Billig motorcykel med fine køreegenskaber.
Fra : LasseNC

Dato : 27-07-09 13:42

Hej

Jeg sidder lidt her og tænker på at finde mig en billig motorcykel med
fine køreegenskaber.
Oprindeligt kunne jeg godt tænke mig en VFR400 igen eller en Honda
Hawk GT, altså kædedrevet.

Men de er alt for dyre hernede ift. alder osv. (3000 euro).

Hvad ville i foreslå? Heste og topfart er irrelevant det er kun til
alpe leg og lange ture, ikke race.

Fra : Richard

Dato : 27-07-09 14:02

On 27 heinä, 21:42, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:

> Jeg sidder lidt her og tænker på at finde mig en billig motorcykel med
> fine køreegenskaber.

Godt tænkt

> Oprindeligt kunne jeg godt tænke mig en VFR400 igen eller en Honda
> Hawk GT, altså kædedrevet.

Ikke kedeligt

> Men de er alt for dyre hernede ift. alder osv. (3000 euro).

Hernede, hvor er det?

> Hvad ville i foreslå? Heste og topfart er irrelevant det er kun til
> alpe leg og lange ture, ikke race.

Hvis hernede er i nærheden af alperne kunne du prøve at finde en pæn
XBR500 med motor i god stand eller evt. tunet; dem er der en del af.
XBR500 må være en held del billigere, også i forsikring, den styrer
godt på de små veje - BT45 og evt. nye forfjedre og Koni bagpå - og
klarer faktisk langture for 1 person med oppakning uden at gå død. Se
evt meget, meget mere på 500.de

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 28-07-09 02:58

On 27 Jul., 21:42, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Men de er alt for dyre hernede ift. alder osv. (3000 euro).
>
> Hvad ville i foreslå? Heste og topfart er irrelevant det er kun til

Nu er de 2 nævnte heller ikke decideret budget MC'er. De er bygget med
ganske god kvalitet og finish, og det koster. Også ift alder. Men de
penge får du ind igen ved salg.
Og ellers kan jeg kun varmt anbefale en XBR som Richard nævner. Dem
findes der en del af sydpå i alle afskygninger.

/
Jesper
XBR600

Fra : LasseNC

Dato : 28-07-09 09:09

On Jul 28, 10:57 am, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> Og ellers kan jeg kun varmt anbefale en XBR som Richard nævner. Dem
> findes der en del af sydpå i alle afskygninger.

Der er to til salg på den side jeg bruger pt. til 2500 euro.

Så jeg kikker lidt videre endnu :)

Fra : Hekto

Dato : 29-07-09 02:04

Til 2500 ØVro'er kan man få ganske meget Ducati - f.eks. 750SSie fra
dette årtusinde. 750'erne er lavt prissat, da der kom en 800cc kort
efter. For ca. 1000 ØVro'er mere kan man få en 900SSie med bedre
affjedring og mere power (men også mere hysterisk). De styrer
fremragende og er uden unoder. En Monster ville heller ikke være så
dårlig, men de er lidt højere prissat.

Så kan man selvfølgelig kaste sig ud i den vanlige diskution Pro/
Contra Ducati. Styre kan de og påliderlighedsmæssigt mener jeg ikke
der er noget at komme efter med de nævnte modeller (egen erfarring).

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 12:37

Hekto skrev:
> [...]
> Contra Ducati. Styre kan de og påliderlighedsmæssigt mener jeg ikke
> der er noget at komme efter med de nævnte modeller (egen erfarring).

Formålet er entydigt:
"kun til alpe leg og lange ture, ikke race", og Lasse har allerde
udtrykt begejstring for MZ'en under "alpe-leg".
Jeg synes at erindre at når MOTORRAD gennemfører deres
"alpenmaster"-tests er det ikke ubetingent de sportsligste motorcykler
der scorer højest, men derimod touring-offroad'erne med mere opret
kørestilling. Om det skyldes bladets stedse større og større
favorisering af tyske hjemmemarkedsprodukter, må forblive ubesvaret, men
med mine spage alpe-erfaringer skulle jeg nok mene at lav styrhøjde og
kåbehøjde der fordrer at hagen har kontakt med tanken hænger sammen med
fart-sfærer hinsides de praktisk anvendte inde i østrigs dale.

