USB lydkort og Linux?
Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-08-09 11:43

Jeg overvejer at købe et eksternt USB-lydkort, da det indbyggede i min
bærbare ikke er noget at skrive hjem om. Efterhånden er der jo Linux-
drivere til det meste, men hvordan er det med eksterne lydkort? Hvis jeg
køber et kort som dette:

http://www.behringer.com/EN/Products/UCA202.aspx

- hvad er så sandsynligheder for at det virker out-of-the-box i Ubuntu
9.04?

Jeg kan ikke se hvad det bruger af chip, men det skulle virke i Windows
og Mac uden extra driver. Dog kan man downloade en USB ASIO Driver til XP/
Vista "supporting ASIO and WDM driver models", hvad det så end er...

Burde det virke i Ubuntu?

Og et lille tillægsspørgsmål: i manualen fremgår det, at det er et usb1.1
kort - er det et problem? Kan der i praksis blive problemer med at få
overført lyddata hurtigt nok?

Hvad kan ellers anbefales? Jeg har egentlig bare brug for en analog line
in og out.

--
Thomas Jensen, Horsens

Fra : Peter Frenning [OZ1P~

Dato : 08-08-09 07:32

Thomas Jensen skrev:
> [...]
> overført lyddata hurtigt nok?
>
> Hvad kan ellers anbefales? Jeg har egentlig bare brug for en analog line

Sandsynligheden for at det virker i Ubuntu er nærmest uendelig høj. Der
er tilsyneladende kun 2 forskellige chip's på markedet og de virker
begge "out of the box", bare prop dem i og du vil se/høre resultatet.

--
Vy 73 de OZ1PIF/5Q2M, Peter

** CW: Who? Me? You must be joking!! **
email: peter(no-spam-filler)@frenning.dk
http://www.frenning.dk/oz1pif.htm
Ph. +45 4619 3239
Snailmail:
Peter Frenning
Ternevej 23
DK-4130 Viby Sj.
Denmark

Fra : Thomas Jensen

Dato : 08-08-09 17:12

Den Sat, 08 Aug 2009 08:32:02 +0200 skrev Peter Frenning [OZ1PIF]:

> Sandsynligheden for at det virker i Ubuntu er nærmest uendelig høj.

Fint. Tak for svaret. Jeg prøver.

--
Thomas Jensen, Horsens