Skæv pakning på forgaffel
Fra : Rasmus Toelhoej

Dato : 31-07-09 21:15

Hej alle
Opdaget at der var sivet lidt olie ud af forgaffelen og at mc'en ikke
kørte helt som "normalt" i sving.

Kan man slå den ned i igen, eller skal man til at skille hele
forgaffelen ad og skifte pakning og evt. olie imens man er igang.

Hvad anbefaler I, er det overhoved sikkert at kører videre med sådan en
"mindre" skade ??

Har taget et par billeder:
http://img181.imageshack.us/i/img0174.jpg/
http://img181.imageshack.us/i/img0176.jpg/

M.v.h.
Rasmus
Yamaha Virago 750 94'

Fra : Ukendt

Dato : 31-07-09 21:21

Hej Rasmus
Det du har taget et billede af er stvhætten der beskytter pakdåsen, den kan
du bare trykke ned med en hård finger.
Kommer der olie ud skal duskille den ad og skifte pakdåse og olie.

Mvh Ove

Fra : Rasmus Toelhoej

Dato : 31-07-09 21:30

Hej Ove
Super, tak for hurtigt svar, der er en ekstra metal beskytter som skal
side over, så var i tvivl om det var selve pakningen.

Prøver at få skubbet den ned, selvom den virker meget stram.
Men hvis den er stram kan det vel skyldes at der er noget længere nede
som skubber imod.

M.v.h.
Rasmus

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 22:01

Rasmus Toelhoej skrev:
> [...]
>
> Prøver at få skubbet den ned, selvom den virker meget stram.
> Men hvis den er stram kan det vel skyldes at der er noget længere nede

Jup!
Rust? :-/

Vrid den/dem helt af og træk dem helt op under forgaffelbroen og
inspicér derefter det underliggende område, som IKKE skal være fyldt med
olie, vand eller rust!

Hvis der vitterligt er sivet olie ud og ned af benet står den
underliggende pakdåse for udskiftning, hvilket er et skruejob der er til
selv at overskue, dog med et længere forløb (á afmontering af bremser;
hjul og forskærm førend man overhovedet nærmer sig målet)!

Jeg tvivler på at nogen form for utæthed eller skæv støvhætte kan
fornemmes under kørsel, så dét hører nok til den psysiske sfære :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 22:03