Enghave Motor - dyr og elendig service
Fra : lasse-holm@live.dk

Dato : 29-07-09 01:38

Dette indlæg kan virke som et surt opstød, men det er mere ment som en
venlig information til andre motorcyklister, der overvejer at anvende
Enghave Motors værksted.

Jeg har for nylig haft en Suzuki Burgman AN 400 på værksted hos
Enghave Motor. Den havde forinden været en tur hos Aagesen
Motorcykler, hvor de konstanterede at der ikke var nogen kompression i
motoren. De havde dog ikke tid til at skille motoren ad, og henviste
mig til Enghave Motor. De lod motoren være "blottet", så den var let
tilgængelig for mekanikeren hos Enghave Motor.

Hos Enghave Motor konstanterer de så, at cyklen har kørt uden olie,
ved at tappe den sidste olie fra motoren (kun 0,2 dl), og igen tjekke
kompressionen. Jeg dropper at få den reperaret, og sælger den som den
er til en køber.

Da jeg skal betale regningen ved afhentning, har Enghave Motor
faktureret 2 arbejdstimer for det arbejde der er udført. Det undrer
mig meget, og jeg nævner dette overfor serviceassistenten ved kassen.
Hun siger at jeg skal skrive en mail til værkstedet, som så kan give
mig en forklaring. Jeg betaler og skriver efterfølgende til
værkstedet.

Efter 4 uger har jeg endnu ikke hørt noget fra værkstedet, og skriver
samme mail igen. Der går igen 3 uger, og d.d. har jeg stadig ikke hørt
noget.

Noget siger mig, at Enghave Motor ikke er indstillet på at yde noget
som helst service, så snart de har modtaget deres penge. Derfra kan du
"rende og hoppe". En meget arrogant holdning at have overfor kunderne,
der helt klart har overbevist mig om, ikke at handle der igen. Hvis
der er andre derude der har haft lignende oplevelser, er jeg meget
interesseret i at høre om dem.

Ellers godt vejr til alle jer derude.

Mvh
Lasse

Fra : Hekto

Dato : 29-07-09 02:07

On 29 Jul., 09:37, lasse-h...@live.dk wrote:
> [...]
> der helt klart har overbevist mig om, ikke at handle der igen. Hvis
> der er andre derude der har haft lignende oplevelser, er jeg meget

Jeg synes det er OK at du skal betale for at få udført et stykke
arbejde ... selv om det ikke rigtigt førte nogen steder hen.

Til gengæld er der ikke noget mere irriterende end at henvende sig og
aldrig få svar. Det er da det mindste de kan gøre når kunder henvender
sig.

/Hekto

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-07-09 09:56

Hekto skrev:

> [...]
>
> Til gengæld er der ikke noget mere irriterende end at henvende sig og
> aldrig få svar. Det er da det mindste de kan gøre når kunder henvender

Jeg er enig i at der skal betales for det arbejde der er udført - ikke
noget der, men 2 timer for at tappe olie af, og tjekke kompression, på
en afklædt motorcykel/scooter, det lyder dog for sløvt hvis det
vitterlig er det eneste der er lavet, selv hvis der iberegnes "intern
transport".(Jeg antager at den er leveret ved Enghave?)

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 13:00

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> vitterlig er det eneste der er lavet, selv hvis der iberegnes "intern
> transport".(Jeg antager at den er leveret ved Enghave?)

Øhh?
Hvordan forårsager manglende olie kompressionstab??
Umiddelbart vil jég tro at der er en anden skade, som også påvirker
oliestanden og der går alt andet lige noget tid med at fejlsøge efter
hvori komprissionstabet ligger (á ventil eller cylinder -utæthed) førend
at man kommer til en konklusion som (sikkert) bekræftiges ved at der
ikke kan aftappes nævneværdig mængde motorolie. 2 timer er ikke særligt
meget når mekanikeren derinklusive også skal køre motorcyklen ind på
slagtebænken og efterfølgende ud igen :-|

Mit bud på skade jvf. ovenstående vil være et hullet stempel - Hvadenten
det er brændt (á for mager blanding) eller "slået" (á tabt ventilhovede)
=

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-07-09 10:19

lasse-holm@live.dk wrote:
> Hun siger at jeg skal skrive en mail til værkstedet

Det var så nok en forkert besked du fik der.

> Efter 4 uger har jeg endnu ikke hørt noget fra værkstedet, og skriver
> samme mail igen. Der går igen 3 uger, og d.d. har jeg stadig ikke hørt
> noget.

