MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
xp adgangskode
Fra : Gert Jacobsen

Dato : 28-07-09 13:48

Hej NG
Har fået en gl Toshiba bærbar. Koder på Administrator og en anden bruger
mangler.
Jeg har prøvet hvad der står på Win support sider..
Det er ligemeget om jeg skal lave en ny installation eller åbne den gamle.
Den kan tilsyneladende ikke finde CD drevet.
Jeg har prøvet med 5 boot disketter. Ved fortsat installation vil den
stadivæk gerne have en skive i cd drevet. (som den ikke kan finde). Jeg har
et eksternt Cd drev på usb'en, men der vil den tilsyneladende ikke boote
fra. Jeg har været i bios og set der.
Jeg har nu hentet et linux reparationsprogram, men kan desværre ikke boote
uden CD drev.
Jeg kan få den til at gå i safe mode. Der vil den jo også have en kode. Her
er også prøvet med Ctrl Alt Del to gange.
Jeg har overvejet at installere win 3.11. Fra disketter
Ulempen vil vel så være at alle drivere forsvinder?
Venlig hilsen
Gert

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-07-09 10:05

Gert Jacobsen skrev, Den 28-07-2009 14:47:
> Det er ligemeget om jeg skal lave en ny installation eller åbne den gamle.
> Den kan tilsyneladende ikke finde CD drevet.

Jeg har en Toshiba bærbar fra 1999. Jeg skal holde C-tasten nede, mens
jeg tænder, for at boote fra CD. Har du prøvet det?

Fra : Kim

Dato : 29-07-09 13:46

"Gert Jacobsen" <engvangtest@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev
> [...]
> Jeg har overvejet at installere win 3.11. Fra disketter
> Ulempen vil vel så være at alle drivere forsvinder?

Hvad vil du have hjælp med ?
Jeg have ordnet et utal af bærbare.

Mv Kim

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 29-07-09 13:57

Måske kan man finde et crack til win xp.
Måske få den til at boote fra Usb.
Måske er der genvejstaster som Jens skriver.
Der er jo også nogle med recovery på tastekombinationer?
Egentligt erdet vel ikke ulovligt at bryde koden hvis man har fået maskinen
på lovlig vis?
hilsen
Gert

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-09 00:11

"Gert Jacobsen" <engvangtest@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Der er jo også nogle med recovery på tastekombinationer?
> Egentligt erdet vel ikke ulovligt at bryde koden hvis man har fået

Der er masser af muligheder. Søg i Google på
crack password xp

og se hvor mange resultater du får. Ikke alle er lige gode, men flere af dem
virker ganske udemærket.

Hvis du generelt har brug for nogle gode værktøjer kan du følge anvisningen
og lave en win ultimate boot cd
http://www.ubcd4win.com/

Der ligger bl.a. også et program til at resette password m.m. En kanon god
boot cd, hvor man booter i win miljø og har en masse gode værktøjer til
rådighed.

Kurt

Fra : Kim

Dato : 30-07-09 04:33

"Gert Jacobsen" <engvangtest@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev
> Måske kan man finde et crack til win xp.

Sagtens via google.

> Måske få den til at boote fra Usb.

Ingen grund til når der er CD drev i den.
Gå ind i bios og autodetect alle drev.
Find evt manualen til MB og læs.
Nulstel evt MB

> Måske er der genvejstaster som Jens skriver.

Jo, nogle af de bærbare jeg har haft fingrene i, der skulle
man trykke underlige taster for at komme ind i BIOS,
Fejlsikret tilstand m.m. Det står normalt i manualen til MB.

> Der er jo også nogle med recovery på tastekombinationer?

Kræver en recovery disk samt normalt e key.
Når maskinen kører XP nu, ville jeg lave en ny ren install
af XP, og finde alle driverne inde på nettet, evt Toshiba.com

> Egentligt erdet vel ikke ulovligt at bryde koden hvis man har fået
> maskinen på lovlig vis?

Jo, du har jo ikke købt licensen vel ?
Så burde du have fået XP disken med samt en recovery disk.
Det har du ikke kan jeg læse.
Find alle drivere til MB, kopier dem til en usb-stik eller cd,
så du altid har en backup af dem. lav en ren XP install.

Mvh Kim

Fra : Gert Jacobsen

Dato : 30-07-09 09:34

Hej NG
Cd drevet er ikke fundet eller defekt.
A: drevet virker.
Usb virker.

Er det ikke rigtigt at man køber en win license til en maskine?
Så gælder den vel stadigvæk til en ny ejer?

Når maskinen starter op lyser dioden i CD drevet ikke.
Jeg har adgang til bios. Der kan jeg ikke se hverken a: drev(er nu i
tvivl,maskinen står hjemme) eller CDrom drev.
I boot sekvensen kan jeg kun se FD og HD.

Kan det være en mulighed at den ikke er i stand til at finde CD drevet før
win xp er indlæst?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-07-09 20:58

> [...]
> I boot sekvensen kan jeg kun se FD og HD.
>
> Kan det være en mulighed at den ikke er i stand til at finde CD drevet før

Næppe - når bios ikke detekter cd drevet gør windows det normalt heller
ikke. Du har vel været hele bios igennem og konstateret, at det ikke er
deaktiveret et eller andet sted. Evt. prøv at genindlæse default
indstillingerne i bios.

Kurt

Fra : Peter Larsen

Dato : 30-07-09 11:47

Kim wrote:

> Jo, du har jo ikke købt licensen vel ?

Hvis der er klistermærke på, så har han.

> Mvh Kim

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : John V.

Dato : 31-07-09 13:46

"Gert Jacobsen" <engvangtest@jacobsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har overvejet at installere win 3.11. Fra disketter
> Ulempen vil vel så være at alle drivere forsvinder?
CD-Drevet kan jp være i stykker, eller kablerne ikke monteret..

John