MS Windows
briani 27239
Win7 & Vista på samme disk ?
Fra : Jane

Dato : 05-08-09 05:30

Hej!
Jeg har nu fået begge versioner installeret på samme disk,, men jeg får
aldrig nogen valgmulighed for hvilken windows jeg ønsker i opstartfacen, jeg
skal derimod selv huske inden nedluk, at markere den ønskede windowsversion
som aktiv, hvorefter den anden anden så bliver inaktiv, og så starter den
aktive del op ved næste boot, hvorledes kan jeg ændre det så jeg kan gøre
begge windowsversioner 'aktive', således at valgmuligheden kommer i
opstartsfacen ?
Jane

Fra : Benny

Dato : 05-08-09 12:47

Jane skrev:
> [...]
> og så starter den aktive del op ved næste boot, hvorledes kan jeg ændre
> det så jeg kan gøre begge windowsversioner 'aktive', således at
Har du opdelt harddisken i 2 partitioner? Mig bekendt kan man ikke kører
med 2 styresystemer på samme drev f.eks C\:

Del harddisken op i 2 partitioner og installere windows på hver sin
partition.

Benny

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-08-09 15:07

Når du skifter næste gang så husk også at sætte tiden der skal ventes
op fra de 0 sekunder den tilsyneladende står på. 20 Sekunder burde
være tilstrækkeligt.

Regards Jens Peter Karlsen

Fra : Jane

Dato : 05-08-09 16:41

De to versioner er naturligvis på hver sin partion.
Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-08-09 17:47

Jane skrev, Den 05-08-2009 06:29:
> Jeg har nu fået begge versioner installeret på samme disk,, men jeg får
> aldrig nogen valgmulighed for hvilken windows jeg ønsker i opstartfacen,

Windows 7 skal installeres sidst. Jeg ved ikke, hvad der sker, hvis
Vista installeres sidst.

Fra : Jane

Dato : 05-08-09 17:57

Vistaen var der jo i forvejen.
Jane

Fra : Jens Jensen

Dato : 05-08-09 19:25

Jane skrev, Den 05-08-2009 18:57:
> Vistaen var der jo i forvejen.

Det er jo ikke let at vide, når det ikke står der. Fornyligt har du
installeret en ny harddisk, så det kunne jo være, at du startede med at
lægge Windows 7 på den og derefter Vista.

Jeg har haft Windows 2000 pro, Vista, Win 7 32 og 64 bit installeret på
samme harddisk samtidigt, og ved opstart kunne jeg vælge mellem dem alle.

Jeg ville i øvrigt gerne forsøge at overtale dig til at svare under det
citerede.

Fra : Jane

Dato : 09-08-09 07:56

> Det er jo ikke let at vide, når det ikke står der. Fornyligt har du
> installeret en ny harddisk, så det kunne jo være, at du startede med at
> lægge Windows 7 på den og derefter Vista.

Det var på min anden PC1, med en XPpro, den kører nu igen, derpå vil jeg
også have en win7, det burde være unødvendigt at skrive her, at 'Win7 update
adviser' er kørt igennem begge maskiner inden disse forsøg.

> [...]
> samme harddisk samtidigt, og ved opstart kunne jeg vælge mellem dem alle.
>
> Jeg ville i øvrigt gerne forsøge at overtale dig til at svare under det
Er det på denne måde Du mente Jens ?
Jane
Takker for alles deltagelse

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-09 10:11

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-08-09 10:32

> [...]
> også have en win7, det burde være unødvendigt at skrive her, at 'Win7
> update adviser' er kørt igennem begge maskiner inden disse forsøg.

Det er ligeså udnødvendigt, som at skrive i den anden tråd, at du havde
checket, om Windows installationsdisken kunne læses. For selvfølgelig
havde du det, før du stillede spørgsmål her i gruppen.