? om mening: Tasker eller ABS
Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-08-09 07:43

Hey gruppe, er på vej til at udskifte V-stromén til noget lidt
kraftigere, og har et lille dilemma

Hvad vælger "man" når økonomien ikke rækker til det hele: En ny MC med
indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?

Bare lige for at høre jeres uforbeholdne mening, og det er ikke på
grund af kedsomhed

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-08-09 08:15

Arne Lorenzen wrote:
> Hvad vælger "man" når økonomien ikke rækker til det hele: En ny MC med
> indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?

ABS.
Tasker kan eftermonteres når økonomien er til det.
Og (hvis det ikke skal være originalfarver etc) kan de fåes billigt.
Og så en Givi-vindskærm, så er du der næsten.
Og så er der stadig råd til en tanktaske.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-08-09 14:59

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej.

Så absolut ABS.....

Og som Jim skriver
Tasker kan eftermonteres når økonomien er til det.

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 04-08-09 10:44

> Hvad vælger "man" når økonomien ikke rækker til det hele: En ny MC med
> indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?

ABS, og en blød taske med bagagen spændt bagpå ... og evt en tanktaske ...

Bagage kan eftermonteres, det kan ABS ikke til en fornuftig pris ....

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-08-09 11:28

> [...]
> indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?
>
> Bare lige for at høre jeres uforbeholdne mening, og det er ikke på

ABS, tasker kan altid komme senere.

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998 + DT125R ´94
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-08-09 11:57

Thomas Jensen skrev den 04 aug 2009 i

> ABS, tasker kan altid komme senere.

I har ret - Takker!

Fra : Carsten

Dato : 04-08-09 13:01

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message
> Hvad vælger "man" når økonomien ikke rækker til det hele: En ny MC med
> indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?

kan godt se at jeg svarer imod flertallet, men....

Tasker har du (muligvis) brug for hver evig eneste dag ... ABS'en har du kun
*rigtig* glæde af i en katestrofe-situation.

Budskabet fra mig skal være, at hvis du ikke vil undvære ABS så vent hellere
et år mere med at købe og køb så taskesættet med. Med mindre selvsagt du kan
undvære taskesæt her resten af i år alligevel.

Carsten

P.S. næste år er din ABS model nok også billigere idet der er kommet en nye
2010 årgang

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 04-08-09 18:45

Carsten skrev den 04 aug 2009 i news:h597th$1vtq$1@adenine.netfront.net:

> kan godt se at jeg svarer imod flertallet, men....
>
> Tasker har du (muligvis) brug for hver evig eneste dag ... ABS'en har du
kun *rigtig* glæde af i en katestrofe-situation.

Ja, det var der jeg blev usikker - nu har jeg kunnet undvære ABS siden en
gang i sidste århundrede, men tasker har jeg sgi altid haft brug for. Og
der gives en klækkelig rabat ved samtidigt køb af Ready to Go tingene -
sidetasker, topboks, hugger, sidekåbe mm.

Til gengæld vil eftermontering af ABS blive uforholdsmæsssigt dyrt....

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Fra : Carsten

Dato : 04-08-09 19:55

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det var der jeg blev usikker - nu har jeg kunnet undvære ABS siden en
> gang i sidste århundrede

Ja, det er et lidt underligt fænomen - det med at vi ikke ville købe en bil
uden, men gerne en "raketfart" 2 hjuler

> Til gengæld vil eftermontering af ABS blive uforholdsmæsssigt dyrt....

korrekt - fåes din udkårne ikke som "ikke særlig brugt" ? f.eks. en sidste
års model som en eller anden har fejlkøbt og kun kørt 3-7 tkm. på ?

eller du kan købe den her, så kan du med god samvittighed bruge 20k på
taskesæt:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60538227

Carsten

Fra : Carsten

Dato : 04-08-09 20:05

> kun *rigtig* glæde af i en katestrofe-situation.

men hold da op hvor ser det ud til at virke helt eminent:

http://motorcykler.dk/mc-nyheder/index.asp?article=45

spool frem til 01:20 og så det næste halve minuts tid. Derefter er det bare
snak snak snak...

