Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Off Shoe Cord
Fra : /Peter

Dato : 03-08-09 19:26

Man tror det er løgn

Canons Off Shoe Cord, OC--E2 (den gamle) den her ledning mellem flash og
kamera.
Selve skoen hvor speedliten fastgøres er konstrueret sådan at
speedlitten kan tippe forover,
og der kommer så et mellemrum mellem konatktfladerne!

Så er der ingen kontakt til flashen og den skyder ikke!

- det værste er at det røde fokuslys blinker allivel, og kommer med på
billedet - slevom flashen ikke fyrer af !

Det ser umiddelbart ud til at det er de bagerste kontaker der slipper
og det er dem der udløser flash og de forreste må så være styring af
fokuslys mm.

Jeg kom hjem ed en serie billeder med røde lodrette striber, øv.

Jeg har nu bestilt OC-E3 som skulle være mere holdbar, håber jeg.

Er der nogle der har haft samme oplevelse ?

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 03-08-09 19:57

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan tippe forover,
> og der kommer så et mellemrum mellem konatktfladerne!
>
> Så er der ingen kontakt til flashen og den skyder ikke!

Er det ikke bare måske en af lederne som er knækket ved stikket eller er
faldet af?
Det er jo bare et 5 polet stik der sidder inde i selve hotshoen
Det var ret let at måle den igennem med et multimeter og efterfølgende
udbedre med en loddekolbe

Ellers så har tingene fra flashzebra.com ry for at være af god kvalitet.
De har også off shoe cords.

--
/Dennis
Canon Speedlite 540 EZ købes

Fra : /Peter

Dato : 03-08-09 20:12

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:4a7732c2$0$299$14726298@news.sunsite.dk...

> "/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Er det ikke bare måske en af lederne som er knækket ved stikket eller
> er faldet af?

Nej, skoene r udfrmet så (åndsvagte) at klemmerne der går op omkring
flashen
sidder over kontakfladerne og kan således vippe forover - sammen med
flashen - og dermed opstår der et mellemrum mellem kontakterne.
jeg har kommet lidt locktite ind imellem men det holdt desværre ikke.

> Det er jo bare et 5 polet stik der sidder inde i selve hotshoen
> Det var ret let at måle den igennem med et multimeter og efterfølgende
> udbedre med en loddekolbe

Nej det er det ikke, jeg har haft skilt den ad...
og kan ikke se hvordan metal-klemmen der griber om flashes er fastgjort
inden i eller neden under.
og holder jeg falshen bagover fyrer den fint,af den sidder på en barcket
skal det lige siges
- ikke at det skulle betyde noget.

Fra : /Peter

Dato : 03-08-09 20:22

> [...]
> Det er jo bare et 5 polet stik der sidder inde i selve hotshoen
> Det var ret let at måle den igennem med et multimeter og efterfølgende

set bagfra:

_____ Flashens fastgørlesesplade
_ _ _ Flashens kontakter

[ _ _ ] Skoens klemme - den der vipper med flashen.
_ _ _ Skoens kontakter

det skulle have set sådan ud:

[_-_-_-_] hvor - - - er kontaktfalden på skoen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-08-09 20:48

/Peter wrote:
> [...]
> Jeg har nu bestilt OC-E3 som skulle være mere holdbar, håber jeg.
>
> Er der nogle der har haft samme oplevelse ?

Ikke direkte...Men med en off-shoe til alm X-kontakt på et vinkelgreb,
hvor blitzen efterhånden sad så løs, at man absolut ikke skulle tippe
kameraet bagud, så gled blitzen af (en gl. Braun uden
fastspændingsskrue). Det løste jeg med en vandpupetang med et tyndt
stykke stof mellem køber og sko, så jeg ikke ridsede den og klemte
forsigtigt selve aluminiumssiderne en anelse ned, så blitzen kom til at
sidde normalt igen.

- Det kunne måske være en mulighed for dig, hvis de vinklede kanter på
skoen er af letmetal, at du meget forsigtigt klemte ca. den bagerste
halvdel en anelse sammen (nedad, ikke ind mod hinanden), så der igen
blev fuld kontakt til alle kontaktben. ...bare en idé...

mvh. Erik Richard