Opbevaring af krydderier og ingredienser
Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-08-09 08:09

Vi har efterhånden to store skuffer fyldt med hel- og halvfyldte poser med
alt muligt fra peber til kværnen og pulvere, til tørrede frugter og meget
mere og det er efterhånden helt uoverskueligt.

Hvad gør I? Har I hylder med en masse små ens krukker/glas med kunstfærdige
etiketter? Jeg er nok ret rationelt orienteret og udseendet og etiketterne
er ret ligegyldige, men ensartetede størrelser, evt. små, mellem og store
vil være fint.

Hvor kan man købe større kvanta uden at de koster en bondegård?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-08-09 09:41

Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> writes:

> [...]
> er ret ligegyldige, men ensartetede størrelser, evt. små, mellem og store

De mest brugte står i en lille hylde på indersiden af mit
hjørnekøkkenskab og de ikke-så-brugte står på en lille hylde inde i
skabet. Nogle er i glas, andre er i poser.

> Hvor kan man købe større kvanta uden at de koster en bondegård?

IKEA er altid et godt bud. De har nogle, synes jeg, pæne glas/dåser
til 29 kroner for fire. Det er da til at betale sig fra.

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80055767

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 02-08-09 09:43

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> De mest brugte står i en lille hylde på indersiden af mit
> hjørnekøkkenskab og de ikke-så-brugte står på en lille hylde inde i
> skabet. Nogle er i glas, andre er i poser.

Det er sådan en trådkurv:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/categories/series/08003/, der hænger
i mit køkkenskab. Der er masser af plads i/på lågen og på denne måde
udnytter jeg pladsen bedst muligt.

Fra : Inger D.

Dato : 02-08-09 16:59

> [...]
> alt muligt fra peber til kværnen og pulvere, til tørrede frugter og meget
> mere og det er efterhånden helt uoverskueligt.

Vi bruger de glas, krydderierne købes i og fylder så op med posekrydderier,
når de er tomme. Det er udemærkede glas, og så er de iført etiketter. De
står på en bogkassehylde, så de ikke får direkte sollys, der er hængt op ved
siden af komfuret.

Inger D.