Hvorfor gulerødder med top ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-08-09 12:35

Hej guruer,

Efter at have stået og ærgret mig over bøvlet med at slæbe en halv urskov
hjem sammen med indkøbet, kom jeg til at tænke over hvorfor det egentlig er
sådan ?
Er der nogen som bruger gulerodstopperne, eller er de bare til pynt ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Hauge

Dato : 01-08-09 12:40

Hej
Andreas M. Hansen wrote:
> Er der nogen som bruger gulerodstopperne, eller er de bare til pynt ?

Jeg kan ikke finde andet formål, end at de skal få kvinder til at tro at de
er friske. Der er absolut intet formål med det.

Mvh Hauge

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-08-09 14:56

> Jeg kan ikke finde andet formål, end at de skal få kvinder til at tro at
> de er friske. Der er absolut intet formål med det.

Du bestyrker min mistanke og fordom !

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Emil

Dato : 01-08-09 21:06

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote:

>Jeg kan ikke finde andet formål, end at de skal få kvinder til at tro at de
>er friske. Der er absolut intet formål med det.

Joda, at få mænd og kvinder til at tro, at _gulerødderne_ er friske.

Og så suger toppene al saft og kraft ud gulerødderne, så de bliver
slatne på meget kort tid.

m.v.h. Emil

Fra : Max

Dato : 01-08-09 21:10

Hej Andreas

> Er der nogen som bruger gulerodstopperne, eller er de bare til pynt ?

Man vrider da de toppe af og efterlader dem i forretningen.

--
Mvh Max

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-08-09 21:54

> Man vrider da de toppe af og efterlader dem i forretningen.

Tanken strejfede mig - jeg undresser ofte blomkål og lign. for alle
overflødige gevækster - men lige netop et bundt gulerødder....
Jeg tror faktisk at den unge mand ved kassen i Bilka i dag ville have fået
et nervøst anfald over at blive præsenteret for et bundt gulerødder i fri
dressur - det var slemt nok at damen foran mig havde fået den forskruede ide
at fylde 15 frugter i en pose, når de nu var prissat pr. 10 stk...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : jos

Dato : 02-08-09 07:32

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> gulerødder i fri dressur - det var slemt nok at damen foran mig havde
> fået den forskruede ide at fylde 15 frugter i en pose, når de nu var

Hvorfor er det en forskruet ide?
Jeg prøvede det med blommer, i den forvisning at jeg så fik de 5 ekstra til
samme stkpris.
Men nææææ! superbrugsen er skam en forretning, så jeg måtte betale
enstyksprisen for de 5 ekstra!
er jeg en træls kunde, da jeg efterlod posen med de 15 blommer ved kassen?

finn

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-08-09 08:44

> Hvorfor er det en forskruet ide?

Det er skam heller ikke mig som mener det er en forskruet ide - jeg kunne
bare observere at knægten i kassen havde meget store problemer med at
håndtere situationen.

mvh

Andres M. Hansen

Fra : Martin Bak

Dato : 02-08-09 10:19

"jos" <jos@her.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til samme stkpris.
> Men nææææ! superbrugsen er skam en forretning, så jeg måtte betale

Selvfølgelig. Tilbuddet gjaldt jo for 10 stk. Altså har du valgt at købe 10
på tilbud + 5 stk til normalpris. Der stod vel ikke "pris pr. stk. ved køb
af mindst 10 stk."?

> er jeg en træls kunde, da jeg efterlod posen med de 15 blommer ved kassen?

Det synes jeg at du er. Nu skal personalet bruge tid på at rydde op efter
dig. Hvis mange opførte sig sådan, ville butikken have brug for mere
personale, hvilket ville betyde større omkostninger, som kun vil kunne
hentes ved højere priser.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Christian Hansen

Dato : 02-08-09 12:10

Martin Bak wrote:

> [...]
> dig. Hvis mange opførte sig sådan, ville butikken have brug for mere
> personale, hvilket ville betyde større omkostninger, som kun vil kunne

Det er jeg enig i. Og det er jo ikke personalets skyld, hvis der er
sådanne problemer, så lad da for pokker være med at skælde ud på dem.
Ret i stedet henvendelse til bestyren/ledelsen, hvis man vil klage
og/eller brokke sig.

Mange steder er det begyndt at give rabat på efterfølgende køb ud over
mængden. Det gælder blandt andet kvickly. Har de 2 mælk på tilbud og
køber man 3, får man også rabat på nr. 3. Jeg mener også at Bilka gør
sådan nu om dage. Det synes jeg er en fair og enkel måde at gøre
tingende på.

Bedst er dog rema1000, der helt er gået væk fra mængderabatter. Det er
godt gået, synes jeg!

Mvh Christian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-08-09 20:47

"Martin Bak" skrev i en meddelelse
> Selvfølgelig. Tilbuddet gjaldt jo for 10 stk. Altså har du valgt at
> købe 10 på tilbud + 5 stk til normalpris. Der stod vel ikke "pris pr.
> stk. ved køb af mindst 10 stk."?

Hos Kvickly - ihvertfald her i Hillerød - der jo er en del af samme
koncern giver de rabatten på alt over 10 stk helt automatisk - også når
der blot står at prisen er pr 10 stk - så der vil der også være rabat på
de sidste 5, hvis man køber 15.

Det sker helt af sig selv, når der tastes 15 stk ind på kasseapparatet.

Jan

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 01-08-09 14:50

On 1 Aug., 13:39, "Hauge" <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Jeg kan ikke finde andet formål, end at de skal få kvinder til at tro at de
> er friske. Der er absolut intet formål med det.

Det er klart, at kunne man få nyopgravede gulerødder uden top var det
at foretrække af den grund, Emil anfører. Men hvis toppen er frisk, er
det et bevis for, at guleroden også er nogenlunde nyopgravet - toppen
visner nemlig meget kort tid efter opgravningen, hvorimod roden kan
holde sig det meste af et år. Jeg køber derfor ofte gulerødder med top
her om sommeren - og smider toppen i skraldespanden i supermarkedet,
derefter hjem med rødderne i vand til de skal bruges. Nye gulerødder
er noget særligt, ligesom nye kartofler.

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-08-09 13:40

> Er der nogen som bruger gulerodstopperne, eller er de bare til pynt ?

Jeg bruger så meget, som overhovedet muligt. Og så holder de vist længere
med top. I disse sommertider nyder jeg især de friske løg med top, hvor
meget af toppen kan bruges i salaten, i wokken og mange andre steder.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-08-09 15:29

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> med top. I disse sommertider nyder jeg især de friske løg med top, hvor
> meget af toppen kan bruges i salaten, i wokken og mange andre steder.

Og hvad kan man så bruge gulerodstoppe til?
Den eneste funktion de har er at de trækker safterne ud af gulerødderne
efter at de er trukket op.
Det er et typisk " Narre dum Københavnertrick " at sælge den slags.
Jeg er slet ikke forbavset over at netop du, Jens B hoppede på den

Steen.