BroBizz storebælt Opfølgning
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-09 10:32

Tidligere på sommeren spurgte jeg til BroBizz og MC, og i den anledning
lovede jeg at vende tilbage når resultatet af mit forsøg var på plads -
jeg har lige fået specifikation fra storebælt, så nu kan enden spindes.

ok - Søndag, frem og tilbage over storebælt samme dag

Jeg kørte fyn-sjælland og benyttede BroBizz banen, holdt lovbefalet
hastighed á 30 km/t, ingen problemer what so ever, bummene sprang
lystigt op (i så god tid at jeg blev nervøs for om jeg kunne nå igennem
inden de lukkede igen - det kunne jeg). Jeg blev takseret *87,40 kr*
excl. moms, og incl. 5% rabat.

Kørte retur samme dag sjælland-fyn, holdt 45-50 km/t gennem BroBizz
banen - hvor der for øvrigt var placeret en uniformeret medarbejder, der
IKKE gjorde anskrig mod motorcykel i BroBizzbanen - igen - bommene
sprang lystigt op (i god tid) ingen problemer. Jeg blev takseret *53,20
kr* excl. moms, incl. 42% rabat.

I alt blev jeg bonget 140,60 kr + moms 35,15 altså *175,75 kr*

Storebælt angiver på deres hjemmeside en søndagsbillet tur/retur for
motorcykler til 185 kr ved gennemkørsel i manuel bane. BroBizz nævnes
ikke som en option.

Således resornerer jeg at jeg har sparet 9,25 ved på motorcyklen at køre
gennem BroBizz banen. Jeg er også blevet "registreret" korrekt af
BroBizz tingensten - altså som MC

Jeg målte også tidsbesparelsen, på vej tilbage fra sjælland, idet jeg
kørte sammen med Orla.
Målingen er ikke videnskabelig, men dog IMO retningsvisende.

Vi kører i betalingsanlæget samtidigt, han benytter manuel bane.
Der er en del ferie trafik med campinghuse i rigt mål.

Da jeg når på den anden side af storebælt, kører jeg ind ved første
afkørsel, og venter. Jeg registrerer tiden på mit ur idet jeg gør holdt,
og idet Orla stopper bag mig registrerer jeg atter tiden. Han ankommer
4,5 minut senere end jeg.

Så kan jeg vist ikke presse mere læring ud af den historie.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-09 10:55

On Sun, 09 Aug 2009 11:32:28 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Så kan jeg vist ikke presse mere læring ud af den historie.

Mange tak for informationen.
Jeg tror sørme at jeg anskaffer en brobizze når den nu kan bentyyes på
mere end eet køretøj.

Jeg tror for resten der er gået en forsker tabt i dig

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-09 12:40

On Sun, 09 Aug 2009 11:54:58 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
wrote:

Så Kløve - Det er din skyld.

>Jeg tror sørme at jeg anskaffer en brobizze når den nu kan bentyyes på
>mere end eet køretøj.

Brobizzen er bestilt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-09 13:43

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 09-08-09 20:58

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 09 Aug 2009 11:54:58 +0200, Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke>
> wrote:
>
> Så Kløve - Det er din skyld.

> Brobizzen er bestilt

Der er noget du helt har misforstået Steen: Brobizz-kampagnen på bl.a.
TV er ikke møntet på de sjællandske broskrækkere, men derimod på Jyder
og fynboer!
Egentlig burde du skrive til Storebælt og gøre opmærksom på at også en
fra den ydermarginale målgruppe kom i nettet, dog ad omveje!

--
Armand.
(der også er stærkt på vej mod en bestilling)

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-08-09 21:09

On Sun, 09 Aug 2009 21:58:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Der er noget du helt har misforstået Steen: Brobizz-kampagnen på bl.a.
>TV er ikke møntet på de sjællandske broskrækkere, men derimod på Jyder
>og fynboer!

Nu er jeg jo pr. definition jyde, selv om jeg lever på tålt ophold i
Kyffenhawnstrups nærmeste omegn
Så det må være mine Århus gener der fik mig i fælden.

>Egentlig burde du skrive til Storebælt og gøre opmærksom på at også en
>fra den ydermarginale målgruppe kom i nettet, dog ad omveje!