Carsten

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-08-09 21:55

Arne Lorenzen skrev:

> [...]
> sidetasker, topboks, hugger, sidekåbe mm.
>
> Til gengæld vil eftermontering af ABS blive uforholdsmæsssigt dyrt....

Det vil jo til enhver tid være førerens (her dit)valg af "ricici".

Personligt ville jeg gladeligt leve uden ABS - faktisk er den bil jeg
har nu den første med slige sager, og jeg har aldrig haft det på MC.

Dermed ikke sagt at ABS ikke er både godt og virksomt - det er det
ganske givet og bestemt, men set fra mit MC sæde har fremkomsten ikke
ændret på den risiko jeg har taget til forn, hvorfor det for mig ikke
vil have bærende effekt på mit valg af køretøj heller ikke i fremtiden.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Carsten

Dato : 05-08-09 06:11

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> der gives en klækkelig rabat ved samtidigt køb af Ready to Go tingene -
> sidetasker, topboks, hugger, sidekåbe mm.

hvad med at du så forhandlede dig til en rabat med forhandleren og bagefter
siger "hvad så hvis jeg først kommer efter taskerne til april" ? så skal det
være en dårlig forhandler hvis han så siger "ja så er det fuld pris".

Carsten

Fra : Armand

Dato : 04-08-09 22:12

Carsten skrev:

> [...]
> et år mere med at købe og køb så taskesættet med. Med mindre selvsagt du kan
> undvære taskesæt her resten af i år alligevel.

Hvis købekløen er her og nu er tasker til gengæld enklere at
eftermontere sidenhen i forhold til ABS!

--
Armand.

Fra : OM

Dato : 04-08-09 12:50

On Aug 4, 7:45 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:

> [...]
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183

Jeg vil nu også gå efter ABS - det sikrer dig en bedre gensalgsværdi -
man får aldrig noget for det løse ekstraudstyr.
Mvh Ole

Fra : Pein

Dato : 05-08-09 07:36

On 4 Aug., 08:43, Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> indfarvede tasker og kåbe eller, en ny uden - men med ABS?
>
> Bare lige for at høre jeres uforbeholdne mening, og det er ikke på

Jeg har tidligere ment at ABS kan man sagtens undvære, og det mener
jeg sådan set stadig.
Meeen, nu efter jeg endelig har fået een med ABS (Bandit 1250) så må
jeg indrømme at jeg synes det er rart at have. Og jeg er imponeret
over hvor godt det virker. På den anden side; ABS'en har reelt kun
været i funktion een gang på de 12.000 km. jeg har kørt, og det var
kun ved baghjulet, så den situation havde jeg sagtens klaret uden ABS.
Jeg har på tidligere MC'er blokeret både for- og baghjul uden det er
gået galt, hvilket dog til dels er held.
Og jeg har det også sådan, at tasker kan man bare ikke undvære. MC'en
er jo ikke kun til hyggeture til cafeen.

Svært valg.
Men jeg er ret glad for ABS, nu efter jeg har fået det.
De tasker og den kåbe skal godt nok se fede ud, før jeg ville fravælge
ABS, for et par GIVI standard tasker er da også helt ok.

Mvh. Niels
Bandit 1250 SAK7

Fra : Anders Majland

Dato : 05-08-09 16:09

> Og jeg har det også sådan, at tasker kan man bare ikke undvære. MC'en
> er jo ikke kun til hyggeture til cafeen.

Men der er en stor prisforskel på org bagage i cyklens farver og så noget
soft-luggage fra f.eks louis eller f.eks en billig topboks

/A

Fra : TWL

Dato : 05-08-09 17:23

Anders Majland wrote:
> Men der er en stor prisforskel på org bagage i cyklens farver og så
> noget soft-luggage fra f.eks louis eller f.eks en billig topboks
>
> /A
Til gengæld kan man få farvede låg til nogle af Givi's tasker og
topbokse (rød, blå, sølv og sort).

