MS Windows
briani 27239
Windows 7?
Fra : Lyrik

Dato : 29-07-09 12:38

Den forbigåes i stilhed. Nu er det snart sidste chance for at få en Ultimate
gratisversion som kan løbe helt til 1. juni 2010! Hvis I nu tier stille i 20
dage til, så kan I begynde at snakke om hvorfor I ikke fik den-ikke?!))

I stedet for at ligge og nolre med gamle XP kopier, så få dig en Windows 7
Ultimate gratis og lade den installere sig uden du behøver at gøre en skid.
Du kan stort set drikke kaffe imens den foretager en perfekt installation.

Den bringer din gamle maskine der ellers var udrangeret til "The next
level!" Den er som troldmandens råb i Aladdin:"Nye lamper for gamle!" men i
modsætning til i eventyret så får du med Windows 7 virkelig Aladdins hule
med i købet!

Hvis du ikke tager den gratis download med fuld opdateringsret, så er du for
at sige det kort en: "Der ikke vil sit eget bedste!" Her kan du få den i
både 32-og 64 bit med SERIENUMMER der aktiverer helt i top!:
http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

Når den er downloadet brænder man en DVD med NERO "burn iso"-Starter op med
DVD-en i og så går det automatisk. den sletter din Windowspartition og
installerer et styresystem der er alt det Windows alle dage burde have
været. Skrivebordstemaer der får en Mac Leopard til at blegne. Jeg ved det
for jeg har én.

Så tager den opdateringerne ned når du slår auto-opdatering til under
install. Den sidste opdatering den viser dig er valg af
"systemsprog"(tastatur og instillinger er danske fra starten, men programmer
hedder:"Programs" og "Kontrol Panel" hedder "Control Panel".
Når du downloader "dansk" så bliver hele styresystemet "Dansk!" Jeg
foretrækker lige nu 32 Bit versionen. det er fordi jeg skal bruge "Virtuel
PC 2007" Til at køre "PowerChess i en virtuel Windows 95". Den virtuelle
maskine der er i 64 bit versionen er mere avanceret. Den kører med
hardwareacceleration som skal slås til i Bios. Den kan køre med mit program
men programmet crasher ind imellem.

Du kan hvis du installerer 64 bit versionen downloade gratis en fuldt
fungerende Windows XP og køre den i den hardwareaccelererede virtuelle
maskine!

Derefter er du i Aladdins hule))
Go for it! For fucks sake!
Se hvad den gjorde med min gamle MacBook:
http://www.youtube.com/watch?v=0K5QsUXK1d0

MvH
Jens

Fra : Snuden

Dato : 29-07-09 15:49

On Wed, 29 Jul 2009 13:38:05 +0200, "Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern>>
wrote:

En hel masse

Bliver du betalt af MS for dit reklamefremstød?
--
Snuden

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-09 19:25

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> On Wed, 29 Jul 2009 13:38:05 +0200, "Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern>>
> wrote:
>
> En hel masse
>

> Bliver du betalt af MS for dit reklamefremstød?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Nej jeg er et kildevæld for mit folk!"
Da du åndeligt er et andet sted må jeg hellere præcisere at det er danskerne
jeg mener!

Hilsen

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 29-07-09 18:38

"Lyrik >" <> skrev i meddelelsen ...

< klip en masse vrøvl>

Gratis? Så har du da ikke læst betingelserne.
Det er jo lige før M$ skal have din første fødte.

mvh
Henning

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-09 19:28

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i meddelelsen
> "Lyrik >" <> skrev i meddelelsen ...

Klip den lille bitte smule vrøvl du skrev

> Det er jo lige før M$ skal have din første fødte.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kræver det ikke en nærmere redegørelse?

Eller skal det bare stå som injurier imod søde rare MS, der giver gratis
styresystem?

Jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 30-07-09 18:46

"Lyrik >" <> skrev i meddelelsen ...

> Eller skal det bare stå som injurier imod søde rare MS, der giver gratis
> styresystem?

