RYANAIR 10 + 15 kg. bagage = 25 kg. Er det~
Fra : hundefar

Dato : 30-07-09 06:03

Jeg har lidt svært ved at gennemskue Ryanairs ellers simple
bagageregler, så jeg håber på et svar fra en erfaren Ryanair kunde,
og
et svar andre forhåbentlig også kan bruge.

Altså,

Håndbagage Max. 10 kg.

+ Kuffert (som jeg naturligvis har betalt ekstra for) = 15 kg.

Ialt 25 kg.

Er dette ikke det de mener??? Jeg har læst frem og tilbage på deres
Terms and Conditions, men man kan nemt blive forvirret hmh. om man
kun
må medbringe 15 kg ialt, eller det de mener er 10+15 kg. = 25 kg.

Kort svar imødeses, og på forhånd tusind tak )

God sommer og hurra for Ryanairs billige priser!!!

Henrik Andersen - Herning

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 13:39

> [...]

Kort svar imødeses, og på forhånd tusind tak )

God sommer og hurra for Ryanairs billige priser!!!

Ja - dog er der krav om at din håndbagage har en max størrelse - men det har
du set formoder jeg.

mvh
Per Krabbe
Kerteminde

Epiolog:
Vi rejste med Ryanair her i sommer til Spanien - og jeg kan konkludere at
det bestræber vi os på aldrig at gøre igen.

Deres sikkerhed er helt i top. Ingen problem.

Men bestilling af billetter online med ny ekstra pris på hver ny side du
klikker dig frem til - sammenholdt med diverse "trusler om hvad der kunne
ske" hvis du ikke tilvælger de ekstra de tilbyder - gør at jeg synes det
grænser til "bondefangeri" dog med den klare forskel at vi bare kunne have
sagt fra! og valgt et andet selskab - enig!!

Og det er så også det vi vil bestræbe os på fremover.

Fra : Mogens

Dato : 30-07-09 14:26

scanboat.com / Per Krabbe wrote:

> Og det er så også det vi vil bestræbe os på fremover.

Helt enig. Summen af deres småbedrageriske fupgebyrer, en ikke
eksisterende service, flykabiner der minder om studetransporter
(plastic, ingen folde-ned borde, stole kan ikke lænes tilbage), tåbelige
bagerestrikstioner etc. etc., gør at jeg også føler at man får meget
mere for pengene med et hvilket som helst andet flyselskab.

Fra : MVJ

Dato : 30-07-09 14:34

> [...]
> bagerestrikstioner etc. etc., gør at jeg også føler at man får meget mere
> for pengene med et hvilket som helst andet flyselskab.
-----------------------
Bare vent de har lige fået godkendt en mulighed for ståpladser - bliver vist
en realitet om ca. 3 år
LATTERLIGT - men meget underholdende )))).

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=564365

Jeg holder mig laaaaangt fra RYANAIR´sprisjungle !

Mogens

Fra : Ivar

Dato : 31-07-09 00:36

Mogens skrev:

> ingen folde-ned borde,

Er det rigtigt?
Jeg har aldrig været i et fly, hvor der ikke var borde, enten
i ryggen på stolen foran, eller i armlænet.

Ivar Magnusson

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 31-07-09 21:36

Hej

Mogens <no@mail.com> wrote:

Klip:
> stole kan ikke lænes tilbage),
/klip

Gid det dog var tilfældet på alle fly ! - Der findes næppe noget mere
iriterrende på en flyrejse end justerbare ryglæn...
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Ivar

Dato : 31-07-09 21:49

Ole Rasmussen skrev:

> Gid det dog var tilfældet på alle fly ! - Der findes næppe noget mere
> iriterrende på en flyrejse end justerbare ryglæn...

Det er da kun fordi de sætter sæderne så tæt sammen. Det er
efterhånden også meget begrænset at man kan lægge sæderne tilbage
på turistklasse.

Ivar Magnusson

Fra : michael

Dato : 01-08-09 01:12

Ole Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Gid det dog var tilfældet på alle fly ! - Der findes næppe noget mere
> iriterrende på en flyrejse end justerbare ryglæn...

Åh ja.

Jeg fløj for nogle uger siden hjem fra Vancouver - en tur på ca. 10
timer. Og idioten foran havde selvfølgelig sit sæde lænet ned stort set
fra take off til landing!

