MS Windows
briani 27239
Windows 7 på egen disk?
Fra : Erik K

Dato : 30-07-09 09:22

Jeg har prøvet at installere Windows 7 på en ny HD, som jeg lige har sat i
min PC. - Den nye enhed er formateret og registreret.
Jeg har også brændt Iso-filen over på en DVD, men PC´en vil ikke læse den,
når jeg booter op.
Skyldes det, at det nye styresystem skal ligge på en ledig partition på
samme drev som Vista ligger?? - og at det er helt umuligt at installere
7´eren på den nye tomme HD??

Mvh
Erik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 09:29

Erik K skrev:

> Skyldes det, at det nye styresystem skal ligge på en ledig partition
> på samme drev som Vista ligger?? - og at det er helt umuligt at
> installere 7´eren på den nye tomme HD??

Nej, dét kan sagtens lade sig gøre.

Har installeret 7'eren både fra "Denne computer", på en formateret harddisk
og som dualboot uden probler.

Men dvd'en begyndte at drille efter nogen tid; jeg savnede så iøvrigt OE
samt nogle drivere og har ikke gjort mere ved det.

Men jeg tror der er en fejl i din skive.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Simon

Dato : 30-07-09 09:53

Erik K skrev:
> [...]
> Skyldes det, at det nye styresystem skal ligge på en ledig partition på
> samme drev som Vista ligger?? - og at det er helt umuligt at installere

Hej Erik.
Jeg har lige hentet den nye win7 og brændt iso-filen på en dvd.
Den er efterfølgende blevet installeret med succes på en bærbar
Fujitsu Amilo, der har Vista som styresystem - på den del af
drevet, der egentlig skulle bruges til data.
Så det må være din DVD-skive, der er noget i vejen med.

mvh
simon

Fra : Lyrik

Dato : 30-07-09 09:59

"Erik K" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Skyldes det, at det nye styresystem skal ligge på en ledig partition på
> samme drev som Vista ligger?? - og at det er helt umuligt at installere
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Mon ikke du har brændt iso-filen ned på en data DVD? Den skal brændes som:
"Brænd iso" eller "Burn iso" ikke som "Data DVD med en iso fil på!" Og så
skal maskinen kunne boote fra en skive.
Det skal nogen gange slås til i BIOS.

MvH
Jens

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 31-07-09 09:46

Tak for svarene. - Det lykkedes til sidst. - Jeg fik adskillige brænderfejl
med Ashampoos programmer samt med Vistas eget. - Jeg havde imidlertid en
skive liggende med Nero - og så fungerede det.
Det er i øvrigt mit indtryk, at 7´eren er betydeligt hurtigere end Vista og
virker mere "færdig". - Der er dog et enkelt af mine programmer, som ikke
vil køre 7´eren men godt nok i Vista.

Hilsen og tak
Erik

Fra : John T.

Dato : 31-07-09 15:31

"Erik K" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Skyldes det, at det nye styresystem skal ligge på en ledig partition på
> samme drev som Vista ligger?? - og at det er helt umuligt at installere

Ja,ja, det går da at læse det, men godt ser det ikke ud
John

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 16:40

John T. skrev, Den 31-07-2009 16:30:
> "Erik K" <erik.kirkeby@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja,ja, det går da at læse det, men godt ser det ikke ud
> John

Du skal have stillet din læser om til at acceptere det tegnsæt, som er
brugt i indlægget. Du har gennemtvunget noget andet. De andre, som har
svaret på indlægget, har ikke problemer.

Fra : John T.

Dato : 31-07-09 21:07

> Du skal have stillet din læser om til at acceptere det tegnsæt, som er
> brugt i indlægget. Du har gennemtvunget noget andet. De andre, som har
> svaret på indlægget, har ikke problemer.

UPS !
Hvordan gør man det ?
Kører XP Prof, OE og IE8
John

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 23:09

John T. skrev, Den 31-07-2009 22:06:

> UPS !
> Hvordan gør man det ?
> Kører XP Prof, OE og IE8
> John

Indstillingen skal laves i OE. Jeg har kun en engelsk version af OE6.
Der må ikke være sat flueben ved følgende:

Tools -> options -> read -> international settings -> use default
encoding for all incoming messages

På dansk er det nok noget i retning af:

Funktioner -> optioner -> læse -> internationale indstillinger -> brug
standardtegnsæt for alle indkomne meddelelser

Fra : John T.

Dato : 01-08-09 11:54

> [...]
>
> Funktioner -> optioner -> læse -> internationale indstillinger -> brug
> standardtegnsæt for alle indkomne meddelelser

Der ER sat flueben i :
brug standardtegnsæt for alle indkomne meddelelser.
Så hvad nu ?
Hilsen John

Fra : Carl Drud

Dato : 01-08-09 12:04

"John T." <eenfyr@mail.dk> writes:

> Der ER sat flueben i :
> brug standardtegnsæt for alle indkomne meddelelser.
> Så hvad nu ?

Læs hvad der stod: "Der må IKKE være sat flueben ved følgende".

--
Carl

Fra : John T.

Dato : 02-08-09 09:06

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i en meddelelse

> Læs hvad der stod: "Der må IKKE være sat flueben ved følgende".
>
> --
> Carl
Sorry, min fejl !
Har fjernet fluebenet, men det blev det ikke bedre af,
måske først ved genstart?
Er i gang med noget, så det bliver senere.
Hilsen John