MS Windows
briani 27239
Win7
Fra : Stone

Dato : 08-08-09 19:40

Hej hvor er det lige man kommer ind til der hvor man kan gøre teksten større
på min iconer på skrivbordet og nogen der ved on der findes et godt
virusprogram til win7 DK synes den kører meget bedre end xp

Mvh Steen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-09 19:52

"Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> nogen der ved on der findes et godt virusprogram til win7

AVG kører Ok og kører fint på Win7

> synes den kører meget bedre end xp

Nu skal vi jo ikke rose den for meget, så længe det "kun" er en beta/RC
version - men jeg vil gå med til at den allerede kører meget bedre end
Vista - men der skal jo heller ikke så meget til

Jan (der pt kører XP på 2 pc'er og Win7 på 1 pc)

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-08-09 20:29

Jan Vestergaard skrev, Den 08-08-2009 20:52:

> AVG kører Ok og kører fint på Win7

Undgå gratisversionen af AVG:

Microsoft har et ret godt antivirusprogram, som så vidt jeg husker er
indbygget i Win 7:
http://www.spywarefri.dk/software/windows-defender/

Gratisprogrammerne kan dog ikke konkurrere med de bedste købeprogrammer
iflg. Spywarefri. Her er deres forslag til både gratis- og
købeprogrammer: http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken/.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-08-09 00:39

Se inline.

On Sat, 08 Aug 2009 21:28:52 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Undgå gratisversionen af AVG:

Fordi nogen der hellere vil sælge noget andet siger det?
I stedet for at linke til en side hvor de bare siger noget der ikke er
underbygget burde du linke til et rigtigt review som det her:
http://www.pcadvisor.co.uk/reviews/index.cfm?reviewid=2080

>Microsoft har et ret godt antivirusprogram, som så vidt jeg husker er
>indbygget i Win 7:
>http://www.spywarefri.dk/software/windows-defender/

Det er ikke et antivirus program men antispyware som spywarefri.dk
også siger.
Microsoft har dog også et Antivirus program, det er en del af deres
Live satsning.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-09 09:19

Jens Peter Karlsen skrev, Den 09-08-2009 01:38:

> Fordi nogen der hellere vil sælge noget andet siger det?

De gratisprogrammer, de anbefaler i stedet, er fra firmaer, som de
heller ikke sælger noget fra.

http://www.spywarefri.dk/artikel/computerblade-misinformerer/

> Det er ikke et antivirus program men antispyware som spywarefri.dk
> også siger.

Undskyld, jeg huskede forkert.

Fra : Jakob

Dato : 09-08-09 09:41

On Sat, 08 Aug 2009 21:28:52 +0200, Jens Jensen wrote:

> [...]

> Gratisprogrammerne kan dog ikke konkurrere med de bedste købeprogrammer
> iflg. Spywarefri. Her er deres forslag til både gratis- og

Firewall skriver de. Men hvor nævner de vigtigheden af at sidde bag en NAT
router frem for et modem. Hvis man har en ISP der kun leverer et modem bør
man selv anskaffe sig en router. Når den er sat rigtigt op kan man sagtens
klare sig med windows firewall og fornuftig opførsel.

--
/Jakob

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-09 11:25

Jakob skrev, Den 09-08-2009 10:41:
> [...]
> man selv anskaffe sig en router. Når den er sat rigtigt op kan man sagtens
> klare sig med windows firewall og fornuftig opførsel.

Jeg foretrækker også at have en router med NAT som en ekstra sikkerhed.
Jeg tror, at Spywarefri anser en softwarefirewall på PC'en som
tilstrækkelig. Jeg har da også læst, at firewalls er blevet så gode, at
hackerne ikke længere forsøger at trænge igennem dem men at komme udenom
ved at lokke brugerne til at starte et program i en mail eller udnytte
huller i browsere, pdf-læsere o.s.v.

Så er spørgsmålet, om en router med NAT sammen Windows´ egen firewall er
god nok. Spywarefri vil sige nej, fordi alle programmer på PC'en kan
starte kommunikation over internettet. De vil have en firewall, som
blokerer alle programmer indtil brugeren manuelt giver hvert enkelt
program lov. Noget tyder på, at Spywarefri har ret, for Windows 7's
firewall er af den type, som blokerer eller tillader kommunikation
afhængigt af program.

