MS Windows
briani 27239
Adgang til data på harddisken?
Fra : Benny Andersen

Dato : 25-07-09 13:01

Hej gruppe.
Hjælp søges, da min HP stationære pc er holdt op med at virke. Anfører
at vigtig fil i Vista er beskadiget.
Under opstart prøver pc at reparere fejlen, men det kan ikke lade sig gøre
og
alm. opstart i Windows finder heller ikke sted. Bliver stående med
blåt skærmbillede.

Muligvis kan jeg lave en systemgenopretning - men så stilles det hele vel
tilbage som fabriksindstilling og jeg mister alle data.

Det jeg primær har behov for er: at få billedfiler, dokumentfiler og mails
for de sidste par måneder - overført til andet medie.

Fysisk tror jeg ikke harddisken fejler noget. Jeg har desværre ikke nogen
"opstartsdiskette"

Gode forslag til løsning modtages med stor tak.

hilsen
Benny Andersen

Fra : Søren Blom

Dato : 25-07-09 15:53

"Benny Andersen" <benny.andersen@teliamail.dk> skrev

> Fysisk tror jeg ikke harddisken fejler noget. Jeg har desværre ikke nogen
> "opstartsdiskette"
>
> Gode forslag til løsning modtages med stor tak.

Har du ikke en ven, der har en maskine du kan sætte din disk ind i, som en
slave, få gemt de data du skal have gemt, tilbage med disken i din egen
maskine og kør så derfra en systemoprettelse eller hvad det nu heller hos
HP, læs i manuallen om, hvordan du starter en systemoprettelse, det kan du
uden tvivl gøre derfra hvor din maskine går død.
Fremover, så husk at lave back-up af dine data.

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
Hvis en mand siger noget, ingen kvinde høre, har han så stadig uret?

Fra : KentBM

Dato : 25-07-09 23:30

Søren Blom skrev:
> [...]
> død.
> Fremover, så husk at lave back-up af dine data.

Eller du kan købe et sådan kabel
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525751 og sætte
harddisken til en hvilken som helst computer.

--

Kent

Fra : jos

Dato : 26-07-09 11:50

> Eller du kan købe et sådan kabel
> http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=1525751 og sætte
> harddisken til en hvilken som helst computer.
Som iøvrigt var på tilbud i Aldi sidste uge (100,-)

finn

Fra : John T.

Dato : 26-07-09 12:18

"Benny Andersen" <benny.andersen@teliamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "opstartsdiskette"
>
> Gode forslag til løsning modtages med stor tak.

Lav du bare en systemgendannelse, som ordet siger: SYSTEM !!
Det er altså kun systemet der gendannes, du beholder alt andet,
data,m.m.
John
(fortæl hvordan det går)

Fra : jos

Dato : 26-07-09 13:10

> Lav du bare en systemgendannelse, som ordet siger: SYSTEM !!
> Det er altså kun systemet der gendannes, du beholder alt andet,
> [...]
Som John siger, kan du roligt prøve en systemgendannelse, det sker der ikke
noget ved.
Desværre forstår brugeren og MS$ ikke det samme ved ordet systemgendannelse.
I MStermonologi, er det en simpel genetablering af en tidligere
registreringsdatabase, og ikke en opretning af systemfiler, så odds er høje
for at der ikke sker yderligere.

- og så kan du sætte disken op som ekstradisk, enten internt eller via usb.
finn

Fra : N_B_DK

Dato : 27-07-09 02:41

"John T." <eenfyr@mail.dk> wrote in message
> Lav du bare en systemgendannelse, som ordet siger: SYSTEM !!
> Det er altså kun systemet der gendannes, du beholder alt andet,
> data,m.m.

Hvordan er du SÅ sikker på det? bemærk spørger skriver direkte at han
ike kan komme ind i windows, så hvordan vil dugå tilbage til et
tidligere tidspunkt?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Benny Andersen

Dato : 27-07-09 06:40

Indtil videre tak for jeres indlæg.
Responsen herfra er, at jeg snarest - helst idag - vil drage
til storbyen for at købe det foreslåede kabel og søge at flytte
mine data.

Som N_B_ skriver kan jeg ikke komme tilbage til gendannelsespunkt, ellers
var det den første tanke jeg havde da problemet opstod.

Venlig hilsen
Benny