/michael

Fra : MVJ

Dato : 30-07-09 18:09

God sommer og hurra for Ryanairs billige priser!!!
--------------------

Ja hurra ! fik du en billig billet ? Og måtte du have 100 gram ekstra med ?
De er lidt kritiske med den der bagage - så de er valgt fra her hos mig.
Synes at alt hos RYA er temmelig bøvlet - men OK - Får man en meget billig
billet, så kan det måske opvejes ?????

Mogens

Fra : hundefar

Dato : 30-07-09 12:53

On 30 Jul., 19:09, "MVJ" <mogens.am...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Synes at alt hos RYA er temmelig bøvlet - men OK - Får man en meget billig

Kære Googlevenner,

Tak for jeres mange svar

Vi har nu fløjet med Ryanair 5 gange, og jeg er en meget tilfreds
Ryanair kunde!!!!

Altså jeg tolker indlæggene som om at jeg har 100% ret i mit egentlige
spørgsmål om at 10 + 15 = max ialt 25 kg er OK!!!

Mange torsdagshilsner

Familien Andersen - Herning

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 30-07-09 20:20

On Thu, 30 Jul 2009 11:52:43 -0700 (PDT), hundefar
<wyke2005@gmail.com> wrote:

>Altså jeg tolker indlæggene som om at jeg har 100% ret i mit egentlige
>spørgsmål om at 10 + 15 = max ialt 25 kg er OK!!!

Spørgsmålet kan vel kun besvares med 100% sikkerhed af Ryanair, ingen
er vel nærmere til at tolke deres regler ?

/Hans

Fra : Mogens

Dato : 30-07-09 21:30

Hans Kjaergaard wrote:

> Spørgsmålet kan vel kun besvares med 100% sikkerhed af Ryanair, ingen
> er vel nærmere til at tolke deres regler ?
>
> /Hans

Det må vist være dagens joke :) Der er næppe nogen der nogensinde har
haft held til at få svar fra dem på nogetsomhelst. De er om muligt endnu
mere lukkede end Google.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-07-09 00:57

On Thu, 30 Jul 2009 22:29:40 +0200, Mogens <no@mail.com> wrote:

>Det må vist være dagens joke :)
Nej, det er helt seriøst.

>Der er næppe nogen der nogensinde har haft held til at få svar fra dem på nogetsomhelst.
Det er så et argument for ikke at benytte dem, hvis de ikke vil
besvare en så simpel henvendelse.

/Hans

Fra : JK

Dato : 01-08-09 17:52

> Nej, det er helt seriøst.

> Det er så et argument for ikke at benytte dem, hvis de ikke vil
> besvare en så simpel henvendelse.
>
> /Hans

Et augument for at bruge dem kunne være da vi tjekkede 10 personer ind i
sidste øjeblik, og desværre ikke var obs på at der skulle bruge selv check
in, den ville ikke rigtigt, så hørte vi på et Ryanaír kontor,
Ryanairmedarbejderen fik fluks fat i noget checkin og de sørgede for at vi
alle blev tjekket in og nåede flyet, dog har jeg aldrig været så hurtigt fra
sikkerhedskontrollen til flyet, og Ryanair havde faktisk være i sin ret til
at sige i bliver hjemme gør i. Men vi fik Servicen

Fra : Mjav

Dato : 31-07-09 09:31

"hundefar" <wyke2005@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Altså jeg tolker indlæggene som om at jeg har 100% ret i mit egentlige
spørgsmål om at 10 + 15 = max ialt 25 kg er OK!!!

Hørt Hørt!!!

Jeg har også rejst rigtig mange gange med Ryan Air ( og mange andre
flyselskaber ) og jeg vil stadig vælge dem, hvis jeg skal flyve kort f.eks
til England.
Deres super billige billetter gør at jeg godt kan affinde mig med nogle af
de andre småting.
Og 10 kg. håndbagage...det er da flot. Hvem har ellers så meget ?? Er det
ikke nogrmalt 7 eller 8 kg?

Fra : michael

Dato : 01-08-09 01:15

Mjav skrev:
> [...]
> af de andre småting.
> Og 10 kg. håndbagage...det er da flot. Hvem har ellers så meget ?? Er

Men de er jo ikke så super billige mere. Efter at de har lagt gebyr på
stort set alt andet end den luft man indånder, føler jeg mig meget
snydt, når jeg ser Ryan Air reklamere med billige priser, som så svulmer
op til det mangedobbelte, når betalingen skal foretages.

De andre discountselskaber er heldigvis lidt mere gennemsigtige i deres
prispolitik.

/michael