Linux Mint update problem
Fra : Sv-e

Dato : 09-08-09 08:26

Jeg har et lille problem med opdateringen i min Mint update.

Når der er opdateringer viser den godt nok en åben hængelås, men hvis
jeg så trykker på den kommer der et tomt vindue uden opdateringer med en
fejlbeskrivelse som følger:
"Could not dovnload safety rules"

Jeg kan efterfølgende så godt lukke Mint update og køre en opdatering
fra apt-pakkehåndteringen, og derved få mint update til at vise at alt
er opdateret.

Jeg har så læst mig til at det angiveligt skulle være fordi der er
blevet forsøgt en opdatering på et tidspunkt hvor ingen har været
tilgængelige, men hvordan løser jeg så det, mint update er ikke
livsnødvendig men en dejlig og rar feature.

På forhånd tak.

/Sv-e

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 10-08-09 09:45

Den Sun, 09 Aug 2009 09:25:58 +0200 skrev Sv-e:

> [...]
> tilgængelige, men hvordan løser jeg så det, mint update er ikke
> livsnødvendig men en dejlig og rar feature.

Er der en særlig grund til at bruge Mint i stedet for Ubuntu?

Mint er jo baseret på Ubuntu, men opdateringer kommer ofte dage eller
uger senere.

--
Karl Erik.

Fra : Sv-e

Dato : 10-08-09 12:47

Karl Erik Christensen skrev:

> Er der en særlig grund til at bruge Mint i stedet for Ubuntu?
>
> Mint er jo baseret på Ubuntu, men opdateringer kommer ofte dage eller
> uger senere.

Nu syntes jeg der er flere kvalificerede værktøjer i Mint noget ala
SuSe, når vi snakker systemvedligehold, især ovennævnte så derfor.

Og der kunne jo være en meget god grund til forsinkelsen af diverse
pakker, måske bliver de testet og vejet anderledes, udover ovenstående
hickup har jeg aldrig haft problemer med mine mininstallationer, og det
er forøvrigt også kun en af dem som har benævnte sygdom, men som
beskrevet har jeg jo en workaround på sagen, ville blot gerne have
opdaterings agenten til at funke 100% igen.