Bageform til hjertebrød?
Fra : Lone

Dato : 07-08-09 03:57

Engang var det meget populært med hjertebrød til laksemadder, canapeer
og deslige - franskbrød bagt i en "støbeform" således at skiverne
udgjorde et fint lille hjerte på omkring 5x6 cm.
Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

Mvh
Lone

Fra : Gert Krabsen

Dato : 07-08-09 12:05

Lone skrev:
> [...]
> Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
> kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

H. W. Larsen?

www.hwl.dk

Fra : Lone

Dato : 07-08-09 06:31

> H. W. Larsen?
>
> www.hwl.dk

Tak, men jeg har kigget alle HWLs bageforme igennem – uden resultat. :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-09 13:59

In news:8cbf46fb-5869-41ae-b0cc-dc0be6bce9bd@e34g2000vbm.googlegroups.com,
Lone <lonekjaer@hotmail.com> typed:
> [...]
> Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
> kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

Jeg har aldrig hørt om en hjerteform til at bage så små franskbrød i. Jeg
har derimod selv brugt små hjerteformede udstiksforme, hvor man stikker
hjerterne ud i franskbrødsskiver (eller andet brød) og bruger dem til (som
du skriver) små canapéer.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-08-09 14:18

In news:4a7c24f4$0$295$14726298@news.sunsite.dk,
Tove Krieger <missminimiv@privat.dk> typed:
> [...]
> Jeg har derimod selv brugt små hjerteformede udstiksforme, hvor man
> stikker hjerterne ud i franskbrødsskiver (eller andet brød) og bruger

Jeg har lige konfereret lidt med min mand der er udlært som bager for en
menneskealder siden. Han siger, at der dengang fandtes aflange helt lukkede
metalforme, som man kunne bage hjertebrød i. Det var dog ikke noget man selv
kunne bage, man skulle bestille disse brød hos bageren, og derefter skære
dem ud i passende skiver. Jeg tror at det bliver svært at skaffe sådan en
form idag.

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 07-08-09 12:17

On Aug 7, 10:57 am, Lone <lonekj...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
> kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

Pampered Chef i USA havde dem før i tiden - de er udgået.

Men kan fås på ebay:
http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p3907.m38.l1313&_nkw=heart+shaped+bread+tube&_sacat=See-All-Categories

Jeg har ikke checket europæiske ebays.

Mvh,
Hanne

Fra : Mark Beaumont

Dato : 08-08-09 00:50

Lone wrote:
> [...]
> Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
> kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

De har dem hos både Aarhus Isenkram og Barans, men de sælger vist ikke så
gerne til private.

Alternativt kunne du førsøge at bruge en trekantform og sætte en pind i
midten.
http://www.zentastic.com/iamimport/2005/10/you-only-get-mugged-if-you-go-down-town-2.jpg

Trekantform kan evt. købes hos H.W. Larsen
http://www.hwl.dk/products-diverse+forme-(0504forme)/trekantform+35+cm+lang+rustfri-(3535).aspx

Vh Mark

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 08-08-09 02:02

On Aug 8, 12:50 am, "Mark Beaumont" <N...@email.invalid> wrote:

> [...]
> gerne til private.
>
> Alternativt kunne du førsøge at bruge en trekantform og sætte en pind i

Det med pinden er da helt vild cool!

Hanne

Fra : Lone

Dato : 08-08-09 02:20

Tak for input alle sammen.

Den med pinden over trekantsformen havde jeg faktisk overvejet, hvis
ikke formen kunne opdrives.
Men det kunne den jo…. I Guder for et katalog Aarhus Isenkram har, det
bliver dyrt det her ;)

Tak Marc :)

Fra : Lone

Dato : 08-08-09 02:22

> Tak Marc :)

Rettelse: Tak Mark :)

Fra : hago@dcs.qmul.ac.uk

Dato : 08-08-09 03:01

On Aug 8, 9:19 am, Lone <lonekj...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> ikke formen kunne opdrives.
> Men det kunne den jo…. I Guder for et katalog Aarhus Isenkram har, det

Men de sælger ikke til private???

Mvh
Hanne

Fra : søren brix

Dato : 08-08-09 22:07

<hago@dcs.qmul.ac.uk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke formen kunne opdrives.
> Men det kunne den jo…. I Guder for et katalog Aarhus Isenkram har, det

Så er det vel bare at have en stråmand imellem hvis de ikke vil....

eller bare en med cvr-nummer

mvh

Søren

Fra : Bjarne Holm Lorenzen

Dato : 11-08-09 17:54

On Fri, 7 Aug 2009 02:57:09 -0700 (PDT), Lone <lonekjaer@hotmail.com>
wrote:

>Er der mon nogen her i gruppen der kunne være behjælpelig med hvor man
>kan købe sådan en bageform? Gerne en butik i DK eller en webshop i EU?

Kunst og køkkentøj
Østergade 26D ST

1100 København K
Tel. 33 13 29 28