Har du læst hvad du går med til for at få lov til at downloade Win7?
Nå men jeg har kun skimmet stykket og det var nok til at jeg ikke vil med.
Bl.a. noget med noget betaling over nettet som f.eks paypal.

Endvidre er det jo Ulitmate der downloades. Hvilket vil sige at til næste
år skal der falde $. Og det er den dyre Ulitmate der skal købes, da jeg
endnu ikke har set at M$ vil tillade nedgraderinger på versions niveau.

Hvis du virkelig vil have et gratis styresystem uden udenoms snak findes
der jo et hav af linux.

mvh
Henning

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 10:03

> Har du læst hvad du går med til for at få lov til at downloade Win7?
> Nå men jeg har kun skimmet stykket og det var nok til at jeg ikke vil med.
> Bl.a. noget med noget betaling over nettet som f.eks paypal.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har ingen pengeaftaler indgået for at downloade. det var helt gratis

> Endvidre er det jo Ulitmate der downloades. Hvilket vil sige at til næste
> år skal der falde $. Og det er den dyre Ulitmate der skal købes, da jeg
> endnu ikke har set at M$ vil tillade nedgraderinger på versions niveau.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Altså! jeg blanker mine systemer af (undtaget OS-X) en gang halvårligt
cirka. Når W7 udløber bliver den sikkert bare blanket af. Den tid den sorg.
jeg vil glæde mig over den til 1. juni næste år!

> Hvis du virkelig vil have et gratis styresystem uden udenoms snak findes
> der jo et hav af linux.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg bruger W7 som alternativ boot på mine 2 Mac. Ved opstart kan jeg vælge
OS-X eller W7, eller jeg kan vælge hvilket den lige nu skal starte op i når
jeg tænder maskinen. Mac leverer driverne til Windows. De kan ikke levere
drivere til Linux. Så derfor kan jeg ikke installere UBUNTU for eksempel som
alternativ boot.

Jeg regner med at der kun bliver råd til en W7 Premium. Den skal købes på
dansk, idet det kun er Ultimaten der kan skifte sprog har jeg ladet mig
fortælle.
Gad vide om der er rabat på flere licenser? Jeg kunne tænke mig en tre-fire
stykker....hmmm.

Men du har givet mig noget at tænke på angående linux. Jeg vil undersøge om
man kan dualboote en Mac med en Linuxversion. Men det skal være en der kan
"AVCHD" redigere.

Hilsen
Jens

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 11:24

Lyrik <lyrik@live.dk skrev, Den 31-07-2009 11:03:

> Jeg regner med at der kun bliver råd til en W7 Premium. Den skal købes
> på dansk, idet det kun er Ultimaten der kan skifte sprog har jeg ladet
> mig fortælle.

Alle versioner af Windows 7 kan bruge Language Interface Packs (LIPs).
Ved at anvende en dansk pakke bliver de væsentligste dele på dansk. Her
er en artikel, som sammenligner de forskellige Windows 7 versioner og
Mac OS X: http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=1128&page=1.

> Gad vide om der er rabat på flere licenser? Jeg kunne tænke mig en
> tre-fire stykker....hmmm.

Der skulle komme en familiepakke med 3 licenser, men kun som upgrade.

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-08-09 09:56

"Jens Jensen" <a@a.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> artikel, som sammenligner de forskellige Windows 7 versioner og Mac OS X:

Fra http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744336%28WS.10%29.aspx:

"LIPs are partially localized language packs for emerging or minority
language markets where a fully localized version of Windows is not
available."

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-08-09 16:14

Morten Wartou skrev, Den 10-08-2009 10:56:

> [...]
>
> "LIPs are partially localized language packs for emerging or minority
> language markets where a fully localized version of Windows is not

Tak for den info. Det ledte mig videre til en anden side, hvor jeg
desværre kan se, at dansk ikke fås som LIP, men som "partially localized
language pack":
http://technet.microsoft.com/en-us/library/dd744369%28WS.10%29.aspx.
har Lyrik ret i, at hvis man vil køre Home Premium på dansk, skal den
købes på dansk.