Fra : Jakob

Dato : 09-08-09 11:55

On Sun, 09 Aug 2009 12:25:18 +0200, Jens Jensen wrote:

> [...]
> program lov. Noget tyder på, at Spywarefri har ret, for Windows 7's
> firewall er af den type, som blokerer eller tillader kommunikation

Jeg skrev også 'og fornuftig opførsel' Uden det kan man have de bedste
firewalls, flere bokse efter hinanden lavet med *bsd og *nix og hvad ved
jeg efter en router whatever.
Det man selv inviterer ind kommer ind. Det er derfor administratorer i
firmaer ind i mellem river sig i håret.
På dumhed er den eneste firewall der hjælper en skævbider

--
/Jakob

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-09 12:47

Jakob skrev, Den 09-08-2009 12:54:
> Jeg skrev også 'og fornuftig opførsel' Uden det kan man have de bedste
> firewalls, flere bokse efter hinanden lavet med *bsd og *nix og hvad ved
> jeg efter en router whatever.

Det er rigtigt, men selv om man har en fornuftig opførsel, kan man
besøge en internetside med skadelig kode. Et dansk ministeriums
internetsider har været hacket.

Fra : Peter Martinsen

Dato : 08-08-09 20:32

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> [...]
> Vista - men der skal jo heller ikke så meget til
>
> Jan (der pt kører XP på 2 pc'er og Win7 på 1 pc)

Hi Jan

Det skal nok passe, at det kører en del bedre end XP, men der er ikke meget
forskel mellem
Vista og Windows 7, hverken mht ramforbrug eller hurtighed !

Mvh Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 08-08-09 20:52

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsagerby.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal nok passe, at det kører en del bedre end XP, men der er ikke
> meget forskel mellem
> Vista og Windows 7, hverken mht ramforbrug eller hurtighed !

Det er vi så ikke enige i

Nu var det ikke mig, der mente at Win7 var "bedre" end XP - det mener
jeg ikke at den er - men jeg mener at den kører MEGET bedre end Vista,
som i mine øjne er noget skrammel - og det ses også på diverse
statistikker, at Vista aldrig er bvet et hit - det tror jeg faktisk at
Win7 bliver, hvis den holder stilen fra beta/RC versionerne.

Jeg har kørt XP, Vista og Win7 på samme hardware - og XP kører stadig
"bedst" - men Win7 er tæt på - men Vista sakker langt bagud på mange
punkter - også når man slår alt det overflødige lir fra.

Jan

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-08-09 21:05

Jan Vestergaard skrev, Den 08-08-2009 21:51:
> Jeg har kørt XP, Vista og Win7 på samme hardware - og XP kører stadig
> "bedst" - men Win7 er tæt på - men Vista sakker langt bagud på mange
> punkter - også når man slår alt det overflødige lir fra.

Har du prøvet Vista med SP2? Jeg har læst, at nogle af de ting, der er
lavet til Win 7, også er overført til Vista, så måske har SP2 forbedret den.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-08-09 09:47

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i en meddelelse
> Har du prøvet Vista med SP2? Jeg har læst, at nogle af de ting, der er
> lavet til Win 7, også er overført til Vista, så måske har SP2
> forbedret den.

Det kan ikke udelukkes, at SP2 har hjulpet - man kan da håbe det.

Jeg købte 3 Thinkpad'er med Vista lige efter at Vista var kommet frem -
og ja - for de fleste med kun en enkelt nyere PC og kun de mere
alindelige programmer og man kan leve med alt det overflødige lir, der
virkede Vista da OK - men i netværk med andre PC'er og med lidt
specielle programmer, der var de ikke gode - så jeg fik hurtigt lagt XP
på i stedet - og så kørte det hele som en drøm

Da SP1 kom, så prøvede jeg at lægge Vista på igen med SP1 på den ene
PC - men syntes ikke at det havde hjulpet synderligt - så der kom så
beta/RC'en af Win7 på i stdet - og den tegner i mine øjne rigtig
vellykket....

Men nej - jeg har ikke prøvet SP2 - og nu Win7 er så tæt på, så regner
jeg heller ike med at prøve - især ikke når XP sadig virker så godt på
de PC'er jeg bruger til noget "seriøst".

Jan

Fra : Stone

Dato : 09-08-09 12:11

Det kan godt jeg var for hurtig med rose Win7 ,for nu kan jeg se jeg kan
ikke sætte mine nyhedgrupper op, eller er det bare mig der ikke kan finde
ud af det ,kan ikke se windows Mail nogen steder
Mvh Steen

Fra : Carl Drud

Dato : 09-08-09 12:24

"Stone" <Brol@ofir.dk> writes:

> Det kan godt jeg var for hurtig med rose Win7 ,for nu kan jeg se jeg kan
> ikke sætte mine nyhedgrupper op, eller er det bare mig der ikke kan finde
> ud af det ,kan ikke se windows Mail nogen steder

Den er ikke i Win 7. Du skal selv downloade et Mail/news program. Så du
kan f.eks bruge Mozilla Thunderbird.

http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/

eller du kan downloade Windows Live Mail:

http://download.live.com/wlmail

Eller et brug et helt tredje program.

--
Carl