Egentlig burde jeg vel foreslå at Kløve kom på deres lønningsliste for
den fine omtale

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-09 21:40

Steen Gruby skrev:
> On Sun, 09 Aug 2009 21:58:16 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>

> Egentlig burde jeg vel foreslå at Kløve kom på deres lønningsliste for
> den fine omtale

Hø - jeg bliver snarre tiltalt for at komme i vejen for deres MC
diskrimination - for nu er det vist at Bizz'en virker, men spørger man
den pågældende virksomhed så skal man betjenes manuelt, og uden rabatter
- det ser det så ud til vi kan omgå ved at gøre lige som bilerne.

Måske vi skulle gøre som jeg har hørt de gjorde i engelsk-land

Samle alle MC'ister og tage en tur frem og tilbage på en af de dage hvor
der er meget trafik - og så ...
omhyggeligt køre til lugen -
standse
Stille MC'en på støttefod
Aftage hjelm og handsker
Fedte tegnebogen frem fra den fjerneste lomme i læderet
Betale i klingende mønt - nøje talt op på stedet
Grundigt iklæde sig sikkerhedsudstyret igen
vinke til farvel og køre

Jeg vil tro vi kunne trække kø helt over fyn fra den ene side
og fra køge bugt motorvejen fra den anden

Måske servicen over for MC'er ville være anderledes pæn i fremtiden,
ellers kunne vi jo altid komme igen

(tak til Arne, som jeg husker som ophavsmand til historien )

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 10-08-09 15:16

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> Betale i klingende mønt - nøje talt op på stedet
> Grundigt iklæde sig sikkerhedsudstyret igen

Lige hvad jeg tidligere har ymtet at man burde bruge Bakke-åbningen til!

> Måske servicen over for MC'er ville være anderledes pæn i fremtiden,
> ellers kunne vi jo altid komme igen

Jup! Og der kommer jo en Bakke-åbning igen næste år - for ikke også at
bringe 'lukningen ind i billedet!

--
Armand.

Fra : Allan Bojesen

Dato : 09-08-09 14:01

Hvor har du BroBizz'en placeret?

Med din erfaring in mente, tror jeg også det er tiden for mig at få en
BroBizz.

Mange hilsner
Allan Bojesen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-09 14:46

Allan Bojesen skrev:
> Hvor har du BroBizz'en placeret?
>
> Med din erfaring in mente, tror jeg også det er tiden for mig at få en
> BroBizz.

Min var placeret i tanktaskens kort lomme.

Første gennemkørsel hørte jeg den ikke - på vej hjem hørte jeg den
tydeligt (Biip!) (jeg kører med høreværn)

Den er monteret med sugekopper, så det burde være muligt at placere den
snart sagt hvor som helst, men jeg turde ikke risikere at den faldt af,
der er ligesom forlidt "gulvplads" den kan falde ned på
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-08-09 07:56

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> crashed Echelon writing

> Første gennemkørsel hørte jeg den ikke - på vej hjem hørte jeg den
> tydeligt (Biip!) (jeg kører med høreværn)

De bipper alt efter hvor mange fisk der forefindes ved pylonernes piller.

Med andre ord, man kan ikke stole på om Brobizzen vil bippe.

--
Bjarke Andersen

Fra : Thomas Makro

Dato : 10-08-09 00:41

On Aug 9, 11:32 am, "J.C.Kløve" <j...@aats.dk> wrote:
> [...]
> BroBizz tingensten - altså som MC

> Så kan jeg vist ikke presse mere læring ud af den historie.
Jo du mangler en ting for ikke kun at være forsker, men også
professor
Du skal kontakte storebælt og informere dem om, at deres anlæg rent
faktisk magter at registrere MCere.
Det er ikke det eneste du kan hjælpe dem med, du kan jo også gøre dem
opmærksom på at de bør skrive det på hjememsiden, i brochurer mv.

Du ender med at blive årets storebælt-medarbejder

--
Thomas Makro
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-08-09 08:32

Thomas Makro skrev:
> [...]