Fra : Carl Drud

Dato : 29-07-09 19:44

"Lyrik" <lyrik@live.dk<fjern>> writes:

> Du kan hvis du installerer 64 bit versionen downloade gratis en fuldt
> fungerende Windows XP og køre den i den hardwareaccelererede virtuelle
> maskine!

Spørger den ligeså meget som Vista?

http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/b91c031c21d539e2

--
Carl

Fra : Lyrik

Dato : 29-07-09 20:31

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Spørger den ligeså meget som Vista?
>
> http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/b91c031c21d539e2
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej det gør den ikke. Man kan i kontrolpanel indstille hvor lidt den skal
spørge. Og allerede fra starten trætter den ikke med mange spørgsmål.
Man tager den til hjerte med det samme. Der er ingen umiddelbare
irritationsmomenter som jeg har opdaget indtil nu. Jeg kører den som dual
boot på mine to Mac og det går fint.

Man skal bare huske at opdatere sin "Boot Camp" til Vista system
drivere.(Boot Camp viser Windows systemet vej igennem Macs EFI
bios-løse-system)

Jeg har ikke prøvet 64 bit på Mac i dualboot, men på en HP-Pavillion hvor
jeg kort prøvede den inden jeg reinstallerede mit medfødte Vista 32 system
hvor der var nogle programmer der fulgte med maskinen.
Det sjove var at da jeg reinstallerede Vistasystemet, så virkede det som om
der var "noget maskinen havde trådt i der klistrede"-man havde jo lige
prøvet hvor kvikt den nye W7 kørte.
Det nye system W7 tror jeg bliver en dundrende success! Modsat modviljen
imod Vista, som især skyldes dens store hardwarekrav. Det skulle ikke undre
mig om nogle XP brugere vil mærke et ordentligt spark i røven til deres
"gamle" maskine, hvis de installerer W7.

Til Mac venter jeg på deres tilsvarende "Snow Leopard" der skal være en
hurtigudgave af "Leopard."(september)

Hilsen
Jens

Fra : Carl Drud

Dato : 29-07-09 21:23

> [...]

> skulle ikke undre mig om nogle XP brugere vil mærke et ordentligt
> spark i røven til deres "gamle" maskine, hvis de installerer W7.

Så vidt jeg kan se er hardwarekravene ens. Problemet med Vista var vel
der op til release blev solgt en masse PCer med en lille mærkat på:

"Windows Vista Capable"

Men reelt kunne de kun lige klare den mindste version (uden Aero).

Jeg mener vist der kører eller har kørt en retsag i USA vedr. dette.

http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/132891.asp

--
Carl

Fra : Jakob

Dato : 30-07-09 06:40

On Wed, 29 Jul 2009 20:43:34 +0200, Carl Drud wrote:

> Spørger den ligeså meget som Vista?
>
> http://groups.google.dk/group/dk.edb.system.ms-windows/msg/b91c031c21d539e2

Nej ikke nødvendigvis. Det er en af de ting der er lavet om fra Vista til
Windows 7 (NT 6 til NT 6.1). Man kan nu indstille UAC til flere forskellige
niveauer og det er nemmere at komme til. Men der er stadig UAC på ligesåvel
som der er på alle systemer med en *nix kerne hvor man skal logge ind som
root.

--
/Jakob

Fra : J

Dato : 29-07-09 22:11

"Lyrik >" <lyrik@live.dk<fjern> skrev i en meddelelse
>.
>
> Du kan hvis du installerer 64 bit versionen downloade gratis en fuldt
> fungerende Windows XP og køre den i den hardwareaccelererede virtuelle
> maskine!

Det kan man skam også med 32-bit-versionen.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 30-07-09 00:01

"Lyrik" <lyrik@live.dk skrev:

> http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

Livet er for kort til RC-udgaver efter min mening og specielt hvis
installationen skal bruges til andet end leg.

