Statistik på spamassassin via procmail?
Fra : Kasper Lund

Dato : 31-07-09 10:25

Hej med jer.

Jeg har et setup med postfix, procmail og spamassassin. Det virker som
det skal, men jeg ville da gerne have lidt statistik på min spamassassin.

Jeg kan se at stort set alle de værktøjer jeg kan finde er lavet til at
man bruger spamd og ikke kører det via procmail.

Procmail laver en logfil så man kan vel bruge den?

Skal man have alle brugeres logfiler i /var/log, eller er det bedre at
de ligger i home folderen?

Hvordan gør i?

Mvh.

Kasper

Fra : Kasper Lund

Dato : 31-07-09 11:50

Kasper Lund skrev:
> [...]
>
> Procmail laver en logfil så man kan vel bruge den?
>
> Skal man have alle brugeres logfiler i /var/log, eller er det bedre at

Jeg fandt en artikel om emnet og fik bikset dette sammen:

for i in `seq 30 -1 1` ; do day=`LC_ALL="en" date --d "$i days ago"|cut
-b -11`; echo $day , `grep -A2 "$day" /var/log/procmail.log | grep
"SPAM" | wc -l`; done

Det giver en fin oversigt over mails der er tagget som spam de sidste 30
dage.

Men egentlig vil jeg gerne have modtager adressen på, så jeg kan lave
statisk pr. mail adresse. Men den logges ikke som default af procmail,
er der nogen her der ved hvordan man kan få den til det?

Mvh.

Kasper

BTW. På mit system logges alle SPAM mails i /var/log/procmail.log. Det
er kun personlige regler der logges i home folderen.