Hvilken ost var det mon?
Fra : Madsen

Dato : 06-08-09 09:23

Hej

Var på en cafe for noget tid siden, hvor jeg fik en super ost...et
stort 2 cm tykt stykke på en tallerken stænket med en god olivenolie
og meget fast i det. Jeg snakkede med tjeneren, der sagde at olien
blødgør osten, og at det er noget man normalt gør med den slags oste.
Jeg har glemt hvad det var for en ost, men tænkte der måske var nogen
herinde, der kunne komme med et bud...Det var ikke en parmesan!

Håber I kan hjælpe!

Mvh. Per

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-08-09 16:43

In news:9cdf041c-d290-48ee-9280-eeda6e65caad@s31g2000yqs.googlegroups.com,
Madsen <per.madsen@gmail.com> typed:
> [...]
> Jeg har glemt hvad det var for en ost, men tænkte der måske var nogen
> herinde, der kunne komme med et bud...Det var ikke en parmesan!

Kunne det mon tænkes at være Mozzarella ?

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-08-09 17:10

On Thu, 6 Aug 2009 17:42:35 +0200, wrote:

> Tove Krieger:
>>
> Kunne det mon tænkes at være Mozzarella ?

> Madsen:

Kurt: ?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jens Bruun

Dato : 06-08-09 20:02

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det mon tænkes at være Mozzarella ?

Fnis. Nej, det kunne det ikke tænkes at være.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Emil

Dato : 06-08-09 23:44

"Jens Bruun" wrote:

>Fnis. Nej, det kunne det ikke tænkes at være.

Hvorfor ikke?

m.v.h. Emil

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 06-08-09 23:58

"Emil" <emilsen@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?
>

> m.v.h. Emil

Er Mozzarella ikke normalt en blød ost? Jeg kender den ihvertfald kun som
blød.

VH Pernille

Fra : Emil

Dato : 07-08-09 01:38

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> wrote:

>Er Mozzarella ikke normalt en blød ost? Jeg kender den ihvertfald kun som
>blød.

Jo, det er en friskost.
Jeg fjumrede lidt rundt i de forbistrede ostenavne af anden etnisk
herkomst end de danske.

m.v.h. Emil

Fra : Kasper Bergholt

Dato : 06-08-09 17:11

On Thu, 6 Aug 2009 08:23:29 -0700 (PDT), Madsen <per.madsen@gmail.com>
wrote:

> [...]
>Jeg har glemt hvad det var for en ost, men tænkte der måske var nogen
>herinde, der kunne komme med et bud...Det var ikke en parmesan!

Hmm -- godt spørgsmål. Smagte osten lidt henad parmesan?

Var der saltkrystaller i osten?

Var den sødlig?

Hvor fik du osten serveret?

---
Kasper Bergholt
http://www.bergholt.net/gastronomi

Fra : Ole Larsen

Dato : 06-08-09 18:18

Madsen skrev:
> [...]
> Jeg har glemt hvad det var for en ost, men tænkte der måske var nogen
> herinde, der kunne komme med et bud...Det var ikke en parmesan!

Du kan jo ringe til cafeen og spørge

http://olelarsen.eu/htmlGallery/content/2006_02_22_012_large.html

Fra : Linde

Dato : 06-08-09 19:10

"Madsen" <per.madsen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Der er noget med, at man ofte spiser Manchego fåreost med olivenolie over.
Men der er sikkert mange oste der kan vinde i smag på den måde...du må nok
høre dem ad på caféen

Mvh
Linde