
derinde, hvis ikke man bor klos op ad en S-station og arbejder ved
siden af en.
Det er nok svært at forestille sig at man kan have så tæt rafik uden
forskellige reguleringer; men I dette tilfælde føler jeg at man vil
slå mønt af borgernes nødvendige transport. Samtidigt er det svært at
finde ud af hvad de vil og hvor alle pengene rent faktisk forsvinder
hen. Dog er parkeringsautomaterne udsat for så megen hærværk, at
vedligeholdelsen ar ganske kostbar. Det kunne måske tolkes som
borgernes forsøg på at tilkendegive deres mening, når ikke de kan
trænge igennem ved stemmeurnerne.

Borgerne i København har jo også biler. Der er jo ikke mange
arbejdspladser tilbage, med mindre man er revisor eller advokat. Jeg
har svært ved at forestille mig at de nogensinde bliver tvunget over
på en cykel eller ind i et altid forsinket og tidskrævende offentligt
transportmiddel.

Man kunne måske forestille sig at mansamtidigt med at man forsøger at
malke privat personbefordring, skærer så meget ned på udgifterne, med
det hellige formål at besværliggøre brugen yderligere?

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-08-09 09:53

Hekto wrote:
> Alt hvad der har med bil at gøre, skal
> der slås mønt af, samtidigt med at man gør alt for at gøre brugen af
> bil så besværlig som muligt.

Det er jo det gode gamle princip om at bruge både pisk og pisk.

> Det må være håbløst at have et arbejde
> derinde, hvis ikke man bor klos op ad en S-station og arbejder ved
> siden af en.

Cykel/bus til en s-station er da ikke håbløst?

> I dette tilfælde føler jeg at man vil
> slå mønt af borgernes nødvendige transport.

Det tror jeg ikke man vil. I en storby skal folk cykle eller tage det
offentlige.
Bl.a. derfor har man jo brugt uhyrlige summer på en metro.

> Samtidigt er det svært at finde ud af hvad de vil

Lorten ind i hunden. Hunden ind i bilen. Bilen ud af byen.

> [...]
> vedligeholdelsen ar ganske kostbar. Det kunne måske tolkes som
> borgernes forsøg på at tilkendegive deres mening, når ikke de kan

Tror jeg ikke. Blot sædernes forfald, og ungdommens tankeløshed.

> Borgerne i København har jo også biler.

Nej. svjv er det blot 20% af de københavnske husstande der har bil.

/jim

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-08-09 10:32

Jim Andersen skrev den 10 aug 2009 i

> Lorten ind i hunden. Hunden ind i bilen. Bilen ud af byen.

ROFL

Fra : Hekto

Dato : 10-08-09 14:15

On 10 Aug., 10:53, "Jim Andersen" <jba...@politiSLET.dk.invalid>
wrote:

> Lorten ind i hunden. Hunden ind i bilen. Bilen ud af byen.

Åh ... den er så gammel at Bondam ikke engang kørte trehjulet dengang
den blev malet på et plankeværk inde i Kronprinsessegade. Dengang var
den lige så svær at realisere som nu.

Det er da herligt med en Metro, S-tog og busser ... men de mangler den
fleksibilitet som folk vil ha' ... og får det sikkert aldrig.

> Nej. svjv er det blot 20% af de københavnske husstande der har bil.

Jamen det sætetr jo så katastrofen endnu mere i relief ... når man ser
hvor mange biler der er parkeret i boligkvartererne i week-enden?

Det er altsammen nogle idealer der bifaldes af unge under uddannelse,
der bosætetr sig i København. Når de har fået deres uddannelse og
begynder at tjene penge, så fordufter de fleste af idealerne til
fordel for Vanløse, Villa, Volvo og Vovse.

/Hekto

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-08-09 09:17

Den Mon, 10 Aug 2009 07:56:15 +0200 skrev Benthe:

> [...]
> fartbump gør kun problemet værre.
>
> Jeg bytter gerne med dig, du kan da nyde naturen lyder det som.

Undskyld, jeg udtrykte mig uklart.
Det jeg prøvede at sige var - trafikplanlæggerne i dette land ter sig som
om privatbilisme/motorcykelisme nærmest burde kriminaliseres, på lige fod
med rygning og coladrikning.
Det ser ud som om privat transport skal chikaneres mest muligt. DÃ¥rlige
veje, høje afgifter på benzin, og vægtafgift. For ikke at tale om de
skyhøje afgifter på biler/motorcykler. Og pengene bruges på at fremme
kollektiv trafik.

Ja, jeg bor ikke på Sjælland, men på bøh-landet, hvor sidste bus i
weekenden til/fra Aalborg, kører lørdag ved 16 tiden. Hvis jeg vil ind og
kikke på damer, eller bare ha en øl, skal jeg altså slippe 500 kr. til en
Taxa - eller tage "spritruten" hjem.

Trafikplanlæggerne "tror" vi alle bare kan tage cyklen. Alligevel sidder
de og bestemmer over trafikkens udvikling - uden selv at have erfaringer
(ved godt jeg generaliserer, men det ser sådan ud).
--
Karl Erik.