Mit bud vil således være enhver given motorcykel med fornuftig opret
kørestilling - Måske med et ekstra kriterie á vandkøling!
- Duc. Monsteren vil være en i rækken. Den er dog luftkølet.
Jeg tror faktisk at 600'eren, der må kunne fåes til fornuftige penge,
vil kunne gøre det ligeså vel som de større: Om der p.g.a. færre kræfter
bliver brug for nogle nedgearinger på de stejlere stræk gør jo ikke
oplevelsen mindre - tværtimod måske!

- Den nævnte Hawk er i den henseende en model tæt op ad Monsteren.
Bemærk at "Hawk" er det amerikanske modelnavn, hvor den kaldes "Bros" i
asien (hvor der også produceres en 400'er) hvoraf der også måtte være
gråt importerede modeller tilgængelige.
Nært beslægtet med Hawk/Bros findes også de stangtrukne versioner á 600
og 650 Revere og øverst i NT-serien finder man Dauville!
I samme sammenhæn kan også nævnes den kædetrukne XRV750 African twin,
der bruger samme motorkonstruktion som NT'erne (og for den sags skyld VT
-cruiserne) der er arketypen på en vinder i MOTORRAD's "alpenmaster".

Med henblik på prisen er de ordinære vandkølede 500'er-twins fra
Kawasaki (GPZ500S hhv. ER-5) og Honda (CB500) langt mere almindelige og
dermed lettere tilgængelige prismæssigt. Ingen af dém kan lastes for
decideret ringe køreegenskaber!

Just my five cents!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 30-07-09 01:55

> Der er to til salg på den side jeg bruger pt. til 2500 euro.
>
> Så jeg kikker lidt videre endnu :)

XBR, Hawk eller VFR400??
2.500€ rækker til en flot XBR eller en GB500, 1.500€ rækker til en god
XBR.

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 12:37

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 12:37

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 16:09

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 16:09

Fra : LasseNC

Dato : 30-07-09 08:44

On Jul 30, 1:37 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> Kawasaki (GPZ500S hhv. ER-5) og Honda (CB500) langt mere almindelige og
> dermed lettere tilgængelige prismæssigt. Ingen af dém kan lastes for

Det er korrekt, MZ'ens eneste fejl pt. er for dårlige bremser til
alpeleg.

Jeg tænkte på en CX500?

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 16:09

LasseNC skrev:

> Det er korrekt, MZ'ens eneste fejl pt. er for dårlige bremser til
> alpeleg.
>
> Jeg tænkte på en CX500?

Narh :-/
Sigt hellere mod noget nyere; lettere og bedre bremsende.
Så dyr kan en GPZ500s heller ikke være!

Hvad med de små modeller fra hedengangne MZ: Saxon og Scorpion der begge
bruger Yamahas snart klassiske 500'er og 660'er single - Stadig en MZ
men med bedre power og bremser og tillige et koriositum!?

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 16:27

Armand skrev:

> med bedre power og bremser og tillige et koriositum!?

http://kortlink.dk/6twr
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 18:15

Hans Paulin (6310) skrev:

> http://kortlink.dk/6twr

Ja, ja!
Taget ad notam!

Men pas alligevel på med net-henvisninger: På det link du gav var MIN
retskrivning præsenteret med 50%

--
Armand.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 18:18

Armand skrev:

> På det link du gav var MIN
> retskrivning præsenteret med 50%

Så det
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 18:17

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 11-08-09 07:24

> MZ'ens eneste fejl pt. er for dårlige bremser til alpeleg.

?? Min TS'er havde jeg monteret med nyservicerede kaliber med nye
oringe. Stålarmerede bremseslanger, Brembo klodser, Sidevognsfjedre i
forgaflen og en mastercylinder fra en Honda NX 650 Dominator. Den
bremsede helt fantastisk! Selv med mig på, og jeg er bestemt ikke en af
de mindste. Jeg vil anbefale at få bremserne lavet. MZ kaliberen er fra
brembo og tilsvarende er monteret på gamle BMW og Moto Guzzi og har et
stort potentiale.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Aprilia RSV Mille 2001

Fra : LasseNC

Dato : 30-07-09 09:28

On Jul 30, 5:08 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> bruger Yamahas snart klassiske 500'er og 660'er single - Stadig en MZ
> men med bedre power og bremser og tillige et koriositum!?

