Billige glas og flasker?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-08-09 13:21

Saft-og syltesæsonen er jo i fuld gang og vi mangler en masse glas og
flasker. Når de er på tilbud, koster en litersflaske med en simpel
patentprop 15-20 kr.

Kan nogen komme i tanker om produkter der er så billige, at man kan tillade
sig at hælde indholdet ud og bare genbruge flaskerne og glassene? Skruelåg
eller patentprop ...
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : anonym

Dato : 01-08-09 13:32

Kurt Hansen skrev:
> [...]
> sig at hælde indholdet ud og bare genbruge flaskerne og glassene? Skruelåg

Desværre lidt sent ude med forslaget...
Men øl i patentprops flasker...
Meget almindelige lige over grænsen.. så betaler du kun panten for
flasken og får enda noget godt ud af det.
Men prøv at kigge efter en special øl forretning, og hør om de har nogen
tomme flasker du kan købe "for panten".

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-08-09 12:00

On Aug 1, 2:32 pm, anonym <nejtaktils...@fergregrtgs.dk> wrote:

> Men øl i patentprops flasker...
> Meget almindelige lige over grænsen.. så betaler du kun panten for
> flasken og får enda noget godt ud af det.

Man kan faktisk slippe for at betale panten hvis man bare skriver
under på at de bemeldte flasker aldrig ser Tyskland igen.

Ebbe

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-08-09 16:33

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tillade
> sig at hælde indholdet ud og bare genbruge flaskerne og glassene? Skruelåg

Jeg genbruger marmeladeglas og vinflasker er fine til saft. Man køber bare
nogle korkpropper i en forretning der handler med udstyr til vinbrygning og
en propper til en beskeden sum.

Steen.

Fra : Kim Schulz

Dato : 04-08-09 20:47

On Sat, 1 Aug 2009 14:21:21 +0200
Kurt Hansen <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote:

> [...]
>
> Kan nogen komme i tanker om produkter der er så billige, at man kan
> tillade sig at hælde indholdet ud og bare genbruge flaskerne og

ikea har mig bekendt sylteglas ret billigt. Tiger butikkerne har også
noget lignende til fornuftig pris.