Renovering af motor ( Yamaha xv1100 Virago~
Fra : Mike

Dato : 06-08-09 13:55

Hej.

Min Yamaha XV1100 Virago som er fra 1998, og som efterhånden har kørt
140.000 km, er begyndt at lide af slappe knastkæder.
Jeg har fået monteret nye knastkædestrammere, men det hjalp kun et års tid.

Montering af nye originale knastkæder vil koste ca. 10 - 12.000 kr, da
motoren skal afmonteres for at få kæderne på.

Nu har jeg Flg. spørgsmål:

1. Burde jeg overveje en motor-renovering til ca. 25.000 kr. i stedet. ?

2. Er det billigere at få lavet motor-renovering i tyskland el. sverige, har
nogen Evt. erfaringer med dette. ?

3. Kan man få ny el. brugt motor til den. ?

Motoren bruger ikke olie, og har været passet og plejet efter alle
forskrifter.

Mvh.
Mike

Fra : LasseNC

Dato : 06-08-09 13:51

On Aug 6, 2:54 pm, "Mike" <xxxxxx...@c.dk> wrote:
> [...]
>
> 3. Kan man få ny el. brugt motor til den. ?
>
> Motoren bruger ikke olie, og har været passet og plejet efter alle

Overvejet selv at prøve? Jeg synes prisen lyder RET dyr for et sæt nye
knastkæder.

Fra : Angela

Dato : 11-08-09 03:56

On 6 Aug., 14:54, "Mike" <xxxxxx...@c.dk> wrote:
> [...]
>
> 3. Kan man få ny el. brugt motor til den. ?
>
> Motoren bruger ikke olie, og har været passet og plejet efter alle

Måske en anledning til et uforpligtende besøg hos nærmeste lokale
afdeling af Yamaha Custom - eller Virago MC Club ?

/Finn