MS Windows
briani 27239
Reinstallation af Windows XP Pro
Fra : hudibras

Dato : 09-08-09 17:35

Jeg har en pc med Windows XP¨Pro SP 3, hvor en fil, mup.sys, er blevet
korrumperet (under en chkdsk). Kan jeg re-installere Windows XP Pro, selv om
jeg har SP 3 på maskinen, eller skal jeg bruge en Windows XP Pro SP
3-installations-cd?

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-09 18:22

hudibras skrev:

> Kan jeg re-installere Windows XP Pro,
> selv om jeg har SP 3 på maskinen,

Ja.

> eller skal jeg bruge en Windows XP
> Pro SP 3-installations-cd?

SP3 henter du bare bagefter.

Nok en fordel at sidde bag en nat-router i dén situation.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : hudibras

Dato : 09-08-09 18:39

> Ja.

> SP3 henter du bare bagefter.
>
> Nok en fordel at sidde bag en nat-router i dén situation.

En nat-router - glimrende betegnelse!
Tak for dine tip. Jeg kører videre med sagen i aften - og i nat

Venligst

Kert Rats

Fra : Hans Chr. M. Anderse~

Dato : 09-08-09 19:08

"hudibras" <groppe@plytnikov.no> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Kert Rats

sørg for at have hentet SP3, så den ligger klar til install INDEN du går på
nettet igen !!!!!

og.... nogle WinXP udgaver UDEN servicepacks kræver at man først
installerer SP2 inden man kan få SP3 ind.

m v h
HC

Fra : N_B_DK

Dato : 11-08-09 18:16

"Hans Chr. M. Andersen" <hcma@hcma.dk> wrote in message

> og.... nogle WinXP udgaver UDEN servicepacks kræver at man først
> installerer SP2 inden man kan få SP3 ind.

Så er det nogle modificerede ulovlige versioner der er tale om.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-08-09 20:21

hudibras skrev:

> En nat-router - glimrende betegnelse!
> Tak for dine tip. Jeg kører videre med sagen i aften - og i nat

God nat hérfra
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-08-09 21:39

On Sun, 9 Aug 2009 18:35:00 +0200, "hudibras" <groppe@plytnikov.no>
wrote:

> [...]
>korrumperet (under en chkdsk). Kan jeg re-installere Windows XP Pro, selv om
>jeg har SP 3 på maskinen, eller skal jeg bruge en Windows XP Pro SP

Den originale XP installationsCD uden SP1/SP2 mangler LBA48
understøttelsen, så den kan give problemer med store harddiske (> 128
GB).

Men ellers bør de ikke give problemer at opgradere med en ældre
version...

<mlr>

Fra : hudibras

Dato : 09-08-09 22:44

"Michael Rasmussen" <michael@invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> GB).
>
> Men ellers bør de ikke give problemer at opgradere med en ældre

Så er det nok bedst, at jeg bruger en installations-cd med SP 2 på.

Eller skal jeg snarere bruge en cd med SP 3 på - hvis man kan få fat i en
sådan?

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-08-09 22:56

hudibras skrev:

> Eller skal jeg snarere bruge en cd med SP 3 på -
> hvis man kan få fat i en sådan?

Det er fuldstændig ligegyldigt - installerer det du har,
og opgrader bagefter på Windows Update, den
finder som regel også de nyeste drivere til systemet.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : JBJ

Dato : 11-08-09 01:31

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> og opgrader bagefter på Windows Update, den
> finder som regel også de nyeste drivere til systemet.

Hej Allan, du mener altså ikke Op vil få et problem med produktnøglen hvis
han bruger en anden CD end den han har licens til?

--

Mvh / with kind regards

JBJ

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-08-09 22:04

JBJ skrev:

> Hej Allan, du mener altså ikke Op vil få et problem
> med produktnøglen hvis han bruger en anden CD
> end den han har licens til?

Jeg bruger den cd jeg har på værkstedet, og kundens
produktnøgle, der står på klistermærket på kabinettet,
det giver sjældent problemer.

I enkelte tilfælde er programmet installeret fra en
speciel recovery eller en skole-ordning, men det er
mange år siden jeg har været udsat for det.

Har jeg licenskoden, og ved at det er en oem-version,
kan jeg altid komme videre.

Så sent som i fredags havde jeg en 33 dage gammel
bærbar der ikke var aktiveret inden for de 30 dage,
den kunne ikke starte op.

Den skulle telefonaktiveres - det kunne den heller ikke,
så bliver man stillet videre til en Microsoft-medarbejder.

Her gik der en halv time med oplæsning og indtastning
af koder, men intet lykkedes for den arme mand

Det endte med en helt ny installation, der blev aktiveret
automatisk med det samme.

Inden da, havde jeg dog haft harddisken ude, og taget
backup af data, mail, mailkonti, adressekartotek og
alt hvad der skal bruges - kunden skulle kun bestille en
ny banknøgle.

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : JBJ

Dato : 16-08-09 23:16

> [...]
> backup af data, mail, mailkonti, adressekartotek og
> alt hvad der skal bruges - kunden skulle kun bestille en

Ok, det var nu et spørgsmål:) Jeg kører altid med den originale CD eller
tilsvarende, men hvis OEM så bruges OEM CD osv.. Dog er der noget jeg ikke
helt kan huske: Kan man bruge (OEM) produktnøglen for en XP uden
servicepacks til at installere en (OEM) XP SP2?

Jeg mener at have læst at det ikke kan lade sig gøre, men er ikke sikker.

Skulle det være muligt, så har jeg set på edbpriser at man kan købe XP SP2
CD'en uden licens(altså kun mediet), hvis ens egen er blevet for ridset.
Det kunne evt. løse problemet for mange med den orig. XP uden servicepacks,
at de kunne installere XP med alle servicepacks og bruge sin orig.
produktnøgle.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=130212

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-08-09 06:29

JBJ skrev:

> de kunne installere XP med alle servicepacks og
> bruge sin orig. produktnøgle.
>
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=130212

Dén du linker til mangler stadig SP3 plus det løse.

Det er osse en "Pro"; mange kører med "Home"

En Netgear nat-router ville være billigere.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : JBJ

Dato : 17-08-09 13:16

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dén du linker til mangler stadig SP3 plus det løse.
>
> Det er osse en "Pro"; mange kører med "Home"
>
> En Netgear nat-router ville være billigere.
> [...]

eeh, Hans, læs lige spørgsmålet igen:)

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-08-09 23:58

JBJ skrev:

> Kan man bruge (OEM) produktnøglen for en XP uden
> servicepacks til at installere en (OEM) XP SP2?

Ja, så vil alle service packs blot komme med Windows
Update bagefter.

Det bedste er dog at hente SP3 og OE8 direkte, og
installere det efterfølgende - og derefter gå på Windows
Update..

--
Allan Vebel
Skal vi mødes?

Fra : Jesper Lund

Dato : 11-08-09 16:23

JBJ wrote:

> Hej Allan, du mener altså ikke Op vil få et problem med produktnøglen
> hvis han bruger en anden CD end den han har licens til?

Nej, nøglen er ikke knyttet til CDen.

--
Jesper Lund

Fra : Rado

Dato : 11-08-09 16:47

On 11 Aug 2009 15:22:47 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Nej, nøglen er ikke knyttet til CDen.

Nej men til typen af CD (retail/OEM/mærkevare). Bruger man en anden
type CD end den man har virker det normalt ikke.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda