lidt tysk hjælp
Fra : Dak

Dato : 05-08-09 18:49

Skal ned til tyskland for første gang og kigge lidt på camping pladser.

Har set denne: http://www.roeders-park.de

Men har lidt problemer med deres prisliste.
http://www.roeders-park.de/preise.html

Hvis jeg skal sove i et telt og vi er 2 voksne, hvad skal jeg så betale?

Kan ikke umiddelbart slå Mietbad op i en ordbog, så nogen som ved hvad
det betyder?

Listen ser således ud:

Pro Übernachtung
Stellplatz    11,50 €
Erwachsener (ab 14 Jahre)    6,00 €
Kind (4 - 13 Jahre)    4,00 €
Hund    2,00 €

Strom
Anschluss (einmalig)    1,00 €
je Kilowattstunde    0,50 €

Mietbad
mit Dusche, Waschbecken & WC
ab 3 Nächte pro Nacht*    9,00 €
ab 7 Nächte pro Nacht*    8,00 €
ab 14 Nächte pro Nacht*    7,00 €
ab 21 Nächte pro Nacht*    6,00 €
*inklusive Endreinigung

--
Dak
"Honda CBR600F3 '96"

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-08-09 19:00

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Skal ned til tyskland for første gang og kigge lidt på camping pladser.
>
> Har set denne: http://www.roeders-park.de
>
> Men har lidt problemer med deres prisliste.
> http://www.roeders-park.de/preise.html
>

> Hvis jeg skal sove i et telt og vi er 2 voksne, hvad skal jeg så betale?
>
> Kan ikke umiddelbart slå Mietbad op i en ordbog, så nogen som ved hvad det
> [...]

Hmm - syntes da jeg har set billigere pladser dernede...men hvis i nu gerne
vil være netop der er det jo ligemeget

I skal betale (pr. overnatning):
Stellplatz 11,50 € (pladsgebyr)
Erwachsener (ab 14 Jahre) 6,00 € x 2 = 12 øffer.
Altså i alt 23,50 øffer - hvis i vil have strøm i teltet koster det 1 øf i
tilslutningsafgift + en halv øf per Kilowatt i bruger.
Mietbad er det, danske pladser kalder et familiebaderum - altså bad + toilet
i servicebygningen - men i et rum, hvor i får nøglen til.
Herhjemme er det sådan at hvis pladsens faciliteter er så nye at de har
indrettet faamiliebaderum - så er toiletter og bade i resten af
servicebygningen også aflukkede enheder med dør. Altså ikke som en gammel
spejderlejr, hvor hvor alle sidder og...siddder på lange rækker i et stort
rum

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Per V. Misser

Dato : 05-08-09 21:51

Hej
"Jesper Hedegaard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spejderlejr, hvor hvor alle sidder og...siddder på lange rækker i et stort

Hmm
Jeg synes også det er et dyrt sted, set i forhold til andre tyske pladser.
Det skal selvfølgelig ses i forhold til om man er på vej, eller skal have
ophold i en periode.

--
Per V. Misser
Hjemvendt for et par uger siden

Fra : Armand

Dato : 06-08-09 15:58

Per V. Misser skrev:

> Jeg synes også det er et dyrt sted, set i forhold til andre tyske pladser.
> Det skal selvfølgelig ses i forhold til om man er på vej, eller skal have
> ophold i en periode.

Og jég finder det dyrt i forhold til at jeg i bededagene overnattede på
et hyggeligt landsby-gasthaus til 217,-kr for et enkeltværelse med bad
og morgenkomplet!
To mand i dobbeltværelse sænker prisen pr. person en tand, men selv en
given merudgift til overnatning under tag kan være billigt købt luksus
med henblik på det fraværende telt/sovepose/liggeunderlag i bagagen og
komforten ved at "lande" mens det regner !

--
Armand.

Fra : Carsten

Dato : 05-08-09 21:08

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:4a79c600$0$305

> Har set denne: http://www.roeders-park.de
> Men har lidt problemer med deres prisliste.
> http://www.roeders-park.de/preise.html

Google translate er din ven...

<http://translate.google.dk/translate?prev=hp&hl=da&js=y&u=http://www.roeders-park.de/preise.html&sl=de&tl=da&history_state0=>

Carsten