> Skrivebordstemaer der får en Mac Leopard til at blegne. Jeg ved
> det for jeg har én.

Du giver vel også et praj når vinden vender igen, ikke?

Jeg husker en lignende lovprisning af OS X i sin tid i Mac-gruppen,
indtil du opdagede, at der vist var knas med noget Blu-Ray-halløj,
hvorefter OS X nærmest var det værste gang ragelse, man kan tænke
sig.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Lyrik

Dato : 30-07-09 00:46

"Thomas G. Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> indtil du opdagede, at der vist var knas med noget Blu-Ray-halløj,
> hvorefter OS X nærmest var det værste gang ragelse, man kan tænke
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jamen det er da utroligt at du kan huske alt hvad jeg har sagt gennem tiden.

Styresystemerne ligger i konkurrence med hinanden. Det går stærkt det hele.
Vinden kan vende på én dag ligesom med sommervejret. Hvis jeg ville anstille
mig som solid supporter af en bestemt ting, så ville det jo ikke stemme med
de skiftende vinde.
OSX og Mac er et solidt valg til daglig brug og kalenderfunktioner samt
mange andre fortrin som OSX har.
Blandt andet næsten virusfrit miljø. Så hvis soliditet og det at man kan
starte sit system op, lave sin gerning dag efter dag, år efter år betyder
noget så er OSX det rigtige valg.
Programmerne er den født med og de arbejder sammen.

Men for mig er Blu-Ray en væsentlig feature. Og det kan OSX ikke
levere -endnu! Hele den nye generation af videokameraer i højopløsning
afleverer filmene i "AVCHD" som er hjemmelavet Blu-Ray. Ligesom de før
lavede DVD, så laver de nu AVCHD.

Det er for ringe når OSX først skal omkode "AVCHD" filerne til et
transportkodek og når man derefter har redigeret og klippet i filmen så skal
den igen rendere i timevis for at aflevere det færdige resultat. Og så
bliver det afleveret i mov eller i mpg4.

Sammenligner du med Windows på de punkter, så kan Windows spille Blu-Ray
med Power DVD Ultra. Således at manden der ikke har en Blu-Ray player kan
forbinde sin PC til en stor skærm og afspille Blu-Ray, eller spille den på
PC med menuer og undertekster samt lydspor.
Man kan tage videofiler i AVCHD direkte ind i NERO VISION. man kan klippe i
dem og man kan samle dem med et klik og derefter kan den brænde en DVD skive
i "AVCHD" med menuer der kan klikkes på, som man kan smide lige ind i en
Blu-Ray player og afspille hjemmevideoen i høj opløsning på sit TV.
Windows har bedre tag på fremtidens multimedier.
OSX har bedre tag på soliditet ved daglig brug. Og OSX er nem at køre
Windows på. Og det i dualboot. Så med en Mac har man begge muligheder. Mac
kan køre OSX og Windows. Windows kan ikke køre OSX.

Ergo kan man få fornøjelse af begge styresystemer. Hvis jeg kun måtte vælge
ét system lige nu så var jeg i et dilemma. Indtil W7 ville jeg afgjort have
valgt OSX. Men nu? Jeg sidder nu og skriver i W7 på en MacBook. Selve
hardwaren er en helstøbt lille sag. Den er det en PC netbook bliver når den
kommer i tiende generation.

Det er ikke så enkelt som du vil gøre det til!))
Mac har stærke sider. Hvis du vil optage fra skærmen, fra dit webcam og lyd
fra systemet + mikrofonen, så er det meget effektivt med OSX og en Mac.

Så det summer sig op i hvad du skal bruge maskinen til og hvilke funktioner
du prioriterer højest.
Min højeste prioritet er video, mail og news. Samt screencapture. For at
vise hvad der sker på maskinen. Du og andre kan have andre prioriteringer.

