MS Windows
briani 27239
Windows 7 version og hardware
Fra : SB

Dato : 07-08-09 17:45

Lige pt er jeg ved at sætte en ny pc sammen og derfor overvejre jeg at
downloade den gratis version af windows 7 nu og senere købe den, når det
bliver muligt. Ved der er mulighed for at købe en Vista version der
senere kan opgraderes til Windows 7, tror at det måske er bedre at vente
til en rigtig version kan købes, lige nu har jeg Windows XP og er
faktisk glad for denne version. Skal jeg beholde XP?

Kan se at der er 2 muligheder for at downloade, en 32 bit og en 64 bit
version, hvilken version skal jeg downloade og igen det man kan
downloade er vel Ultimate og den vil jeg sikkkert ikke købe til den tid
pga af prisen og jeg ikke har behov for den. Hvilken version skal jeg vælge?

Har dog også overvejret at beholde min XP version i den nye PC, men
mister man så ikke en del da man så ikke udnytter hardwaren fuldt ud,
tænker på processer dual core osv. Har hørt at hvis man ikke kan
aktivere sin XP ved skift af bundkort osv. skulle det være muligt at
ringe til Microsoft og få rettet problemet.

Er måkek lidt forvirende spørgsmål, men håber at i forstår mig.

--
SB

Fra : Jakob

Dato : 07-08-09 20:59

On Fri, 07 Aug 2009 18:45:28 +0200, SB wrote:

> Lige pt er jeg ved at sætte en ny pc sammen og derfor overvejre jeg at

> Kan se at der er 2 muligheder for at downloade, en 32 bit og en 64 bit

> pga af prisen og jeg ikke har behov for den. Hvilken version skal jeg vælge?

Har lige sat en ny maskine sammen, og det gik fint med Win7. I RC er der
kun Ultimate, men under alle omstændigheder skal du geninstallere fra
bunden når du køber en færdig version, ligemeget hvilken. Om det skal være
32 eller 64, det kommer an på hvilke applicationer og hvor meget RAM du har
tænkt dig at bruge. Skal du bruge over 4 GB RAM skal du have en 64b. Men så
er der så meget med hvilke applicationer der kan det, osv osv.

--
/Jakob