Min erfaring siger mig at håndværkere generelt ikke er solide mail-brugere.
Ring til dem istedet.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 29-07-09 12:47

Hvad med en DMCN anmeldelse
http://dmcn.dk/Forhandler/forh_anm_oversigt.asp

/A

Fra : LasseNC

Dato : 29-07-09 09:54

On Jul 29, 1:46 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> Hvad med en DMCN anmeldelsehttp://dmcn.dk/Forhandler/forh_anm_oversigt.asp
>
> /A

Lige i overkanten at hænge nogen ud for ikke at have besvaret en mail.
Den kan sagtens være taget af et junkmailfilter.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-07-09 20:47

>Lige i overkanten at hænge nogen ud for ikke at have besvaret en mail.
>Den kan sagtens være taget af et junkmailfilter.

Forskellen på DMCN og andre "hadesider" er at forhandleren bliver bedt om at
kommentere forløbet.

Her på usenet står den jo uimodsagt da de færreste forhandlere kan finde
herind og forsvare sig selv.

Og som jeg læser Lasse's indlæg bunder hans utilfredshed i at enghave
skriver 2 timer for at tømme motoren for olie og checke compression på
enstamperen. Da han protesterer over dette bliver han henvist til at klage
skrifligt over det på email og den svarer de ikke på.

Ingen af os kan vurdere om de har kunnet bruge 2 timer fornuftigt på den
diagnose og måske mekanikeren der udførte det havde en god forklaring. Os
der skruer selv ved jo godt at der ikke skal være meget der driller før
tiden flyver ....

Hvordan er det - noget med at man bør få påført faktura at man bestrider den
når man betaler den ?

Men vigtigst - have en klar skriftlig aftale med et værkted inden arbejdet
påbegyndes...

Fra : LasseH

Dato : 30-07-09 05:19

On 29 Jul., 21:46, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
> når man betaler den ?
>
> Men vigtigst - have en klar skriftlig aftale med et værkted inden arbejdet

Jeg giver dig ret i, at det kan være i overkanten at hænge en
forhandler ud, fordi de ikke besvarer en mail, og ja, her har
forhandleren ikke mulighed for at svare, idet han nok ikke selv finder
herind. Jeg vil poste samme indlæg på DMCN, så forhandleren selv har
mulighed for at svare.

Ironisk nok, kan man sige at jeg netop 2 gange har givet forhandleren
mulighed for at svare, men der kommer jo ikke noget svar.
Derudover mener jeg ikke at jeg "hænger nogen ud", som jeg skriver
indledningsvist, så er mit indlæg blot en anmeldelse af forhandleren
og et venligt råd, til de som ønsker at benytte sig af det.

Omkring at min email skulle være blevet fanget af et spamfilter - tja,
så er det vel forhandlerens problem, men derudover ser jeg det for
usandsynligt, eftersom min email-adresse er ganske normal og afsendt
fra et dansk domæne.

Jeg ved ikke om det vil hjælpe at få påført faktura at man bestider
beløbet, når man alligevel selv vælger at betale. Men en klar
skriftlig aftale med værkstedet er nok en god idé at få på plads inden
arbejdet udføres, på samme måde som man ville gøre ved aftale med en
håndværker/anden fagmand.

Fra : Anders Majland

Dato : 30-07-09 12:31

> Jeg ved ikke om det vil hjælpe at få påført faktura at man bestider
> beløbet, når man alligevel selv vælger at betale.

Forhandleren har ligesom for biler mulighed for at tilbageholde mc'en til
det fulde beløb er betalt.

http://www.fdm.dk/public/biler/lovereglerrettigheder/varkstedsbesoeg/

Citat:"
Betaling "under protest"

I sådan en situation må du ikke bare betale, da det kan blive udlagt, som om
du accepterer regningen. Du skal betale "under protest". Det vil sige tage
et skriftligt forbehold. Fx kan du skrive på fakturaen (både på
sælgerens/reparatørens og dit eget eksemplar) eller på girokortet, at du
ikke mener at være forpligtet til at betale, og at du vil gå videre med
sagen til advokat eller FDM. Du kan også skrive det i et anbefalet brev, som
du sender senest samtidig med betalingen. Du bør samtidig bede om at få
udleveret udskiftede reservedele, arbejdskort eller andet, der kan bruges
som dokumentation. "

Fra : LasseNC

Dato : 30-07-09 08:15

On Jul 30, 2:00 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Mit bud på skade jvf. ovenstående vil være et hullet stempel - Hvadenten
> det er brændt (á for mager blanding) eller "slået" (á tabt ventilhovede)

Manglende smøring, mere varme, større slid på ringe?

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 15:55

LasseNC skrev:

> Manglende smøring, mere varme, større slid på ringe?

Manglende smøring får nok lejerne til at sætte sig førend stempelringene
bliver slidt :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 15:55

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 15:55

Fra : LasseNC

Dato : 01-08-09 17:37

On Jul 30, 4:54 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>  >
> Manglende smøring får nok lejerne til at sætte sig førend stempelringene
> bliver slidt :-/
>
> --
> Armand.

Point taken.