Hilsen
jens

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 31-07-09 21:48

"Thomas G. Madsen" <> skrev i meddelelsen ...

> [...]
> indtil du opdagede, at der vist var knas med noget Blu-Ray-halløj,
> hvorefter OS X nærmest var det værste gang ragelse, man kan tænke

Husker jeg godt. Jens holdt sig bare ikke til MAC gruppen, så der for
har jeg set det.

mvh
Henning

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 01-08-09 19:29

"Lyrik" <lyrik@live.dk skrev:

> Jamen det er da utroligt at du kan huske alt hvad jeg har sagt
> gennem tiden.

Narj, det er vist så meget sagt. Jeg læser langt fra alt, hvad du
skriver.

> Det er ikke så enkelt som du vil gøre det til!))

Jeg forlanger ikke, at du foretrækker det ene frem for det andet.
Det er den korstogs-agtige stil, som ofte irriterer.

--
Hilsen
Madsen

Fra : kk

Dato : 30-07-09 13:14

> [...]
> Ultimate gratisversion som kan løbe helt til 1. juni 2010! Hvis I nu tier
> stille i 20 dage til, så kan I begynde at snakke om hvorfor I ikke fik

klip...
Du skriver:
> [...]
> installerer et styresystem der er alt det Windows alle dage burde have
> været. Skrivebordstemaer der får en Mac Leopard til at blegne. Jeg ved det

Vil det sige, at hvis jeg booter på den skive med win 7, som jeg har brændt,
slet ikke får en mulighed for at vælge partition med henblik på at etablere
dual boot??
mvh
kk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 14:18

kk skrev:

> Vil det sige, at hvis jeg booter på den skive med win 7, som jeg har
> brændt, slet ikke får en mulighed for at vælge partition med henblik
> på at etablere dual boot??

Du kan godt lave dualboot.

Jeg har i hvert fald prøvet.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : prebenkaas

Dato : 30-07-09 14:22

On Thu, 30 Jul 2009 14:13:41 +0200, "kk" <kru@nospammail.dk> wrote:

> [...]
>slet ikke får en mulighed for at vælge partition med henblik på at etablere

Det tror jeg godt du kan.
Den 18 juli var der i Fyens Stiftstidende en beskrivelse af hvordan.
C-drevet skal deles i 2 partitioner og Win7 installeres på en lidt
"speciel" måde.
Hvis du er interesseret vil jeg gerne prøve at skanne artiklen og
maile den til dig.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : J

Dato : 30-07-09 14:44

http://www.fyens.dk/article/1283825:Digitalt--Proev-Windows---helt-uforpligtende

Fra : prebenkaas

Dato : 30-07-09 16:20

On Thu, 30 Jul 2009 15:43:44 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>http://www.fyens.dk/article/1283825:Digitalt--Proev-Windows---helt-uforpligtende

netop!
Hvorfor tænkte jeg ikke på den mulighed.

mvh
Preben

ved mail fjern xxxx

Fra : kk

Dato : 30-07-09 16:23

"J" <j@nospam.xy> skrev i en meddelelse

> "prebenkaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

godt du kan.

> http://www.fyens.dk/article/1283825:Digitalt--Proev-Windows---helt-uforpligtende

Mange tak til trådstarter (Lyrik) og I andre for særdeles relevante og
informative indlæg.
Har netop downloaded Win 7 RC og vil forsøge at installere på min
(etablerede) part. D.
Melder tilbage når og hvis modet holder!
mvh
kk

Fra : Mogens

Dato : 30-07-09 17:53

J skrev den 30-07-2009:
> "prebenkaas" <prebenkaas@xxxxhjallesenet.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fyens.dk/article/1283825:Digitalt--Proev-Windows---helt-uforpligtende

Kan man gøre det samme hvis man kører XP?

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 18:02

Mogens skrev:

> Kan man gøre det samme hvis man kører XP?

Ja.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 18:09

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ja.

