wannafind, editor på linux server?
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 03-08-09 19:47

Jeg prøvede først på d.e.i.u.webhotel men dér var ingen som bed på:

Hos wannafind har jeg hidlil brugt Gustaf Hansens udemærkede DOSE -
Dirty Online Script Editor, men ku' godt tænke mig en editor som
kan liste filerne alfabetisk?

/Bjarne

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 03-08-09 21:20

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
>
> Hos wannafind har jeg hidlil brugt Gustaf Hansens udemærkede DOSE -
> Dirty Online Script Editor, men ku' godt tænke mig en editor som

En editor der lister filer alfabetisk?.
Er det ikke linienummerering du tænker på?; det har de fleste editorer.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 04-08-09 10:42

Jørgen Heesche skrev:
> En editor der lister filer alfabetisk?.
> Er det ikke linienummerering du tænker på?; det har de fleste editorer.

Nej, men jeg burde naturligvis havde skrevet, at det er menupunktet
"List files" som bare viser alle filer og directories i alt andet en
noge der kan kaldes orden. Det gør det unødigt kompliceret, at finde den
fil som man ønsker at editere.

/Bjarne

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 04-08-09 12:44

Bjarne Jensen wrote:

> [...]
> "List files" som bare viser alle filer og directories i alt andet en
> noge der kan kaldes orden. Det gør det unødigt kompliceret, at finde den

Linux kommandoen ls uden options lister filer alfabetisk.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 04-08-09 14:01

Jørgen Heesche skrev:

> Linux kommandoen ls uden options lister filer alfabetisk.

Jae... men wannafind.dk tillader ikke at man åbner en shell på serveren!

Fra : Leif Neland

Dato : 04-08-09 13:36

Bjarne Jensen wrote:
> [...]
>
> Hos wannafind har jeg hidlil brugt Gustaf Hansens udemærkede DOSE -
> Dirty Online Script Editor, men ku' godt tænke mig en editor som

UltraEdit er fin, har syntax-highlighting, og har indbygget
ftp/sftp-browser, så du kan arbejde på filerne på serveren som lå de lokalt.
Naturligvis er filerne sorteret alfabetisk.

Leif

Fra : Bjarne Jensen

Dato : 04-08-09 14:09

Leif Neland skrev:

> UltraEdit er fin, har syntax-highlighting, og har indbygget
> ftp/sftp-browser, så du kan arbejde på filerne på serveren som lå de
> lokalt.
> Naturligvis er filerne sorteret alfabetisk.

Ja, og så er den Microsoft Certified - hvad mere kan man ønske sig???

Desværre tillader wannafind.dk ikke, at brugerne installerer programmer
på deres webhotel.

Det jeg leder efter er en online editor i form af et php script som kan
afvikles på serveren.

Fra : Leif Neland

Dato : 04-08-09 17:39

Bjarne Jensen skrev:

> Det jeg leder efter er en online editor i form af et php script som kan
> afvikles på serveren.

Oh, det er jo en hel anden sag.

Så er det nok over i ...webdesign.serverside.php gruppen du skal spørge.

Når det skal køres i php, så er det jo ligemeget om serveren i sig selv
kører linux, windows eller CP/M+

Leif

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-08-09 18:41

Leif Neland skrev:

> Når det skal køres i php, så er det jo ligemeget om serveren i sig selv
> kører linux, windows eller CP/M+

Næsten ikke. Tror ikke PHP er porteret til Z80 arkitekturen :D