Bonuspoint British Airways
Fra : Søren

Dato : 25-07-09 18:51

Hej

Har netop været i USA med familien, 4 personer. Kan se at BA er med i
Oneworld. Er der nogen der har erfaringer med deres bonussystem, og kan man
registrere sig efter man har rejst ?

Søren

Fra : søren brix

Dato : 26-07-09 13:34

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Oneworld. Er der nogen der har erfaringer med deres bonussystem, og kan
> man registrere sig efter man har rejst ?

Vi rejste også med BA/ oneworld selskaber her for omkring 8 år siden og der
virkede det ihvertfald ikke, så var billetterne købt i forkert kategori,
også duede det ikke at vi også havde rejst med et andet oneworld selskab på
nåed af strækningen...

så behøves jeg at sige at vi opgav dem til sidst

mvh

Søren

(som der snart skal prøve at flyve med icelandair til seattle sammen med
konen og drengen på 2år..)

Fra : wetlesen

Dato : 26-07-09 15:42

On 25 Jul., 19:51, "Søren" <Fjern_Dette _...@get2net.dk> wrote:
> [...]
>
> Har netop været i USA med familien, 4 personer. Kan se at BA er med i
> Oneworld. Er der nogen der har erfaringer med deres bonussystem, og kan man

Hej,

Oneworld er ikke et bonus-system, men et samarbejde mellem en række
uafhængige flyselskaber, herunder British Airways. Hvert flyselskab i
Oneworld har sit eget bonus-program, som man dog forsøger at
koordinere med de øvrige partnere i Oneworld. British Airways har et
bonus system, der hedder "Executive Club". Jeg har været medlem siden
2002 og kan kun sige, at dette bonussystem virker top-professionelt.
Man registreres som enkelt-person og vil derefter optjene bonus-point.
Jeg ved ikke om I vil kunne optjene point på jeres USA-tur.

Kjeld

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 31-08-09 07:20

> [...]
>
> Har netop været i USA med familien, 4 personer. Kan se at BA er med i
> Oneworld. Er der nogen der har erfaringer med deres bonussystem, og kan man

Executive Club er et ganske godt bonussystem, men som de fleste andre
af samme slags, så er der skåret meget ned på de benifits man får de
senere år. Mener desuden at BA har en regel om at man skal flyve en
tur på businessclass eller fuldpris økonomiklasse for at kunne blive
medlem, men er ikke sikker.

Nej, det er i de fleste bonusprogrammer ikke muligt at melde sig ind
efter man har fløjet og så få point for turen. De fleste tillader dog
at man melder sig ind når man er i flyet på en flyer og så får point
for den tur. Hvis du derimod var medlem i forvejen, så kunne du godt
få efterregistreret dine point. Overvej evt. Finnairs program, som jeg
ikke mener har nogen krav til optagelse her optjener du også BA point.