Hotel med auto booking 24 timer
Fra : Jesper

Dato : 28-07-09 09:29

Hej gruppe
Jeg har været på et hotel i frankrig, mener det var Ibis eller Etape , hvor
vi kørte ind og bestilte værelset i en automat med vores kreditkort.
Automaten printede så en kvittering med kode ud , som man brugte til at
komme ind på værelset.
Der var altså ingen betjening - mennesker, det hele foregik automatisk.

Men nu kan jeg ikke finde det igen. Ville ellers benytte mig af dette , da
det er billigt og nemt.

Har nogen et link til denne kæde ?

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-09 10:25

> Har nogen et link til denne kæde ?
>
> Mvh

Formule 1 benytter sig bla. dette -

http://www.hotelformule1.com

mvh
www.scanboat.com / Per Krabbe

Fra : Mjav

Dato : 28-07-09 11:40

"Jesper" <Jpet@jolandika.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Men nu kan jeg ikke finde det igen. Ville ellers benytte mig af dette , da

http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
God tur

Fra : Jesper

Dato : 28-07-09 11:57

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper" <Jpet@jolandika.dk> skrev i meddelelsen

> http://www.etaphotel.com/gb/home/index.shtml
> God tur

Ja men, kan intet finde på deres sider om de hoteller hvor man kan booke ind
på stedet via automat. Alle de hoteller de viser på siden er med en
bemandet reception.

Men tak for hjælpen anyway

Fra : Ukendt

Dato : 28-07-09 13:14

> Ja men, kan intet finde på deres sider om de hoteller hvor man kan booke
> ind på stedet via automat. Alle de hoteller de viser på siden er med en
> bemandet reception.
>
> Men tak for hjælpen anyway

Vi har oplevet nogle Formule hoteller med reception - nogen uden. De uden
har en automat udenfor hvor du bestiller og booker.

per

Fra : alexbo

Dato : 28-07-09 18:37

"Jesper" <Jpet@jolandika.dk> skrev

> Ja men, kan intet finde på deres sider om de hoteller hvor man kan booke
> ind på stedet via automat. Alle de hoteller de viser på siden er med en
> bemandet reception.

Næppe 24 timers bemanding.
De er næsten altid bemandet i dagtimerne.

Accorskæden har en række muligheder,
Formel 1 er i hvert fald for en dels vedkommende med automat i nattetimerne.

http://www.accorhotels.com/gb/home/index.shtml

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Møller

Dato : 28-07-09 19:29

> [...]
> De er næsten altid bemandet i dagtimerne.
>
> Accorskæden har en række muligheder,
> Formel 1 er i hvert fald for en dels vedkommende med automat i

Som andre også er inde på, må det være Formule 1, de kører med konceptet med
en 6 cifret kode, som giver adgang både til hoveddør og værelsesdør. Når
bookningen ophører, ophører koden også med at virke. Typisk er der ingen
bemanding i nattetimerne, og hvis man kommer sent, kan man "trække" værelset
i automaten, dette gælder også hvis man har forudbestilt. Etap kører med
samme løsning, ved jeg, forskellen på Formule 1 og Etap er at Etap er en
klasse højere og har bad og toilet på værelset, ved Formule 1 er det på
gangen. Ellers er opbygning og koncept det samme, det er jo samme kæde,
Accor Hotels.

Mht. bemanding om natten mener jeg en gang at have læst, at dette afhænger
af den lokale lovgivning i landet, i nogle lande accepteres at hotellet er
ubemandet, i andre skal der være bemanding. Et gæt fra min side er at det
måske hænger sammen med brandsikkerhed og evakuering - hvis hotellet er
ubemandet, hvem sørger så for at tilkalde beredskab m.m.?

mvh.

Finn Møller

Fra : Ulvir

Dato : 28-07-09 13:09

"Jesper" <Jpet@jolandika.dk> skrev i meddelelsen

> Men nu kan jeg ikke finde det igen. Ville ellers benytte mig af dette , da
> det er billigt og nemt.

Find ud af hvem det er der har trukket betalingen for dit ophold på Visa
kortet- og gå så videre derfra..

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 28-07-09 19:32

On Tue, 28 Jul 2009 10:28:44 +0200, "Jesper" <Jpet@jolandika.dk> wrote:

> [...]
>
>Men nu kan jeg ikke finde det igen. Ville ellers benytte mig af dette , da

Er det brithotel du søger?