Firefox offline mode
Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-08-09 07:42

.... er godtnok noget af det mest #$#$%, der er opfundet.

Er der nogen, der ved hvordan man slår det permanent fra?

/Peter

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-08-09 10:23

Peter Mogensen wrote:
> ... er godtnok noget af det mest #$#$%, der er opfundet.
>
> Er der nogen, der ved hvordan man slår det permanent fra?
>
> /Peter
Du har sikkert hak ved punktet 'Work Offline' i File-menuen.
Fjern hakket.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-08-09 10:53

Jørgen Heesche wrote:

> Du har sikkert hak ved punktet 'Work Offline' i File-menuen.
> Fjern hakket.

Det gør jeg også troligt, hver gang jeg kommer i tanke om årsagen til at
min Firefox ikke gør som jeg forventer... igen og igen.
Og hver gang er det tilbage, næste gang jeg får startet FF uden at den
kan se at jeg faktisk har meningsfulde netforbindelser - om ikke andet
så til 127.0.0.1

Det jeg leder efter er en _permanent_ løsning.

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-08-09 12:35

Peter Mogensen wrote:

> [...]
> så til 127.0.0.1
>
> Det jeg leder efter er en _permanent_ løsning.

Jamen, det er da en permanent løsning.
Hvis Firefox altid starter i offline mode uanset tilstanden ved
nedlukning, er der måske en fejl i din Firefox.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-08-09 14:43

Jørgen Heesche wrote:

> Jamen, det er da en permanent løsning.
> Hvis Firefox altid starter i offline mode uanset tilstanden ved
> nedlukning, er der måske en fejl i din Firefox.

Den starter i offline-mode, hvis den ved opstart tror at jeg ikke har
netforbindelse.

Jeg ved ikke om det er en fejl i min firefox (Ubuntu Hardy), men det er
- for at sige det på jysk - pisse trals.

Fra : Peter Mogensen

Dato : 05-08-09 14:48

Peter Mogensen wrote:
> Den starter i offline-mode, hvis den ved opstart tror at jeg ikke har
> netforbindelse.

Nå - jeg kan jo selvfølgelig også lette min numse og google selv.

Der er åbenbart en extension til FF 3.5, der kan styre det:
https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/13152

Derudover, så tror jeg det sidste indlæg her har et tip jeg nu vil prøve:

/Peter

Fra : Jan Birk

Dato : 05-08-09 13:08

> Er der nogen, der ved hvordan man slår det permanent fra?

Er der nogle flueben i Edit->'Account Settings'->Offline .... ?

/Jan

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 05-08-09 13:23

Jan Birk wrote:

> Er der nogle flueben i Edit->'Account Settings'->Offline .... ?
>
> /Jan
Der er da ikke Account Settings i Firefox.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 05-08-09 13:32

> Der er da ikke Account Settings i Firefox.

Ups, sorry - det må være den dejlige varme )

/Jan

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 05-08-09 14:55

On 2009-08-05, Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> wrote:

> ... er godtnok noget af det mest #$#$%, der er opfundet.
>
> Er der nogen, der ved hvordan man slår det permanent fra?

Er du sikker på at det ikke blot er integrationen med networkmanager du
vil slå fra?

Du skal åbne siden "about:config" (og sige ja, til verdens undergang). I
filter-boxen skriver ud "networkmanager", der skulle gerne være en
preference, der har med det at gøre: toolkit.networkmanager.disable. Den
sætter du til true.

--
Andreas