Regntøj
Fra : Flemming N

Dato : 24-07-09 16:04

Er der nogen der har et godt forslag til regntøj?
Det skal nok ikke være til brug ved krydsning af Atlanten.
Vi regner med at bruge det i sejlersæsonen i DK.
/Flemming N

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-07-09 09:13

Køb noget åndbart sejlertøj f.eks. Musto´s Performance.
Det kan måske synes lidt dyrt i anskaffelse; men det holder i mange år
(20+) inden det bliver utæt.

Mvh/Harding

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 24-07-09 16:54

Enig. Jeg har lige krydset atlanten i vinters og der har man altså ikke lige
så meget brug for regntøj, som man har i Danmark.

Godt tøj er pengene værd. Vidnesbyrd: Jeg købte for små 10 år siden et sæt
Musto jollebukser. Jeg tror ikke jeg lyver, hvis jeg siger jeg har sejlet
150 kapsejladser i dem. For nogle år siden købte jeg et par magen til bare
en nummer større, men fandt ud af at de alligevel var lidt for store. Da jeg
solgte dem for et par uger siden måtte jeg lige kigge efter en ekstra gang
for at sikre han fik de rigtige. Man kan næsten ikke se forskel på dem jeg
har brugt i 10 år og dem som bare har været brugt en gang og ligget i
skabet.

Mit nye Musto sæt købte jeg billigt, da det var sidste års farve. Men
kvaliteten er jo den samme. Musto har iøvrigt lige sat priserne 10-20% ned i
danmark for at udnytte de gunstige valutakurser til at få lidt mere
markedsandel. Måske kan du udnytte det til din fordel.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-09 12:57

Regntøj?
Jow, noget sådant er da rart at have i vort hjemlige klima.
Nogen køber "sailor Special" hos bådpusheren, med tilhørende overpris på
grund af et navn, og uden refusion for at fungerer som levende reklamesøjle
for "navnet"--

Jeg er gået en anden vej.
Jeg har en "blotterfrakke" samt et par overtræksbukser.
Begge lavet af noget tyndt nylonagtigt noget.
Frakken er mere end knælang, deraf navnet, og kan som regel klare opgaven
alene.
Genstandene fylder sammenrullet næsten intet.

Herunder bruges almindeligt mere eller mindre varmt tøj, alt efter
temperaturen.

Ikke så fancy, men godt nok til mig

Egon