I XP skal du dele harddisken op med fx "EASEUS Partition Master 3.5 Home
Edition" - den er freeware:

http://www.partition-tool.com/?gclid=CNW4n-T1_ZsCFcE63godQi2y-Q
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 30-07-09 18:52

Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> I XP skal du dele harddisken op med fx "EASEUS Partition Master 3.5 Home
> Edition" - den er freeware:
>
> http://www.partition-tool.com/?gclid=CNW4n-T1_ZsCFcE63godQi2y-Q

Mange tak, det er nok et forsøg værd så.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 19:48

Mogens skrev:

> Mange tak,

Velbekomme

> det er nok et forsøg værd så.

No probs!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 10:21

"Mogens" <mohen@SLETc.dk> skrev i meddelelsen
> Hans Paulin (6310) formulerede spørgsmålet:

> Mange tak, det er nok et forsøg værd så.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hej Mogens. (XP)

Husk at gemme:
Brugernavn og adgangskode
!!!Krypteringsnøgle til dit trådløse netværk!!!-Den skal indtastes igen.
Dine e-mailadresser, eventuelt eksportere din indbakke.
Dine billeder
Dine dokumenter
dine videoer
Dine koder til købte programmer.

Det sagt så ville jeg i dit sted vælge 32 bit W7 og blanke hele l..... af!
En bekendt har lige erstattet sin XP med W7 og maskinen fik et ordentligt
spark, som en der lige har fået en bane kokain!
Når du har prøvet W7 så vil du simpelt hen ikke køre XP mere. er jeg
overbevist om.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 10:26

> Når du har prøvet W7 så vil du simpelt hen ikke køre XP mere. er jeg
> overbevist om.

Bob bob!

Har haft det på mine 3 maskiner:

Den ældste kunne ikke trække den, den mellemste havde ingen driver til
grafikkortet og laptoppen havde ingen driver til lydkortet - skulle hentes
fra den eksisterende XP-partition
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 11:01

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Den ældste kunne ikke trække den, den mellemste havde ingen driver til
> grafikkortet og laptoppen havde ingen driver til lydkortet - skulle hentes
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Nå, hvad kører du så nu?

På min nyere HP Pavillion/Blu-Ray med Vista Home Premium installerede jeg 64
bit versionen. Alt blev genkendt og installeret, dog virkede fingerscanneren
ikke i opstarten.

På min MacBook fungerede alt i W7 32 bit undtagen lyden. Macs hjælpeskive
sagde at den kun understøttede XP og Vista og nægtede at køre
driver-install.(Mac bruger ikke Bios så Windows kan ikke finde hardwaren
100%.) Så gik jeg ind på hjælpeskiven under drivere, fandt "Vista" og
klikkede på lydkortets driver til Vista!
Så var der lyd på!
Videoen kommer fra en Intel bundkortsvideo den havde fået et spark bag i med
den nye accelererede driver, så meget at den pludselig kunne afspille
Blu-ray filer.

Herefter er alt perfekt. Konklusionen er:"Vælg den nyeste Vistadriver!"

På min iMac installerede jeg 32 bit W7 under dualboot, som på MacBook-en.
Det gik glat. jeg havde i mellemtiden fundet et Windowsprogram fra Apple der
opdaterede "Boot Camp installeringen" det var en Vistaversion som jeg kørte
på W7 skrivebordet. Alt er perfekt, så perfekt at en iMac der ikke kan køre
Blu-Ray filmskiver, nu kører Blu-ray under W7!!! Faktiske en verdensnyhed!
Se det her:
http://www.youtube.com/watch?v=VrJJOjZ9us0

Hilsen
jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 11:44

> Nå, hvad kører du så nu?

Kun XP - Prof. og Home

Snip en masse

Når jeg om 4 år går på efterløn vil jeg sidde oppe hele natten og lege med
os'ser
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 16:56

> Kun XP - Prof. og Home
>
> Snip en masse
>
> Når jeg om 4 år går på efterløn vil jeg sidde oppe hele natten og lege med
> os'ser
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det kan jeg varmt anbefale! Jeg har leget de sidste 2 år døgnet rundt.

