Import af MC
Fra : Ulrik Kristoffersen

Dato : 30-07-09 11:25

Hej Gruppe

Jeg er i gang med at købe en Honda VFR fra Tyskland og vil høre om der
er nogle specielle papirer der skal udfyldes af sælger eller andet der
skal laves før man kan tage mc'en med hjem.

Hilsen
Ulrik Kristoffersen
Yamaha XS 400 SECA
Montesa 314R

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-09 19:48

Jeg er i gang med at købe en Honda VFR fra Tyskland og vil høre om der
er nogle specielle papirer der skal udfyldes af sælger eller andet der
skal laves før man kan tage mc'en med hjem.

Et papir på at man har handlet med navn/adresse/pris/stelnr er godt at have
men ikke et krav (det findes på mobile og sælgerne plejer altid at have
klaret den del)
--- jeg blev stoppet i danmark efter en tur til dusseldorf engang. En
Tirsdag nat kl 2. Politiet mente at jeg jo kunne have "samlet MCen op et
sted" og de var meget tilfredse med at se en købskontrakt

Derudover naturligvis papirerne på cyklen (Fahrzeugbreif).

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 31-07-09 18:59

"Fahrzeugbreif"

Og en afmeldingsblanket. Alternativt kan du tage nummerpladen med til DK,
hvis sælger går med til det.

--
Mvh.
Henrik

Fjern de 2 x'er i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jan Petersen

Dato : 07-08-09 00:19

"Abmeldebescheinigung" eksisterer ikke længere, men hvorfor ikke finde den i
Italien, billigere og færre km.

Mvh

Jan Petersen