Hmm, tjaeh, hmm, jeg kender ikke lige servedelssituationen for dem,
men det kunne da være værd at undersøge.

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 18:17

LasseNC skrev:

> Hmm, tjaeh, hmm, jeg kender ikke lige servedelssituationen for dem,
> men det kunne da være værd at undersøge.

Den kan godt være speget, men da ikke værre end for en 30 år gammel
CX500 :-|

I modsætning til CX'eren bliver Scorpion'ens motor stadig produceret og
brugt af Yamaha!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 18:43

Fra : Lohmann

Dato : 30-07-09 09:38

> [...]
> bruger Yamahas snart klassiske 500'er og 660'er single - Stadig en MZ
> men med bedre power og bremser og tillige et koriositum!?

Der skal vist læses lidt op på MZ, Armand!

Saxon er dybest set den gamle to-takts model, blot med alufælge og et
mere moderne look via glasfibertank og lidt mere plastik. Den kunne
fåes med både 250 og 300ccm to-takt og en Rotax 500ccm.
Scorpion benytter ganske rigtig Yamaha's 660ccm single. Det samme gør
supermotard'en Mastiff og enduro'en Baghira.
MZ er desuden ikke hedengangen, Ralf Waldmann og Martin Wimmer har
købt fabrikken og er nu i gang med at udvikle nye modeller. Der skal
fremover satses på små 125 og 250ccm maskiner med fornuftig pris.
Desuden arbejdes der på at indtræde i motorsport igen.

Mvh
Lohmann

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 18:27

Lohmann skrev:

> [...]
> mere moderne look via glasfibertank og lidt mere plastik. Den kunne
> fåes med både 250 og 300ccm to-takt og en Rotax 500ccm.

Hvad har jeg sagt forkert derom? bortset fra at jeg ikke fra første ord
fik præciseret at jeg mente Saxon 500??

> ......Yamaha's 660ccm single. Det samme gør supermotard'en Mastiff
> og enduro'en Baghira.

Jup, men de falder udenfor min definition af egnet model-type!

> [...]
> fremover satses på små 125 og 250ccm maskiner med fornuftig pris.
> Desuden arbejdes der på at indtræde i motorsport igen.

Ja, de håber, gør de!
IMO er det spild af penge at fortsætte med 125'eren:
Uanset hvor solid og velkørende den er så konkurrerer den i den
verdensomspændende 15hk's -klasse hvor selv de simplste kinøjsere kan
begå sig effektmæssigt - Og man sælger altså ikke en MZ til 33% merpris
alene på navnet :-|

Næh, Hvis JEG havde vundet de 42 millioner Euro i Tysk lotto i vinters,
havde sagen set helt anderledes ud!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 30-07-09 19:03

Fra : LasseNC

Dato : 30-07-09 11:23

On Jul 30, 7:17 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> CX500 :-|
>
> I modsætning til CX'eren bliver Scorpion'ens motor stadig produceret og

Men CX'en er kult i visse kredse og er lavet i et meget større antal
osv.

Jeg går igen i tænkeboks :)

Lander altid på Honda, en Africa Twin eller en Tenere måske, selvom
den sidste ikke er Honda :)

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 18:43

LasseNC skrev:

> Men CX'en er kult i visse kredse og er lavet i et meget større antal
> osv.

Det gør den da ikke bedre på vej op mod passet :-|
Og specielt bremse-kapaciteten er værd at tage i ed når der tales om
bjerg-kørsel: Jo hårdere belastede bremser, desto lettere bremsesvigt
p.g.a. fading downhill =

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 31-07-09 11:16

> Lander altid på Honda, en Africa Twin eller en Tenere måske, selvom
> den sidste ikke er Honda :)

Hvis dit "alpeleg" er fast banet vej uden asfalt og ofte med bagage så
bestemt gode forslag

Men til enkelts dags lejeture på snoet asfalt ville jeg også vælge noget
andet ...

Armand nævne SZR'en og sådan tror jeg vil give mere fornøjelse på asfalt
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=119135219&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=26000&makeModelVariant1.modelDescription=szr&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=119137490&__lp=1&scopeId=MB&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=26000&makeModelVariant1.modelDescription=szr&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Motorbike&segment=Motorbike&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk
Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993 [41Mm]

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 18:19

Anders Majland skrev:

> Armand nævne SZR'en.....