Hilsen
Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 18:53

> Det kan jeg varmt anbefale! Jeg har leget de sidste 2 år døgnet
> rundt.

Jeg må håbe på en fyreseddel når økonomien dykker igen igen!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : J

Dato : 31-07-09 10:45

> [...]
> spark, som en der lige har fået en bane kokain!
> Når du har prøvet W7 så vil du simpelt hen ikke køre XP mere. er jeg

Vås.

Fra : Lyrik

Dato : 31-07-09 13:57

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen

> "Lyrik >" <lyrik@live.dk<fjern> skrev i en meddelelse

> Vås.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Meningen med nyhedsgrupper er vel at man skal argumentere for noget.
Jeg regner med at det du siger:"Vås." Til erdette : " Når du har prøvet W7
så vil du simpelt hen ikke køre XP mere"??-Not?

Så fortæl dog hvorfor du synes det.

Hilsen
Jens

Fra : Mogens

Dato : 31-07-09 11:28

Lyrik:

> [...]
> spark, som en der lige har fået en bane kokain!
> Når du har prøvet W7 så vil du simpelt hen ikke køre XP mere. er jeg

Tak for info. Vil det sige at min XP bliver slettet? Jeg troede man
kunne have dual boot, så W7 ikke generen XP.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 11:46

Mogens skrev:

> Lyrik:

> Tak for info. Vil det sige at min XP bliver slettet?

Hvis du "blanker hele l..... af!" / formatterer harddisken så ja!

> Jeg troede man
> kunne have dual boot, så W7 ikke generen XP.

Kan man osse sagtens
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens

Dato : 31-07-09 13:53

Hans Paulin (6310) sendte dette med sin computer:

> Hvis du "blanker hele l..... af!" / formatterer harddisken så ja!

> Kan man osse sagtens

Det lyder betryggende. Jeg har alle billeder og dokumenter liggende på
separate drev. På C drevet har jeg kun XP og hvad deraf følger, så jeg
havde tænkt mig at dele en af de andre partioner som er på samme disk
som c drev, så W7 får sin egen partion.

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 14:00

Mogens skrev:

> [...]
> separate drev. På C drevet har jeg kun XP og hvad deraf følger, så jeg
> havde tænkt mig at dele en af de andre partioner som er på samme disk

Fint nok - god fornøjelse

Jeg har en extern harddisk med billeder og dokumenter på; så sker der ikke
så meget hvis en harddisk står totalt af
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 31-07-09 18:42

On Fri, 31 Jul 2009 15:00:15 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Jeg har en extern harddisk med billeder og dokumenter på; så sker der ikke
>så meget hvis en harddisk står totalt af

Er der nogen der har eller har hørt om nogen der har fået ødelagt data
på eksisterende diske af W7 RCen, ved dualboot med XP?

Jeg tænker på sådan noget som filsystemet - opgraderer den det som XP
gjorde i sin tid med Win 2000 NTFS, og i så fald kan XP håndtere det
nye filsystem?

Jeg har efterhånden hørt en del historer om ødelagt filsystemer under
installation af MS OSer så jeg er blevet forsigtig. Har dog aldrig
selv oplevet nogen problemer endnu, men det skyldes måske at jeg altid
selv laver og formaterer partitionerne før jeg installerer OSet.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 18:57

Rado skrev:

> Er der nogen der har eller har hørt om nogen der har fået ødelagt data
> på eksisterende diske af W7 RCen, ved dualboot med XP?

Mig! mig!

Jeg installerede 7'eren på en ældre, men god maskine (én ud af 3 jeg lavede
stuntet på) og efter nogen tid kunne jeg ikke tilgå XP.

Det krævede en nyinstallation af XP.