> opmærksom på at de bør skrive det på hjememsiden, i brochurer mv.
>
> Du ender med at blive årets storebælt-medarbejder

Jeg bliver nærmere forment adgang på anlæget, da jeg er til skade for
forretningen...
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-08-09 11:04

On Mon, 10 Aug 2009 09:31:33 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

Hej Kløve.

>Jeg bliver nærmere forment adgang på anlæget, da jeg er til skade for
>forretningen...

Næppe.

For hver BroBizz der udleveres spares 0,0001 årsværk, så ligegyldigt
hvorledes du drejer dig er der kun een vinder: Sund og Bælt
konsordiet.
Taberen er A-kassen.

På den anden side kunne de jo hævne sig grusomt:
Hver BroBizz må jo være individuelt kendt i systemet.
Hvis de nu tester på din, og åbner bommen helt normalt, således at du
tror "den hellige grav vel forvaret", for derefter at lukke bommen med
et brag når du er lige under den.
Hævnen er sød

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-08-09 10:55

On Sun, 9 Aug 2009 23:41:08 -0700 (PDT), Thomas Makro
<thomasmakro@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej Thomas.

>Du ender med at blive årets storebælt-medarbejder

Å'hædr'
Ka' du forestille dig Kløve hånd i hånd med "Sanne" ))

Fra : KentBM

Dato : 10-08-09 15:04

J.C.Kløve skrev:
> Tidligere på sommeren spurgte jeg til BroBizz og MC, og i den anledning
> lovede jeg at vende tilbage når resultatet af mit forsøg var på plads -
> jeg har lige fået specifikation fra storebælt, så nu kan enden spindes.
Til dit tidligere indlæg blev der svaret, at det var muligt at bruge
BroBizz-banen på Øresundsbroen. Det er vel ikke en påstand, som du har
haft lejlig til at efterprøve? I aftalevilkårene fra Øresundsbroen står
der nemlig ikke noget om motorcykel i forbindelse BroBizz.

Jeg går ud fra, at det er samme system begge steder. Så det burde vel virke?

--

Kent

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-08-09 16:47

KentBM skrev:
> [...]
> der nemlig ikke noget om motorcykel i forbindelse BroBizz.
>
> Jeg går ud fra, at det er samme system begge steder. Så det burde vel

Jammen så vil jeg da køre til malmö sammen med Orla for at få en "korv
med mos" for lige at teste den også

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Peter Z

Dato : 10-08-09 20:17

> Jammen så vil jeg da køre til malmö sammen med Orla for at få en "korv med
> mos" for lige at teste den også

du siger bare til, så skal jeg nok vise vej

Fra : Peter Z

Dato : 10-08-09 20:18

har flere gange testet det " den anden vej"
jeg har en brobizz fra øresund og den virker fint på storebælt

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-08-09 21:06

Peter Z skrev:
> har flere gange testet det " den anden vej"
> jeg har en brobizz fra øresund og den virker fint på storebælt

oxo på MC ?

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Peter Z

Dato : 10-08-09 21:10

Jeps

Fra : John Ravn

Dato : 11-08-09 13:26

Nu vil jeg ikke drysse salt i/på begejstringen, men har personligt forspurgt
en medarbejder på storebæltbroen - der glad meddelte at "man" gerne så MC
benytter brobizz, men i manuel bane aht. sikkerheden! Jeg tror hun hentydede
til bommen, kan tilføje den virker og måler oxo korrekt at det er en MC, der
kører igennem.
Mvh
John/Honda CBF1000A

Fra : Peter Z

Dato : 11-08-09 13:36

ang sikkerheden med bommene - så er de idag lavet sådan at man kan slå dem
tilside og de har en tyk polstring

Fra : KentBM

Dato : 11-08-09 19:04

J.C.Kløve skrev:
> Jammen så vil jeg da køre til malmö sammen med Orla for at få en "korv
> med mos" for lige at teste den også

Det lyder godt. Jeg er ikke i tvivl om, at BroBizz fra Storbælt kan
bruges på Øresundsbroen (til en anden pris end med BroBizz (Bropas) fra
Øresundsbroen), men mere om det er helt rigtigt at den kan bruges i
BroBizz banen.

Jeg har bestilt en Øresundsbroen Brobizz, men gerne være sikker på om
jeg tør kører lige igennem.

--

Kent