Vist kun mellem linierne á "en motor der stadig bruges" :-/

> og sådan tror jeg vil give mere fornøjelse på asfalt

SZR er i mine øjen unødig sportslig på linie med den Ducati SS jeg
startede med at spanke!

Nuvel. Der er næppe nogen motorcykel der er decideret uegnet til
alpe-brug, men jeg hænger ved det med den mere oprette kørestilling!

--
Armand.

Fra : Lohmann

Dato : 30-07-09 11:55

> Hvad har jeg sagt forkert derom? bortset fra at jeg ikke fra første ord
> fik præciseret at jeg mente Saxon 500??

Det var nedenstående jeg studsede over:

> Saxon og Scorpion der begge
> bruger Yamahas snart klassiske 500'er og 660'er single

Det kan jeg kun læse som, at du mener, at Saxon 500 havde Yamaha
motor.

> [...]
> verdensomspændende 15hk's -klasse hvor selv de simplste kinøjsere kan
> begå sig effektmæssigt - Og man sælger altså ikke en MZ til 33% merpris

Ja, det er også i mine øjne noget af en høj-risiko investering de har
gang i! Men håber da det lykkes for dem, MZ mærket har for meget
historie til bare at dø!

Lohmann

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 19:03

Lohmann skrev:

> Det var nedenstående jeg studsede over:

> Det kan jeg kun læse som, at du mener, at Saxon 500 havde Yamaha
> motor.

Ja, det gjorde jeg også!
Nogle gange har fingre og keyboard sit eget liv

> Ja, det er også i mine øjne noget af en høj-risiko investering de har
> gang i! Men håber da det lykkes for dem, MZ mærket har for meget
> historie til bare at dø!

De fortjener en dansker ved roret igen - Men tysk lotto var
tilsneladende deri

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 31-07-09 08:57

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 31-07-09 08:57

LasseNC skrev:
> Apropro, eller hvad man siger.
>
> http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330346922132&rvr_id=&AID=300860&psid1=728x90_img&psid2=9804&psid3=mz+es%2Cmz+ets%2Cmz+ts%2Cmz+etz%2Cmz+muz+rotax&psid4=&lid=tnb32&aid=300860&sid=

Nøjh.............den er fed, det perfekte banejern, bare for dyr ;-(

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 18:22

LasseNC skrev:
> Apropro, eller hvad man siger.

> [...]

En Egli??

Egli's varemærke var i mange år stel med et tykt centralrør. Er han
virkelig sprunget fra dét til fordel for noget Ducati-lignende??

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 31-07-09 23:36

Armand skrev:

> En Egli??
>
> Egli's varemærke var i mange år stel med et tykt centralrør. Er han
> virkelig sprunget fra dét til fordel for noget Ducati-lignende??

Kig nu på eBay linket før du skriver noget Armand

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : Armand

Dato : 01-08-09 01:03

Dan "748" Dethlefsen skrev:

> Kig nu på eBay linket før du skriver noget Armand

Du mener måske:
<http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=330346922132> ?
Lige dét havde jeg da lykkeligt overset

--
Armand.

Fra : Dan \"748\" Dethlefs~

Dato : 01-08-09 07:09

Armand skrev:

> Du mener måske:
> <http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?VISuperSize&item=330346922132> ?
> Lige dét havde jeg da lykkeligt overset

Jep

--
Dan "748" Dethlefsen
748 - KLR250 - GPZ500S

Fra : LasseNC

Dato : 31-07-09 08:35

On Jul 31, 12:16 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> [...]
>
> --
> anders DOT majland AT jyde DOT dk
> Yamaha XTZ750 Super Ténéré 3LD 1993 [41Mm]

Ikke dårligt, der står endda en i Salzburg til 1800 eur :)

Fra : Richard

Dato : 31-07-09 11:25

On 30 heinä, 13:37, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Bemærk at "Hawk" er det amerikanske modelnavn, hvor den kaldes "Bros" i
> asien

Naeh jah, for en god ordens skyld - og fordi det kunne have betydning
for en alpejæger:

Bros har 2-sidet forbremsekaliber med 4 stempler – Hawk GT alm. 1sidet
med 2 stempler
Bros har close ratio gearkasse ( Africa Twiin-ophav) – Hawk GT derimod
wide ratio (VT-ophav)
– og den sene Bros-II vist havde lidt bredere fælge svjh.