Det er selvfølgelig ikke det samme som original farven men det ser
lidt mere fikst ud end en sort plast taske

Mvh Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 05-08-09 22:38

> Til gengæld kan man få farvede låg til nogle af Givi's tasker og topbokse
> (rød, blå, sølv og sort).

Jeg anderkender fuldt ud behovet for bagageplads ...

Jeg har i årevis næsten set altid kørt med sidetasker og topboks. Men jeg
er ved at være konverteret til kun at køre med tanktaske og topboks til
daglig. Det gør motorcyklen lidt nemmere at komme rundt med og er også bedre
for stabiliteten ved motorvejshastghed og brændstoføkonomien.

Samtidigt er det sjældent at bagage gør noget positivt for udseendet af
cyklen ...

Og ikke mindst er jeg af den helt klare overbevisning at er man i markedet
for en mc i en klasse hvor abs er muligt bør man helt klart vælge det. Den
cbr reklame video viser klart at det virker ... Og det har det gjort i et
par abs generationer så de forbehold man måske med rette kunne have til de
første mc'er med abs er forældede...

Fra : TWL

Dato : 06-08-09 05:56

Anders Majland wrote:

> [...]
> har det gjort i et par abs generationer så de forbehold man måske med
> rette kunne have til de første mc'er med abs er forældede...

Vi kan faktisk ikke blive mere enige

Thomas

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-08-09 10:29

Takker for feedback på denne.

Så til lykke til mig:

Derfor blev det die ganzen molevitten på en spritny sort CBF 1000 A,
(sideskørterne har jeg dog valgt fra, dem er der for meget Manga over

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 09-08-09 10:33

Arne Lorenzen skrev:
> Takker for feedback på denne.
>
> Så til lykke til mig:
>
> Derfor blev det die ganzen molevitten på en spritny sort CBF 1000 A,
> (sideskørterne har jeg dog valgt fra, dem er der for meget Manga over

Stort tillykke

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Anders Majland

Dato : 09-08-09 19:26

> Derfor blev det die ganzen molevitten på en spritny sort CBF 1000 A,
> (sideskørterne har jeg dog valgt fra, dem er der for meget Manga over

T'lykke - den er jo rost voldsomt så mon ikke du også bliver tilfreds med
den ...

Hvis ikke er du et skarn og du kan bare parkere den her, og jeg skal give
den lidt opmærksomhed (km under hjulene

--
/A - der har været grounded i snart 6 uger pga mc skrueri ... Kæmper med at
få løsnet forrørene for at komme til at skifte knastkæde. Ikke siden 1998

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-08-09 22:34

Arne Lorenzen wrote:
> Takker for feedback på denne.
>
> Så til lykke til mig:
>
> Derfor blev det die ganzen molevitten på en spritny sort CBF 1000 A,
> (sideskørterne har jeg dog valgt fra, dem er der for meget Manga over

Tillykke med den - og godt du fravalgte bundkåben; køn er den ikke

--
Ole Hansen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 10-08-09 08:18

Ole Hansen skrev den 09 aug 2009 i

> Tillykke med den - og godt du fravalgte bundkåben; køn er den ikke

Tak for de gode ønsker - henter den i morgen hos Frankies i Randers,
får ikke sovet meget for tiden

--
Mvcbfh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 10-08-09 16:49

Arne Lorenzen skrev:
> Ole Hansen skrev den 09 aug 2009 i

> Tak for de gode ønsker - henter den i morgen hos Frankies i Randers,
> får ikke sovet meget for tiden

Det skal du nok få indhentet når du får Håndasen - de her jo ry for at
være så forudsigelige at det ligefrem er kedeligt

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld