MS Windows
briani 27239
Gratis Partionerings værktøj - Easeus
Fra : JBJ

Dato : 24-07-09 02:24

Der er mange gange nogen der spørger efter et program ala Partion Magic,
som så virker med Vista. Jeg faldt tilfældigvis over dette her:

http://www.partition-tool.com/personal.htm

Og det er enda gratis i Home versionen. Dog har det ikke BootCD.

Review: http://www.itreviews.co.uk/software/s752.htm

Det minder ekstremt meget om Partion Magic og Paragon partion manager.

Jeg var selv tilhænger og bruger af Paragon Harddisk Manager 8.5 pro, men
da jeg skulle bruge deres bootdisketter for første gang forleden dag, tabte
jeg alt for dem og har ledt efter et nyt værktøj. Paragons boot disketter(3
stk.) meddelte at mine FAT32 partioner var invalid, hvilket jeg ved de ikke
er. Desuden kan programmet ikke finde USB enheder på ældre maskiner som
ikke har boot muligheder for USB i BIOS. Her er så det gode spørgsmål - når
man booter via bootdiskette hvorfor skal der så være support for boot fra
USB i BIOS?

USB kan sagtens virke i Dos, jeg har et par bootdisketter der beviser det.
Jeg kan komme til mit USB DVD/CD-RW fra en bottdiskette med FreeDos og USB
cd drivere, desuden virker USB Hdd og flashdrev i Dos med WakePuppy, en
bootdiskette for Puppy Linux. Så hvorfor Paragon har udeladt det i deres
recovery disketter er et godt spørgsmål.

Jeg vil prøve deres version 2009 og se om de har fået fikset dette, men jeg
tvivler.

JBJ

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-07-09 22:00

JBJ wrote:

> [...]
>
> http://www.partition-tool.com/personal.htm
>
> Og det er enda gratis i Home versionen. Dog har det ikke BootCD.

Men de lover lidt for meget
===
Your data is completely protected during all operations
===

Det kan intet partitioneringsværktøj. Der er altid en risiko for datatab
hvis noget går galt. Og hvis man ikke har backup

--
Jesper Lund

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-07-09 22:14

On 24 Jul 2009 20:59:53 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Men de lover lidt for meget
>===
>Your data is completely protected during all operations
>===
Og trækker i land igen lidt længere nede:
Notes: Do backup your partition or disk before any partition changes
with Partition & Disk Copy built in EASEUS Partition Master.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 24-07-09 23:44

Hans Kjaergaard wrote:

> Og trækker i land igen lidt længere nede: Notes: Do backup your
> partition or disk before any partition changes with Partition & Disk
> Copy built in EASEUS Partition Master.

Ok, så langt kom jeg ikke. Når marketing afdelingen får lov at skrive de
tekniske specifikationer, står jeg af.

--
Jesper Lund

Fra : JBJ

Dato : 26-07-09 17:43

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> udeladt det i deres recovery disketter er et godt spørgsmål.
>
> Jeg vil prøve deres version 2009 og se om de har fået fikset dette, men

Det er også fint nok med kritik, men der er stadig folk som spørger efter
den slags værktøjer og nu har de chancen for at få et gratis:) Partion
magic var heller ikke fejlfrit, det et paragon heller ikke.

JBJ