Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
(Om)døbe billedefiler
Fra : Torben Brøndum

Dato : 07-08-09 09:51

Hej derude,

Kan I pege på et (godt) program, hvor man kan om(døbe) filernes navne -
eks.: man har 400 billedere fra sommerferien fortløbende nummereret fra
cameraet. De skal nu eks. hedde: Sommerferie 2009 #1 , Sommerferie 2009 #2
etc. altså stadig med en form form aut. nummerering.

Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Hilsen Torben Brøndum

Fra : Reidar Solberg

Dato : 07-08-09 10:26

> [...]
> etc. altså stadig med en form form aut. nummerering.
>
> Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Det kan gjøres med bl. annet IrfanView som du kan laste ned her:
http://www.irfanview.com/

mvh Reidar

Fra : Ulrik

Dato : 07-08-09 11:58

Torben Brøndum wrote:
> [...]
> #2 etc. altså stadig med en form form aut. nummerering.
>
> Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Total Commander (http://www.totalcmd.com) kan tricket. Det er en
Windowsudgave af den gode gamle Norton Commander. Den kan rigtig mange
ting, der gør filhåndtering lettere :)

Mvh
Ulrik

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-08-09 12:09

"Torben Brøndum" skrev i en meddelelse
> Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Udover de nævnte, så kan Windows gøre det uden hjælp fra andre
programmer - marker alle filerne - højreklik og vælg omdøb og giv dem et
navn - så sætter Windows selv et nummer på......

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-09 13:51

> [...]
> programmer - marker alle filerne - højreklik og vælg omdøb og giv dem et
> navn - så sætter Windows selv et nummer på......

Undskyld mit "ekko"-svar. Nyhedsserveren er langsom i dag. Det er først nu,
at jeg ser dit svar.

mvh
Joachim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-08-09 15:12

"J. Larsen" <joac 01 slet yahoo punktum com> skrev i en meddelelse
> Undskyld mit "ekko"-svar. Nyhedsserveren er langsom i dag. Det er
> først nu, at jeg ser dit svar.

Helt fint

Det er vel bedre at få svaret to gange end slet ikke at få det - og jeg
tror de fleste har oplevet at sende et svar og der så er kommet andre
svar, mens man har siddet og skrevet

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 07-08-09 12:51

"Torben Brøndum" <tbr@Xhenning-poulsenX.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> etc. altså stadig med en form form aut. nummerering.
>
> Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Det kan du gøre i Windows stifinder/filhåndtering (virker i XP i det
mindste). Det tager kun et øjeblik.

1) Markér alle de billeder du ønsker at omdøbe
2) Højreklik på ét af dem uden at ødelægge den fælles markering
3) Skriv det fælles navn (f.eks. "sommerferie 2009" som du ønsker)

Herefter bliver alle billeder omdøbt til "sommerferie 2009 (xx)", hvor "xx"
tilføjer et stigende nummer.

-Joachim

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-08-09 19:29

> Kan dette lade sig gøre og i givet fald, med hvilket program?

Du udelader en ret så væsentlig information..

Hvilket styresystem søger du til?