Derudover adskiller Hawk GT og Bros sig en smule i styrhøjde og -
bredde samt sikkert også i flere mindre detaljer.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 31-07-09 18:37

Richard skrev:

> [...]
>
> Derudover adskiller Hawk GT og Bros sig en smule i styrhøjde og -
> bredde samt sikkert også i flere mindre detaljer.

Jeg har hidtil kun kendt til Bros'en i 400ccm men fandt også en 650'er
under min surfen.
Jeg kan sagtens følge at japanerne laver en hidsig (á skarpe bremser og
C.R.-gearkasse) Bros-400 til hjemmemarkedets særegne klassificering.

Er du sikker på at de hidsige detaljer følger 650'eren, ligesom at
400-Hawk er gjort kedeligere for amerikansk brug??

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 16-08-09 11:03

Armand skrev:

> [...]
> Er du sikker på at de hidsige detaljer følger 650'eren, ligesom at
> 400-Hawk er gjort kedeligere for amerikansk brug??

Øhh?!
Jeg hører intet svar!
Jeg har selv forsøgt at surfe mig til den givne forskel men kan kun
finde navnet som differens.
Vil du ikke være venlig at præstere nogle referencer der viser forskellenne?

Når jeg insisterer skyldes det at jeg til listing-brug har gjort en
bekendt opmærksom få forskellen (á designationen) og gerne skulle have
dén fejl rettet ifald at dine ord holder vand.
Så: Please!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 18-08-09 11:48

Fra : Richard

Dato : 31-07-09 11:33

On 28 heinä, 17:09, LasseNC <lass...@gmail.com> wrote:
> Der er to til salg på den side jeg bruger pt. til 2500 euro.

XBR500? - se på mobile.de hvor de topper ved 1850 euroner i udbud lige
nu for de ikke-ombyggede...

....går ud fra at du kan få en tysk mc ind der, hvor du nu befinder
dig?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : LasseNC

Dato : 31-07-09 12:34

On Jul 31, 7:19 pm, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>
> Nuvel. Der er næppe nogen motorcykel der er decideret uegnet til
> alpe-brug, men jeg hænger ved det med den mere oprette kørestilling!

Lige pt. kører jeg med højt styr på spjætten, jeg vil prøve et lavere,
så kan det være jeg ikke får ondt i ballerne.

Fra : Hekto

Dato : 11-08-09 01:43

On 11 Aug., 08:23, "Jens Jacob Bager Jensen" <j...@bager.info> wrote:

> [...]
> de mindste. Jeg vil anbefale at få bremserne lavet. MZ kaliberen er fra
> brembo og tilsvarende er monteret på gamle BMW og Moto Guzzi og har et

.... og på Ducati'er fra 80'erne. Men, der er et stort udvalg af
forskellige klodser, så der kan komme rigtigt godt 'bid' i dem. Med en
13mm master til een skive, eller 16mm master til dobbelt skive.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-08-09 03:11

On 16 Aug., 12:02, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> bekendt opmærksom få forskellen (á designationen) og gerne skulle have
> dén fejl rettet ifald at dine ord holder vand.

www.hawk-bros.pwp.blueyonder.co.uk/content/hbon/what_is_a_hawk_gt_or_bros.htm
Mht forskel på bremserne kan du se dem her
http://www.totalmotorcycle.com/submittedphotos/1988BrosNT650-LesA.jpg
http://www.ronh.org/nt650.htm

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 18-08-09 03:13

> [...]
> bekendt opmærksom få forskellen (á designationen) og gerne skulle have
> dén fejl rettet ifald at dine ord holder vand.

Iøvrigt er modellerne
Honda NT 400 Bros Product two
Honda NT 650 Bros Product one
Honda GT 647 Hawk

Fra : Armand

Dato : 18-08-09 11:48

Jesper Pedersen skrev:

> Iøvrigt er modellerne
> Honda NT 400 Bros Product two
> Honda NT 650 Bros Product one
> Honda GT 647 Hawk

TNX!

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 18-08-09 14:01

> Øhh?!
> Jeg hører intet svar!

