Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ansel Adams på gl. Holtegaard
Fra : Mogens Hansen

Dato : 08-08-09 19:38

Der er for øjeblikket en udstilling med Ansel Adams billeder på Gl.
Holtegaard
http://www.glholtegaard.dk/side.asp?side=2&id=223

Jeg skal op og se den.
Sidst jeg så originale Ansel Adams billeder var i 1986 i San Fransisco, hvor
der var en stor retrospektiv udstilling - de var storslåede og flotte.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Friberg

Dato : 09-08-09 09:07

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> der var en stor retrospektiv udstilling - de var storslåede og flotte.

Tak for link og oplysning. Jeg tror faktisk, at jeg vil lave en tur med
min skoleklasse til stedet. Der er også fornuftige opgaver - ellers
laver jeg nogen selv.

Kh. Søren

Fra : Søren Friberg

Dato : 09-08-09 20:51

Søren Friberg skrev:

> Tak for link og oplysning. Jeg tror faktisk, at jeg vil lave en tur med
> min skoleklasse til stedet. Der er også fornuftige opgaver - ellers
> laver jeg nogen selv.

Ikke tosset med focus på lidt landskabsfotografering, når nu vi skal til
Bornholm ugen efter

Fra : Ole Larsen

Dato : 09-08-09 10:53

Mogens Hansen skrev:
> [...]
> der var en stor retrospektiv udstilling - de var storslåede og flotte.

Ja, uanset om man kan lide genren, må det være en once in a lifetime
oplevelse - læste engang en gennemgang af mørkerumsarbejdet bag et af
billederne - tror det var i en bog on zonesystemet, og det var imponerende

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Hans_Kruse

Dato : 09-08-09 12:41

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Ja, uanset om man kan lide genren, må det være en once in a lifetime
> oplevelse - læste engang en gennemgang af mørkerumsarbejdet bag et af
> billederne - tror det var i en bog on zonesystemet, og det var imponerende

Måske er det Ansel Adams Examples, The Making of 40 Photographs?

--
Med venlig hilsen/With Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : Ole Larsen

Dato : 10-08-09 08:23

Hans_Kruse skrev:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

> Måske er det Ansel Adams Examples, The Making of 40 Photographs?

Tror det ikke - det var et enkelt billede, der blev eksemplificeret.
Det sjove i historien var om udvælgelse/testning af kopisten og
gennemgangen af alle justeringerne. Hvis man selv har stået i et
mørkekammer og prøvet og prøvet at få det frem, man ønskede, er det
somme tider lidt svært at være tålmodig over for dem, der køber et
dslr og ikke kan forstå at det ikke øjeblikkeligt gør en til
verdensmester....Og især hvis man har været igennem zonesystemet, har
kalibreret film/eksponering/fremkaldelse/papir/fremkaldelse osv....
Og godt at man ikke er afhængig af den proces mere - selvom det gav en
indsigt og en oplevelse, de kun-digitale-fotografer ikke kender.

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html