Spørg mig dog ikke hvad jeg fik af fejlmeldinger, for det er længe siden
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Rado

Dato : 01-08-09 00:17

On Fri, 31 Jul 2009 19:56:33 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Mig! mig!
>
>Jeg installerede 7'eren på en ældre, men god maskine (én ud af 3 jeg lavede
>stuntet på) og efter nogen tid kunne jeg ikke tilgå XP.
>
>Det krævede en nyinstallation af XP.

OK - har XP så kørt OK efter geninstallation - eller du smed måske W7
ud ved samme lejlighed?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 01-08-09 07:25

Rado skrev:

> OK - har XP så kørt OK efter geninstallation - eller du smed måske W7
> ud ved samme lejlighed?

Jeg smed W7 ud ved samme lejlighed ; den var flot, men træg (på dén
gamle maskine )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-08-09 11:28

Hans Paulin (6310) skrev:

>Jeg smed W7 ud ved samme lejlighed ; den var flot, men træg (på dén
>gamle maskine )

Det kan da ikke passe, nu har Lyrik *reklameret* for dets lyksageligheder
i de grupper han har været i nærheden af.

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Rado

Dato : 03-08-09 08:01

OK...

Fra : Jens Jensen

Dato : 31-07-09 19:22

Rado skrev, Den 31-07-2009 19:41:
> Er der nogen der har eller har hørt om nogen der har fået ødelagt data
> på eksisterende diske af W7 RCen, ved dualboot med XP?

Jeg mener at have læst, at Win 7 RC har ødelagt nogle filsystemer, fordi
der er en fejl i en bestemt driver.

Fra : Rado

Dato : 01-08-09 00:18

On Fri, 31 Jul 2009 20:22:00 +0200, Jens Jensen <a@a.invalid> wrote:

>Jeg mener at have læst, at Win 7 RC har ødelagt nogle filsystemer, fordi
>der er en fejl i en bestemt driver.

Og den er ikke blevet rettet endnu (er det iøvrigt en MS driver)?

Fra : Jens Jensen

Dato : 01-08-09 01:11

Rado skrev, Den 01-08-2009 01:18:

> Og den er ikke blevet rettet endnu (er det iøvrigt en MS driver)?

Det har nok været indenfor de sidste 2 uger, at jeg har læst om det, men
det kan jo have været kendt i længere tid. Så vidt jeg husker stod der
ikke noget om, om fejlen var rettet. Det foresvæver mig, at det var en
nVidia-driver. Jeg tror, risikoen for datatab er lille i betragtning af,
hvor lidt negativt jeg har læst set i forhold til de mange brugere af RC'en.

Fra : Jakob

Dato : 01-08-09 11:12

On Sat, 01 Aug 2009 02:10:41 +0200, Jens Jensen wrote:

> [...]
> hvor lidt negativt jeg har læst set i forhold til de mange brugere af RC'en.

Hvis det har været en nVidia driver kan det sagtens være blevet rettet. De
kommer ret tit med driveropdateringer til W7. Som i øvrigt bliver genkendt
på deres side med autodetect og får de rigtige drivere.

--
/Jakob

Fra : Mogens

Dato : 31-07-09 20:32

Rado forklarede den 31-07-2009:

> [...]
> selv oplevet nogen problemer endnu, men det skyldes måske at jeg altid
> selv laver og formaterer partitionerne før jeg installerer OSet.

Jeg får jævnlig besked om fejl på enten c drev eller w7 drev og der
skal køres CHKDSK når det så er gjort kører det lidt igen, men jeg har
ikke konstateret at dere r ødelagt noget, men det er ret irriterende
:-@

Mogens
mohen@SLETc.dk

Fra : Rado

Dato : 01-08-09 00:21

On Fri, 31 Jul 2009 21:32:25 +0200, Mogens <mohen@SLETc.dk> wrote:

> [...]
>skal køres CHKDSK når det så er gjort kører det lidt igen, men jeg har
>ikke konstateret at dere r ødelagt noget, men det er ret irriterende

OK - lyder ikke særlig betryggende.