Næeh, opfattede mere dit udsagn som en hypotese, ikke som et
spørgsmål

Honda havde vel ingen særlig grund til at lave Bros 400 skarpere, for
de havde jo desuden de hårdere pumpede VFR400S og -R med 59hk og VT250
Spada med 40hk mod Bros 400's 37. Måske også et par hidsige små CB'er
med rækkefirer, who cares

Ikke desto mindre var jeg igang med at samle relevant links med
behørig dokumentation, men mistede dem fordi den forp.....
brugerfjendske M$ Vista i en af de evindelige sikkerhedsopgraderinger
har mistet 'Hibernate'-funktionen, så man enten må gemmme links eller
lade pc'en stå i en strømforbrugende tilstand. Blame it on Microsoft's
bidrag til klimadiskussionen, om du vil

Med bremsen dokumenteret af andre, vil jeg blot hjælpe dig med
gearudvekslingerne. I Honda JP Press library,
http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/index.html
der rummer alle japanske pressemeddelelser (P) og mere detaljerede
fact books (F) om de japanske hjemmemarkedsmodeller, og som jeg vel
efterhånden en 5-14 gange tidligere har givet link til, finder du for
Bros 400 650:

http://www.honda.co.jp/news/1987/2871201.html - første generation med
dæk som NT650 Hawk GT
http://www.honda.co.jp/news/1990/2900621.html - anden generation med
lidt lavere/bredere dæk

og sammenholdt med specs på Hawk GT, hvis denne kilde ellers er
pålidelig:
http://www.angelfire.com/on/nagya/ntspec.html

fremgår det, at Bros 650's udveksling ligger lidt tættere end Bros 400
og en del tættere end Hawk GT.

Håber det hjælper din bekendt i hans overvejelser

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

http://www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/index.html
Det meste fiHar ellers givet

Fra : Richard

Dato : 18-08-09 14:13

On 18 Aug., 11:12, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Iøvrigt er modellerne
> Honda NT 400 Bros Product two
> Honda NT 650 Bros Product one
> Honda GT 647 Hawk

Nu du nævner det, Jesper: Kært barn har mange navne, Honda's har en
stribe, men Honda's brochurer nævner nu ikke NT i navnet på de
japanske Bros. Og de canadiske og amerikanske brochurer nævner blot
NT650 Hawk GT, hvorimod GT 647 – fra motorens slagvolumen – vist alene
stammer fra fiche'n, ikke?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 19-08-09 02:44

On 18 Aug., 22:12, Richard <rpaderich...@netscape.net> wrote:

> [...]
> japanske Bros. Og de canadiske og amerikanske brochurer nævner blot
> NT650 Hawk GT, hvorimod GT 647 – fra motorens slagvolumen – vist alene

Naaaaah på min hawk stod der GT647 på sidedækslet ligesom her
http://site.mawebcenters.com/hobbsautomotive/_images//hawkredgt1.jpg
http://www.cyclechaos.com/wiki/images/8/87/1988-Honda-NT650-Gray-3.jpg

På Bros'en stod der dog bare Product One som her
www.totalmotorcycle.com/submittedphotos/1988BrosNT650-LesA.jpg

Fra : Richard

Dato : 19-08-09 10:50

On 19 elo, 10:44, Jesper Pedersen <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:

> Naaaaah på min hawk stod der GT647 på sidedækslet ligesom herhttp://site.mawebcenters.com/hobbsautomotive/_images//hawkredgt1.jpghttp://www.cyclechaos.com/wiki/images/8/87/1988-Honda-NT650-Gray-3.jpg

Tjah, de er iblandt finurlige, Honda. På sidedækslerne af US / min
GB500 står der også Tourist Trophy, endskønt Honda kun anvendte den
betegnelse om den oprindelige JP/NZ-udgave af GB400 og GB500. Honda D
gav den så betegnelsen GB500 Clubman, da de hentede et restparti over
fra USA. Det navn brugerstår ikke andre steder end den tyske GB500-
brochure, slet ikke på cyklen og Honda JP brugte kun Clubman om (visse
årgange af) den mindre GB250. På flere af de oprindelige Honda V4 er
navn på sidedæksler, luftfilterkasser mm heller ikke i
overensstemmelse med det navn, Honda markedsfører modellen under i
brochurer og på Nettet. Men ofte bliver de så alligevel kendt under
det mere tilgængelige/synlige navn – som her

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK